Jump to content

Legacy V - pytanie o wisko


rezacz

Recommended Posts

Cześć Panowie.

Zwracam się do Was z pytankiem.

W moim Legacy mam objawy padającego wisko. A mianowicie po nagrzaniu i przejechaniu około 15 kilometrów samochód zaczyna iść "twardo" jak to kiedyś ktoś określił na tym forum "jak po gruzie" . problem polega na tym że to CVT (EJ20). Z tego co się orientuje to tu wiska nie ma. Zatem czy da się to ogarnąć bez remontu skrzyni czy niestety coś co robi za wisko jest tutaj zintegrowane ze skrzynią i bata na to cholerstwo innego jak remont skrzyni nie ma. Doradźcie chopy coś mądrego.

 

P.s. skrzynia sama w sobie pracuje poprawnie i jest po wymianie oleju (dynamicznie)

 

Z góry dzięki za porady

 

 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, rezacz napisał(a):

Cześć Panowie.

Zwracam się do Was z pytankiem.

W moim Legacy mam objawy padającego wisko. A mianowicie po nagrzaniu i przejechaniu około 15 kilometrów samochód zaczyna iść "twardo" jak to kiedyś ktoś określił na tym forum "jak po gruzie" . problem polega na tym że to CVT (EJ20). Z tego co się orientuje to tu wiska nie ma. Zatem czy da się to ogarnąć bez remontu skrzyni czy niestety coś co robi za wisko jest tutaj zintegrowane ze skrzynią i bata na to cholerstwo innego jak remont skrzyni nie ma. Doradźcie chopy coś mądrego.

 

P.s. skrzynia sama w sobie pracuje poprawnie i jest po wymianie oleju (dynamicznie)

 

Z góry dzięki za porady

 

 


Być może jest problem z selenoidem od transferu. Czasami psują się, a problem polega na tym, że nie występują jako część zamienna. Wymienia się całą płytę sterującą za ok. 10tyś. Alternatywa to chińskie zamienniki i co ciekawe - działają. 

Sprzęgło wielopłytkowe od napędu na tył jest naturalnie z tyłu skrzyni biegów. Wystarczy zdjąć tylną pokrywę i zweryfikować stan sprzęgła. Ja bym obstawił jednak uszkodzony selenoid, zwłaszcza że nasila się po nagrzaniu skrzyni - typowy przebieg uszkodzonej cewki elektrozaworu. 
Oczywiście trzeba sprawdzić błędy i parametry skrzyni.

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Ireneusz.  Wyglada na to że kupilem sobie tylko kłopot:(

A chcialem spróbować innej motoryzacji niż znanej mi niemiecko-włoskiej. No trudno trza to jakoś przełknąć.  

 

Poczytałem fajną lekturę kolegi Aterka i nie wygląda to tak tragicznie. Czytalem również Twoje wypowiedzi w tych tematach. Także bede walczył najpierw z diagnozą bo żadnych kontrolek i komunikatów nie ma. 

Edited by rezacz
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No właśnie nic. Problem tylko że po rozgrzaniu jakby wibracje napedu, troszku jakby glosniej skrzynia. Sam nie wiem jak to ująć.  Między 80-90 zwłaszcza. A także przy przyspieszaniu miedzy 20-30.  Robiłem testy na rondach , na parkingu robiąc usemki. Wszystko ok . Może olej w dyferencjalach się kłania. Jeszcze jeden objaw ktory towarzyszy nagrzaniu to wyczuwalne szarpnięcie jakby zmiana biegu z 1 na 2 . Ale to cvt wiec nie powinno tak być.  Dziękuję za wszystkie sugestie

 

P.s. jak jest zimny zero wibracji i żadnego szarpnięcia. Wszystko aksamitnie. 

Edited by rezacz
Link to comment
Share on other sites

W starszych był bezpiecznik FWD w skrzynce pod maska. Ty pewnie nie masz. Ale nie zaszkodzi sprawdzić. Jest to puste miejsce, jeśli występuje trzeba tam wsadzić dowolny bezpiecznik. Odcinał on tył. Ale jak napisałem pewnie go nie ma w tym roczniku już 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.11.2022 o 20:14, ir3n3usz napisał(a):


Być może jest problem z selenoidem od transferu. Czasami psują się, a problem polega na tym, że nie występują jako część zamienna. Wymienia się całą płytę sterującą za ok. 10tyś. Alternatywa to chińskie zamienniki i co ciekawe - działają. 

Sprzęgło wielopłytkowe od napędu na tył jest naturalnie z tyłu skrzyni biegów. Wystarczy zdjąć tylną pokrywę i zweryfikować stan sprzęgła. Ja bym obstawił jednak uszkodzony selenoid, zwłaszcza że nasila się po nagrzaniu skrzyni - typowy przebieg uszkodzonej cewki elektrozaworu. 
Oczywiście trzeba sprawdzić błędy i parametry skrzyni.

Jak miałem uszkodzony jeden z czujników/elektrozaworów w płycie sterującej to miałem błąd skrzynii. Skończyło się wymianą czujnika, sprawdziłem w google jego numer i teoretycznie produkcja z Tajwanu. Tylko u mnie skrzynia to 5 AT (Legacy V GT). W 2017 roku płyta sterująca do 5EAT kosztowały między 5 tyś a 7.5 tyś zł. Czujniki są dostępne chyba dlatego, że skrzynie Subaru bazują na skrzyniach Jatco, które są też wykorzystywane przez Nissana.

@rezaczsprawdzałeś/czytałeś Service Manual? Może to pomóc w diagnozie, tutaj link do rozdziałów https://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/5 TRANSMISSION SECTION/CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION CVT/ ewentualnie tutaj w całości https://www.jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2012/USDM Legacy FSM 2012 (BM-BR)/ (uwaga jest dość ciężki bo ma 200 MB i 6500 stron więc czasami chwila minie zanim się załaduje). 

