Miłosz Rzeźnik Posted January 29 Share Posted January 29 (edited) U mnie wczoraj wieczorem złośliwie wyłączono prąd... dlatego wątek odpalony z poślizgiem. Poniżej informacje o planowanej wakacyjnej Subariadzie do Bułgarii. Dojazd/powrót: Z przewodnikiem spotykacie się 1 sierpnia o 9.30 rano CZASU BUŁGARSKIEGO, na parkingu pod Kauflandem w bułgarskiej miejscowości Widin, Bulvar Panonia 23, tutaj: https://goo.gl/maps/gjnJfxqiipE2. W tym miejscu jest możliwość wymiany waluty lub wypłaty jej z bankomatu oraz zrobienia zakupów, jednak prosimy abyście załatwili te rzeczy PRZED godziną spotkania! Przyjedźcie proszę na spotkanie ZATANKOWANI DO PEŁNA. Do miejsca spotkania z południowej granicy Polski jest ok. 900-1000km. Istnieją dwie sensowne trasy dojazdowe - Słowację, Węgry, Serbię (https://goo.gl/maps/dx3bNyZyHf82) lub Słowację, Węgry, Rumunię (https://goo.gl/maps/2GVvHnnXQP42). Oczywiście punkt startu zależy od waszego miejsca zamieszkania. Na Słowacji i Węgrzech obowiązują winiety na autostrady. Można kupić winiety wcześniej przez internet tutaj: http://www.pzmtravel.com.pl/pzmsklep/oplaty,drogowe-winiety,23.html Na Rumunię obowiązuje winieta na wszystkie drogi. Można kupić winiety wcześniej przez internet tutaj: https://www.roviniete.ro/en W Serbii autostrady są płatne na bramkach (Dinary, Euro, karta). W Bułgarii obowiązuje winieta na wszystkie drogi. Można kupić winiety wcześniej przez internet tutaj: https://web.bgtoll.bg/ Most na Dunaju w Calafat/Widyń jest płatny. 8 sierpnia po południu (około 16:00) oficjalnie kończymy wspólny wyjazd po Bułgarii. Zakończenie wyprawy tutaj: https://goo.gl/maps/7WMHxp3udKLeKNwLA. Powrót ekipy realizują samodzielnie. Trasa: Na miejscu zrobimy ok. 1500 km. Główne "przeloty" po Bułgarii realizujemy drogami utwardzonymi. Jazdy w terenie to głównie drogi gruntowe i szutrowe. Po deszczu trudności na niektórych odcinkach z błotem oczywiście wzrosną. Przyjmujemy Forestery, a także XV. Outbacki... będą miały miejscami trudniej. Wyraźnie zalecam opony AT, które zmniejszą szanse jeżdżenia na felgach po kamieniach oraz tańczenia na mokrych łąkach. Starzy wyjadacze subariadowi wiedzą, że osłona pod silnik wcale nie jest wstydem, a zwiększa odwagę o 500% zwłaszcza, że będą koleiny, wystające kamienie-wampiry, itp. Paliwo: Paliwo w Bułgarii jest ogólnodostępne. Nie ma potrzeby zabierania kanistrów. Paliwo jest w cenie podobnej jak w Polsce. W krajach dojazdowych również. Waluta: W Bułgarii płacić możemy w wielu miejscach kartą, jednak nie wszędzie. Dlatego potrzebować będziemy gotówki - waluta bułgarska to LEWA. Istnieje możliwość wymiany Euro lub Dolarów w bankach i kantorach. My zwykle zabieramy kartę i wypłacamy stosowną ilość gotówki z bankomatu (zdecydowanie łatwiej). Można kupić niewielką ilość LEW w Polsce jako "pierwsze zabezpieczenie". Na miejscu NIE MA MOŻLIWOŚCI WYMIANY ZŁOTÓWEK. Noclegi: Połowa (a może "większa połowa") noclegów będzie w namiotach. Noclegi w hotelu (raczej pensjonacie) planujemy 3 razy. Mooooże 4. Nie spodziewajcie się pięciogwiazdkowych hoteli, jednak miejsca noclegowe będą przyjemne i wyjątkowo klimatyczne. Nie planujemy wizyt na zorganizowanych campingach, wszystkie noclegi "pozahotelowe" są na dziko na łonie przyrody. Należy się przygotować na warunki biwakowe. Czy zabierać jedzenie? W Bułgarii można kupić wszystkie towary spożywcze. Jednak nie będziemy codziennie w sklepach. Będzie możliwość zrobienia zakupów w pierwszym dużym mieście w dużym markecie. Z doświadczenia wiemy jednak, że wygodniej i szybciej jest zabrać pewną ilość jedzenia z Polski, a na miejscu uzupełniać warzywa, owoce, napoje i pieczywo. Program: Dokładny program wyjazdu dopiero się tworzy, natomiast trasa będzie zbliżona do tej, którą robimy z terenówkami - z pominięciem odcinków urazowych lub nieprzejezdnych dla Subaraków. Opis tej trasy znajdziecie na naszej stronie, tutaj: https://przygody4x4.pl/wyprawy4x4/bulgaria-wyprawa4x4-2-2-2/ Planujemy dołożyć jeszcze parę innych atrakcji. Rafting: Na naszej wspólnej wyprawie do Bułgarii jest przewidziany w programie 2 godzinny rafting. Rafting jest prosty, ale ciekawy (WW III). Dzieci od 6 roku życia mogą uczestniczyć w tym pod opieką rodziców, ale jeśli będzie wysoki stan wody, to wtedy instruktorzy zadecydują na miejscu, kto może uczestniczyć. Koszt tej atrakcji to 35 EURO od osoby. Wydatki: Ceny artykułów spożywczych oraz paliwa są w Bułgarii podobne jak w Polsce. Noclegi w hotelach, kilka wspólnych kolacji oraz wstępy będziecie mieli zarezerwowane i opłacone. Na dziś nie określimy dokładnej kwoty, ale powinien to być rząd wielkości ok 250-300E za osobę dorosłą. Dla dzieci poniżej 12 lat na większość rzeczy są zniżki. Dokładną kwotę za ten "pakiet atrakcji" podamy Wam zaraz po zgromadzeniu ekipy i podsumowaniu rezerwacji. Płatność będzie z góry, przelewem, około miesiąc przed wyprawą. Dokumenty: Do Bułgarii ani do żadnego z krajów tranzytowych (w tym Serbii) nie potrzeba paszportu, wystarczy dowód osobisty. Zabrać prawo jazdy (wystarczy polskie) i ewentualnie zieloną kartę (pytają o nią czasem w Serbii, choć teoretycznie nie jest potrzebna). Warto zrobić kserokopię dowodu/paszportu i trzymać ją podczas podróży w innym miejscu, niż oryginały. Co koniecznie zabrać: + dobry humor, odporność na trudy podróży, ciekawość świata + namioty, karimaty, śpiwory (ciepłe!), słowem sprzęt potrzebny do biwakowania. Należy się przygotować na zakres temperatur od 10 do +30 stopni C. + sprzęt do przyrządzania posiłków w terenie + baniak na wodę – minimum 20l na 2 osoby. + sandały, ale i solidne obuwie turystyczne (na trekingi), rękawiczki robocze, latarkę (najlepiej czołówkę). Nie zapomnijcie czapki oraz ciepłej kurtki - tak na wszelki wypadek. + parasol lub kurtki nieprzemakalne + strój kąpielowy + każde auto powinno być wyposażone w sprawne CB Radio. A teraz (nie)spodzianka - waszym przewodnikiem na tej wyprawie będzie niezwykle doświadczony podróżnik, ikona polskiego offroadu, uczestnik słynnego rajdu Camel Trophy Sławek Makaruk. Kto ciekaw, może sobie TUTAJ poczytać, kto zacz. Wpisowe na tą wyprawę będzie wynosić 500 euro od samochodu. PS. Możemy przyjąć 10 aut. A teraz UWAGA - zapisy starują.... TERAZ! Edited January 29 by Miłosz Rzeźnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
PWK55 Posted January 29 Share Posted January 29 3 osoby Link to comment Share on other sites More sharing options...
