Jump to content

poradnik


kolbak

Recommended Posts

Koledzy,mam kilka pytań:

1. czy istnieje jakiś poradnik, książka serwisowa (online, e-book) do OBK H6?

2. czy w garażowych warunkach mogę sam wymienić olej w tylnym moście, czy jest to jakaś skomplikowana operacja, czy kwestia spuszczenia oleju i wlania, jak to praktycznie wykonać, gdzie śruba upustowa, którędy wlać, jaki polecacie olej i jaką objętość?

3. podobnie,mam pytanie o olej w skrzyni AT biegów, jak wymienić (czy jest gdzieś opis jak to zrobić, krok po kroku, ilustracje, schematy).

4. co sądzicie o tej pozycji http://www.ksiazki-napraw.pl/naprawa/6087492/

 

Ps. chciałbym sam spróbować swych sił i mieć satysfakcje, że zrobiłem to sam.

Proszę o rady. :smile:

Link to comment
Share on other sites

2 - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie na tylnym dyfrze są 2 śruby [tak dokładnie to jest ich oczywiście więcej, ale 2 służą do wymiany oleju ;) ], jedna wyżej druga niżej. Odkręcasz obie, olej sie wyleje. Potem zakręcasz tą dolną, a przez otwór po tej górnej nalewasz oleju. Nalewasz dokładnie tyle ile się da nalać, więcej sie nie da bo i tak sie wyleje [powinno wejść chyba ok 0.8 litra].

 

Jaki olej ? Ten sam co do manualnej skrzyni biegów, a wg tego co twierdzą niektórzy, do Subaru jedyny słuszny olej to Shell Gear Oil - a jaki dokładnie to poszukaj na forum, bo są dwa, jeden chyba GL-3 (?) do starszych subaru, oraz GL-5 do wszystkich nowszych - ale głowy sobie nie dam uciąć...

Link to comment
Share on other sites

Ja bym do tylnego mostu zalał gęstszy olejk niż do skrzynki.

Jakieś uzasadnienie? Nie mam pewności jak jest w nowych autach, ale w starszych przedni i tylny dyfer zalewane są tym samym, czyli 75W/90 (oczywiście mowa o tych z manualną skrzynią).

Link to comment
Share on other sites

marek790, nie zauważyłem głośniejszej pracy, zalane mam tak jak jest podane w instrukcji. Jeżeli nikt nie potwierdza z własnego doświadczenia czegoś takiego, to nie snujmy domysłów, zazwyczaj producent wie co zalewać do auta.

Link to comment
Share on other sites

... Gdzieś wyczytałęm, ze tylni most jest głośniejszy i temu taki olej

 

Jeżeli tylni most jest głośniejszy, to zaczyna umierać. Wtedy gęsty olej, trociny i na Allegro.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...