 

Tam jest opisanych kilka procedur:

image.png.36b1de6067d485b62ce57da4e54f9511.png

 

i diagnoza na odstawie objawów:

image.thumb.png.c6e61d36fa38992c04707d80264271b1.png

 

Edited by JJacek
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Jacku za odpowiedź.  Podjadę w tym tygodniu na odczyt do Aso w którym robiłem dynamiczną wymianę.  Od razu cos ponegocjuje. Niestety sam w żaden sposób nie mogę odczytać bo żaden z kabli (a przerobilem cgyba z 6 różnych) nie pozwolił na dostęp do TCU. Z ECU problemu nie mialem . Wiec pozodtaje ASO . Chyba że na Śląsku jest ktoś kto ma sprzęt do odczytu i checi pomóc to proszę o info.  Zrewanzować sie umię. 

 

Edit.

Nie będę nic sam kombinował.  Skladam reklamację w ASO. To nie przypadek że auto jedziło bez problemu a po wymianie oleju zrobiło niecały tysiac i skrzynia padła.  ASO przed przyjęciem auta na wymiane sprawdzało go całego.  Decydując sie na wymianę  poswiadczyli że auto sprawne. Dodatkowo usłyszałem że jest w bardzo dobrym stanie. Umówiony jestem na poniedziałek . 

 

Edited by rezacz
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, rezacz napisał(a):

Dziękuję Jacku za odpowiedź.  Podjadę w tym tygodniu na odczyt do Aso w którym robiłem dynamiczną wymianę.  Od razu cos ponegocjuje. Niestety sam w żaden sposób nie mogę odczytać bo żaden z kabli (a przerobilem cgyba z 6 różnych) nie pozwolił na dostęp do TCU. Z ECU problemu nie mialem . Wiec pozodtaje ASO . Chyba że na Śląsku jest ktoś kto ma sprzęt do odczytu i checi pomóc to proszę o info.  Zrewanzować sie umię. 

 

Edit.

Nie będę nic sam kombinował.  Skladam reklamację w ASO. To nie przypadek że auto jedziło bez problemu a po wymianie oleju zrobiło niecały tysiac i skrzynia padła.  ASO przed przyjęciem auta na wymiane sprawdzało go całego.  Decydując sie na wymianę  poswiadczyli że auto sprawne. Dodatkowo usłyszałem że jest w bardzo dobrym stanie. Umówiony jestem na poniedziałek . 

 

 

Myślę że max na co możesz liczyć ze strony ASO to rabat na naprawę co finalnie wyjdzie i tak  pewnie 3x tyle co poza ASO. Mam jednak nadzieję że ktoś z ASO to czyta i zrobi mi na złość i ogarnie Ci to na reklamacji ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.12.2022 o 18:06, rezacz napisał(a):

Edit.

Nie będę nic sam kombinował.  Skladam reklamację w ASO. To nie przypadek że auto jedziło bez problemu a po wymianie oleju zrobiło niecały tysiac i skrzynia padła.  ASO przed przyjęciem auta na wymiane sprawdzało go całego.  Decydując sie na wymianę  poswiadczyli że auto sprawne. Dodatkowo usłyszałem że jest w bardzo dobrym stanie. Umówiony jestem na poniedziałek . 

 

 

Nie rób sobie nadziei, że ktoś Ci naprawi skrzynię w dwunastoletnim samochodzie za darmo. 5% rabatu to max na co możesz liczyć. To jedna z pierwszy CVT w Subaru i potrafi się spektakularnie wysypać. Co najmniej kilka razy robiłem sekcję zwłok takiej skrzyni, z tych lat. Kończy się to zakupem używki za 5-6tyś., bo na naprawę w ASO zabraknie 20tyś zł, a poza ASO połowa tej kwoty. 

Link to comment
Share on other sites

Ireneusz znam realia. Naromiast jakoś muszę to ugryźć. 

 

P.s. Auto ma 10 lat :)

(jeszcze)

 

edit

Panowie . Dzisiaj oglądałem dokladnie fakturę z wymiany oleju. Widnieje na niej symbol oleju K0410Y0700 . To olej ATF nie do lineartronica. Jak mogli mi wlać takie coś?

Edited by rezacz
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, rezacz napisał(a):

Ireneusz znam realia. Naromiast jakoś muszę to ugryźć. 

 

P.s. Auto ma 10 lat :)

(jeszcze)

 

edit

Panowie . Dzisiaj oglądałem dokladnie fakturę z wymiany oleju. Widnieje na niej symbol oleju K0410Y0700 . To olej ATF nie do lineartronica. Jak mogli mi wlać takie coś?

 

ATF? :czerwona::toobad: o ku*** :facepalm:

Jak ma 10 lat to masz FB20, a nie EJ20 jak napisałeś w pierwszym poście. Zdaje się, że od 11r już nie kładli EJ 20 do Legacy i Forestera 3. 

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

I tu Cie zaskoczę.  Ej20f

To bifuel

 

Panowie prośba.  Podrzućcie jaki kod ma OEM  olej do cvt TR690. W poniedziałek mam wizyte w ASO . 

 

Dziękuję 

 

Albo inaczej.

Który z dwoch ?

-CVT lineartronic II

-High torque CVT Fluid

 

Edit

Wszystko jasne: 

Zostawiam dla potomnych

 

 

 

 

Screenshot_20221219-093917_Chrome.jpg

Screenshot_20221219-115055_Gallery.jpg

Edited by rezacz
Korekta
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...