Jump to content

Regulacja zaworów


Niedźwiedź

Recommended Posts

Hej.

 

z tego co się dowiedziałem to w H6 MY99-01 nie ma hydraulicznej regulacji zaworów- niech mnie please ktoś poprawi jeśli się mylę.

W związku z powyższym pojawia się pytanie-czy trzeba?jak często?i ile kosztuje regulacja zaworów??

Please dajcie znać.

PZDR

Link to comment
Share on other sites

ale nawet mechaniory w Wiedniu twierdzą że (...) pompy wodnej jak nie cieknie to nie trzeba wymieniać ,albo tego nie potrafią Ooo...???

a po co pompe wymieniać? jak za 20 tysięcy zacznie cieknąć to znowu dobiorą się do "łatwo dostępnego" rozrządu i wymienią, a skasują Cię za robotę tyle samo co za rozrząd 20 tysięcy wcześniej - to wersja optymistyczna. wersja pesymistyczna jest taka, że pompa stanie, zerwie pasek i silnik powie "ała". wtedy będzie już komplet :twisted: .

ale co tam. lepiej zaoszczędzić na tej nowej pompie 100 pln czy euro (to w wiedniu) czy 300 pln w serwisie :cool:

Link to comment
Share on other sites

pablonas, wymiana pompy wody to żadna filozofia, u mnie też nie była ruszana przy rozrządzie, zaczęła przeciekać 70 tys km później. Wymiana była szybka i bezproblemowa. No i silnik mam bezkolizyjny :D

Link to comment
Share on other sites

pablonas, wymiana pompy wody to żadna filozofia, u mnie też nie była ruszana przy rozrządzie, zaczęła przeciekać 70 tys km później. Wymiana była szybka i bezproblemowa. No i silnik mam bezkolizyjny :D

fakt w legacy jest więcej miejsca. w imprezie bezstresowo cokolwiek można robić przy rozrządzie po wymontowaniu chłodnic (a tym samym trzeba opróżnić klimę co podnosi koszty). no i bądź co bądź znowu dobierasz się do czegoś co było robione. IMO małe oszczędności dużo kosztują. pompę wolę jednak wymieniać razem z rozrządem... no ale są różne teorie, a ja nie jestem ASO :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeden z serwisów warszawskich chciał przy okazji zmiany rozrządu też wyjmowac silnik. Pojechałem na Al. Krakowską i tam zrobiono to bez wyjmowania. Może z regulacją zaworów jest podobnie? Wiem, że w moim Foresterze u p. Kopra powiedziano mi, że regulację zaworów w 2.0 trzeba liczyc +- 1000 zł, ale to w wersji bardziej pesymistycznej.

Jak to jest w H6 - nie wiem, ale telefon do serwisu kosztuje niewiele :grin:

Link to comment
Share on other sites

zdrowy rozsądek za H6 nakazuje doliczyć 50%, bo tyle więcej jest zaworów w porównaniu do H4 :) Oczywiście za samą regulację, bo wyjęcie silnika to zdaje się podobny koszt.

Link to comment
Share on other sites

fakt w legacy jest więcej miejsca. w imprezie bezstresowo cokolwiek można robić przy rozrządzie po wymontowaniu chłodnic (a tym samym trzeba opróżnić klimę co podnosi koszty). no i bądź co bądź znowu dobierasz się do czegoś co było robione. IMO małe oszczędności dużo kosztują. pompę wolę jednak wymieniać razem z rozrządem... no ale są różne teorie, a ja nie jestem ASO

NIe wiem czy Ty na pewno wiesz co mówisz a z tą klimą poszedłeś na maxa :shock: :mrgreen: w Imprezie , Legacu i Foresterze miejsca jest mniej więcej tyle samo (przynajmiej w tych co ja robie :idea: może twoja jest po dzwonie i nie do końca jest wyciągnięta przez blacharza to jest trochę ciaśniej :wink: .Jeśli chodzi o pompę wody masz sporo racji. Jednak jak masz zakładać pompę za 100 zł :shock: to lepiej zostań przy starej :razz: Naprawdę dobra rada :idea:

Link to comment
Share on other sites

NIe wiem czy Ty na pewno wiesz co mówisz a z tą klimą poszedłeś na maxa :shock: :mrgreen: w Imprezie , Legacu i Foresterze miejsca jest mniej więcej tyle samo (przynajmiej w tych co ja robie :idea: może twoja jest po dzwonie i nie do końca jest wyciągnięta przez blacharza to jest trochę ciaśniej :wink: .Jeśli chodzi o pompę wody masz sporo racji. Jednak jak masz zakładać pompę za 100 zł :shock: to lepiej zostań przy starej :razz: Naprawdę dobra rada :idea:

e tam zaraz źle wyciągnięta... to, że mi silnik trochę wchodzi do kabiny to nie znaczy, że był duży dzwon :wink: :mrgreen:

a poważnie. okej może nie ma potrzeby koniecznie wywalać chłodnic. przyznasz chyba jednak, że dużo wygodniej jest dobierać się do rozrządu z wyjętymi chłodnicami. no i jest taki plus, że przy okazji robimy przegląd klimy...

a te 100 pln miało tylko uświadomić jak niewielki jest koszt samej pompy przy okazji wywalania dużo większej sumy za wymianę rozrządu... :wink:

Link to comment
Share on other sites

W ASO Honda temat pompy wody załatwili ze zmieniają co drugą wymianne rozrządu w Subaru uważam ze też ma to sens. Drugą ważną sprawą są uszczelniacze na wale korbowym i na wałkach rozrządu koszt orginału ok 20zł - 1szt :!: mało który warsztat zmienia jak nie ciekną , jak ciekną to też nie zmieniaja bo nie mają :mrgreen: Dlatego prponuje robiąc rekonesans dot. wym. rozrządu spytać się potencjalnego warsztatu o te 2 sprawy :idea:

Ps: Dobra pompa do Subaru SOHC to ok 180 zł

Link to comment
Share on other sites

A ile za regulację zaworów w H-6 bierze serwis Subaru?

Może A Koper by coś rozjaśnił w tej kwestii?

 

400 zł za regulację zaworów H6 w oficjalnym serwisie, myślę, że to rozsądna cena

Link to comment
Share on other sites

Wiara czyni cuda :) Może w H6 jes to łatwiejsze niż w mniejszych silnikach? ;)

 

W serwisie mówią, że aż 400 zł, bo trzeba pełno bebechów powykręcać. Nie wiem jak w innych miastach, ale w Gdańsku - serwis Zdanowicz - 400 zł.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...