dorfo Posted January 29 Share Posted January 29 Dorfo team zglasza sie w gotowości. Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajax Posted January 29 Share Posted January 29 Zgłaszamy się 2 osoby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franzka Posted January 29 Share Posted January 29 Zgłaszam 2 osoby dorosłe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumba Posted January 29 Share Posted January 29 Cześć, chciałbym się zapisać. Subaru Outback h6 Lift 2 cale zawieszenie Pedders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz Rzeźnik Posted January 29 Author Share Posted January 29 2 godziny temu, Pumba napisał(a): Cześć, chciałbym się zapisać. Subaru Outback h6 Lift 2 cale zawieszenie Pedders. Noooo, ktoś tu się zna na zawieszeniach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz Rzeźnik Posted January 29 Author Share Posted January 29 1. PWK55 2. dorfo 3. ajax 4. Franzka 5. Pumba 6. .... 7. .... 8. .... 9. .... 10. .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogusław Stankiewicz Posted February 2 Share Posted February 2 (edited) Zgłaszam załogę Forester '20 plus 3 osobowe "wyposażenie" Edited February 2 by Bogusław Stankiewicz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz Rzeźnik Posted February 4 Author Share Posted February 4 Update: 1. PWK55 2. dorfo 3. ajax 4. Franzka 5. Pumba 6. Bogusław Stankiewicz 7. .... 8. .... 9. .... 10. .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz Rzeźnik Posted February 4 Author Share Posted February 4 Udostępniłem wszystkim zadeklarowanym wątek pocztowy dotyczący tej Subariady. Tam dalsze instrukcje. Proszę sprawdzić pocztę (forumową, NIE maila!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz Rzeźnik Posted February 4 Author Share Posted February 4 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumba Posted February 6 Share Posted February 6 Jedziecie zmodyfikowanymi autami czy seryjnymi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumba Posted February 6 Share Posted February 6 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franzka Posted February 7 Share Posted February 7 Ja seryjnym. Mam jedynie płytę pod silnikiem. Będę chciał jeszcze podnieść zawieszenie o 3 cm. i kupić opony AT. Caloroczne mogą się nie popisać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogusław Stankiewicz Posted February 7 Share Posted February 7 Seryjny i nie wiem co z AT zrobić . Macie jakiś namiar na dobry montaż + płyta do forka w 3miasto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumba Posted February 7 Share Posted February 7 (edited) Płytę zamówisz w KONSA LIFT widziałem produkt , bardzo ładnie wykonane waży 15kg. Widziałem jego Forestery. Jeden 5cm wyżej , drugi 12 cm wyżej. Ja też nie mam AT . Jeżdżę głownie autostradami ale na wypad chcę coś kupić. Nie wiem czy Yokohama na 17” czy zmiana felg na 16” i BF Goodrich - zastanawiam się . Na feldze 17’’ 225/60 jest około 13,5 cm gumy a na 16’’ 215/70 15 cm. Płytę pod silnik i skrzynię lepiej mieć… Edited February 7 by Pumba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted February 7 Share Posted February 7 Najlepsze płyty robi @grzegorzp Warsztat domowy pod Warszawą, niestety.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajax Posted February 7 Share Posted February 7 19 godzin temu, Pumba napisał(a): Jedziecie zmodyfikowanymi autami czy seryjnymi ? Seria + płyta + ATeki Link to comment Share on other sites More sharing options...
dorfo Posted February 7 Share Posted February 7 Serijny + MICHELIN LATITUDE CROSS Przejechałem Tak SUb Rumunia...Borne plus wiele innych wyjazdów w "terenie " Zdjecie z 2022 podrózy 3 tyg na północ Norwegii nad Miedzy Nodkappem a Tromso ( na tej platformie miałem dodatkowy bagaż w drodze powrotnej wrzuciłem wszystko na tylne fotele. ) Auto siedzi bo było baaardzo doładowane pilkermai, prznetami, wedkami itp , a było tego baaardzo duzo Po powrocie powstało Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted February 7 Share Posted February 7 4 minuty temu, dorfo napisał(a): MICHELIN LATITUDE CROSS Bardzo dobre, wytrzymałe i uniwersalne opony. Moje przejechały 7 Subariad. Polecam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumba Posted February 7 Share Posted February 7 Jakie rozmiary ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Janus Posted February 7 Share Posted February 7 W moim Forku 225/55/17. Do SG wchodzi bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franzka Posted February 7 Share Posted February 7 Tyle tylko, że MICHELIN LATITUDE CROSS nie jest oponą typu AT, a tylko letnią odporną na ścieranie... W praktyce nie wiem czy ma to większe znaczenie. I nie jest dużo tańsza od BFGoodrichAll Terrain T/A KO2, która wiele osób poleca chyba najbardziej.... Mówię o rozmiarze 215/65 R16... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franzka Posted February 7 Share Posted February 7 Trochę z innej beczki... Zaskoczony jestem dość niewielkim zainteresowaniem w tym roku Subariadą do Bułgarii. W zeszłym roku zainteresowanie było dużo większe Bośnią... Zastanawiam się ile musi być ekip by wyprawa się odbyła.... Co prawda jeszcze trochę czasu zostało, ale... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now