Iwciu Posted January 24 Share Posted January 24 Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich członków forum. Od niedawna jestem posiadaczem Subaru Outback 2.0 diesel rok produkcji 2012. Auto dotychczas jeździło fajnie. Od jakiegoś czasu po nagrzaniu się silnika zaczęły spod maski dochodzić cykające dźwięki i poszarpywanie silnika. Ewidentnie silnik nie chodził na wszystkich cylindrach. Po wizycie w ASO okazało się, że wtryskiwacze na cylindrze 3 oraz 4 nie działają. Po wyłączaniu ich komputerem silnik nie reaguje. W związku z tym mam pytanie bo już wiem, że aby wymienić wtryskiwacze należy wyjąc silnik ale mój szwagier zasugerował, że może prościej byłoby go opuścić niż podnosić z komory. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w tym temacie... Czy da się opuścić silnik z całym mocowaniem od spodu czy jedynym możliwym rozwiązaniem jest wyjęcie od góry? Jeśli tylko od góry to jak wysoko trzeba unieść silnik aby dostać się do dekielków pod którymi siedzą wtryskiwacze ? Dzięki z góry za wszelkie sugestie. Iwciu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted January 24 Share Posted January 24 Godzinę temu, Iwciu napisał(a): Przede wszystkim witam serdecznie wszystkich członków forum. Od niedawna jestem posiadaczem Subaru Outback 2.0 diesel rok produkcji 2012. Auto dotychczas jeździło fajnie. Od jakiegoś czasu po nagrzaniu się silnika zaczęły spod maski dochodzić cykające dźwięki i poszarpywanie silnika. Ewidentnie silnik nie chodził na wszystkich cylindrach. Po wizycie w ASO okazało się, że wtryskiwacze na cylindrze 3 oraz 4 nie działają. Po wyłączaniu ich komputerem silnik nie reaguje. W związku z tym mam pytanie bo już wiem, że aby wymienić wtryskiwacze należy wyjąc silnik ale mój szwagier zasugerował, że może prościej byłoby go opuścić niż podnosić z komory. Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w tym temacie... Czy da się opuścić silnik z całym mocowaniem od spodu czy jedynym możliwym rozwiązaniem jest wyjęcie od góry? Jeśli tylko od góry to jak wysoko trzeba unieść silnik aby dostać się do dekielków pod którymi siedzą wtryskiwacze ? Dzięki z góry za wszelkie sugestie. Iwciu Da się wyciągnąć w samochodzie lekko unosząc silnik, ale współczuję zdartych rąk i zmarnowanego czasu. Prawa strona jakoś idzie, ale lewa to jest dramat. Trzeci wtrysk to prawy z tyłu, czwarty to lewy z tyłu. Pół roku temu robiłem u siebie, cała wymiana z demontażem/montażem silnika z samochodu(Legacy V) zajęła mi bez pośpiechu niecałe 5 godzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwciu Posted January 25 Author Share Posted January 25 18 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Da się wyciągnąć w samochodzie lekko unosząc silnik, ale współczuję zdartych rąk i zmarnowanego czasu. Prawa strona jakoś idzie, ale lewa to jest dramat. Trzeci wtrysk to prawy z tyłu, czwarty to lewy z tyłu. Pół roku temu robiłem u siebie, cała wymiana z demontażem/montażem silnika z samochodu(Legacy V) zajęła mi bez pośpiechu niecałe 5 godzin. Kolego ile wtryskiwaczy wymieniałeś? Czy były nowe oryginalne DENSO czy może regenerowane używki? Możesz proszę coś więcej o wyjęciu silnika? Czy wyciągałeś go całkiem na zewnątrz czy jednak unosiłeś ? Jakieś sugestie co mniej więcej pokolei odpinać, odkręcać itp. Dzięki za info ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted January 25 Share Posted January 25 8 godzin temu, Iwciu napisał(a): Kolego ile wtryskiwaczy wymieniałeś? Czy były nowe oryginalne DENSO czy może regenerowane używki? Możesz proszę coś więcej o wyjęciu silnika? Czy wyciągałeś go całkiem na zewnątrz czy jednak unosiłeś ? Jakieś sugestie co mniej więcej pokolei odpinać, odkręcać itp. Dzięki za info ! Wymieniłem wszystkie, bo nie mam czasu na wyciąganie silnika po kilka razy. Zakładam używane po sprawdzeniu na stole probierczym. Wtryskiwaczy Denso nie regeneruje się, bo producent nie produkuje do nich części zamiennych. Silnik wyciągam z samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwciu Posted January 31 Author Share Posted January 31 Kolego własnie zakupiłem nowe 4szt. i tu pytanie... Czy programowałeś wtryskiwacze po wymianie? U mnie w pudełku jest info, że powinno się po wymianie zakodować wtryskiwacze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted January 31 Share Posted January 31 3 godziny temu, Iwciu napisał(a): Kolego własnie zakupiłem nowe 4szt. i tu pytanie... Czy programowałeś wtryskiwacze po wymianie? U mnie w pudełku jest info, że powinno się po wymianie zakodować wtryskiwacze... oczywiście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwciu Posted Tuesday at 09:31 AM Author Share Posted Tuesday at 09:31 AM czy wymieniałeś uszczelki pod deklami od zaworów skoro już się je odkręca czy nie ma takiej konieczności ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now