Jump to content

Chałaśliwa praca silnika po 7 latach postoju.


Bumek
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry państwu,

Proszę o pomoc w identyfikacji uszkodzenia, głośnej pracy silnika w Subaru legacy I 2.2l z 1989r. W silniku nie znajdował się płyn chłodniczy przez cały okres postoju tylko olej 10w60. Olej w skrzyni biegów teraz był. Brak luzów na panewkach korbowodowych oraz pierścieniach culindrów. Stopieñ sprężania ok 13kg/cm2 na cylinder. Przed remontem były wymieniane wszystkie uszczelniacze zaworowe, simeringi kierunkowe, uszczelki pod głowicami. Silnik uruchomiłem od jednego pyknicia. Pompa olejowa podaje olej o prawidłoym ciśnieniu nic się nie świeci żadny błąd. System silnika to MPFI. Silnik pracuje równomiernie ok 800obr/min na wolnych obrotach. Wchodzi na obroty wyższe bez rwania i tak samo gdy się zżuci obroty z wyższych to to nie gaśnie. 

Pozdrawiam

Bumek 

Link to comment
Share on other sites

Pytanie co to za hałas (przy okazji słownik polecam). Zimny/ciepły dźwięk jest taki sam?

Czy PRZED pierwszym odpaleniem kręciłeś silnikiem na samym rozruszniku żeby olej się rozpłynął po silniku (wystarczy odpiąć czujnik położenia wału, żeby silnik nie wystartował)?

Link to comment
Share on other sites

Olej i pasek rozumiem wymieniony? ;) 

Na słuch, głowica się tłucze któraś. W tym silniku (phase 1) są hydropopychacze. Możliwe musisz trochę pojeździć by przestało. W subaru napełniają się one wyjątkowo szybko ale kto wie, np. BMW to potrafi tygodniami się tłuc zanim ustanie.

Link to comment
Share on other sites

Z ciekawości ściągnij paski od klimy/wspomagania. Poza cykaniem trochę wyję od przodu - u mnie to zwiastowało zatarte łożysko napinacza kompresora 

Link to comment
Share on other sites

A rozrząd masz tam dobrze ustawiony? Może to kwestia marnej jakości filmu ale ja tam oprócz cykania słyszę taki charakterystyczny odgłos jakby odbijania w kolektor ssący (takie "pufanie). 

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry państwu,

Dziękuję za spostrzeżenia usterek.

Taki charakterystyczny dzwięk wycia jest spowodowany pracą pompy hydraulicznej wspomagania kierownicy.

Napinacz klimatyzacji sprawdziłem miał luzy na łożysku więc wymieniłem. Cofanie gazów do kolektora dolotowego jest nie możliwe nie było by sprężania na poziomie 13kg/cm2.

Takie parametry są zamieszczone w instrukcji serwisowej tego modelu silnika ej22a.

Jak byłby rozrząd źle ustawiony to nie możliwe było by uruchomienie tego silnika. Po wymianie oleju w silniku na olej 5w30 API SG/SJ trochę się uspokoiło cykanie. Piston Slap w tej wersji silnika nie występuje z powodu osadzenia wału korbowego na 5 panewkach podporowych czyli wał korbowy nie ma możliwości wyginania się na boki (u mnie nie ma takich luzów na panewkach podporowych ani panewkach korbowodu) jak to ma miejsce w silnikach typu szeregowych i widlastych lub nowszych wersjach silnika typu boxera bo tych w ogóle nie analizowałem.

Pasek i rolki oraz pompa wody była wymiana przed postojem. 

Proszę o konkretną przyczynę hałasu silnika żebym mógł raz na zawsze usunąć przyczynę bez remontu kapitalnego silnika.

Pozdrawia

Bumek 

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Bumek napisał(a):

Jak byłby rozrząd źle ustawiony to nie możliwe było by uruchomienie tego silnika

Zdziwiłbyś się jak mocno może być przestawiony rozrząd zarówno na wałkach jak i na wale i silnik w miarę normalnie jeździ. Ale mnie to rybka. Nie sprawdzaj skoro wiesz lepiej :)

Pozdro.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem tego napewno. Może znasz takiego który mógłby ustawić prawidłowo ten rodzaj silnika. Jeździłem do kilku fachowców którzy niby znali się na tym typie silnika jak się później okazało że widzą go pierwszy raz i nie wiedzą jak go ustawić. Bo w sterowniku się nie da przestawić. Tylko jak mi mówili trzeba to ustawiać manualne i nie się to szybko zrobić.

Trzeba mieć przyrządy wyprzedzenia zapłonu, pomiar prędkości obrotowej silnika i jakąś sądę.

Nie komputer diagnostyczny.

Pozdrawiam

Bumek 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...