Jump to content

Subaru Forester eBoxer - filtr cząstek stałych


PenYoun

Recommended Posts

  • PenYoun changed the title to Subaru Forester eBoxer - filtr cząstek stałych

W instrukcji Lexusa jest to tak opisane:

Kontrolka wykazuje usterkę filtra cząstek stałych(GPF), w celu przeprowadzenia procedury oczyszczania filtra należy:
jechać przez ponad 30 minut z prędkością 80 km/h lub szybciej, upewnić się, że spełnione zachodzą następujące warunki :
bezpieczne warunki drogowe, 3 lub wyższy bieg i prędkość obrotowa silnika 1500-4000obr/min

spróbuj tego, myślę że techniczne działanie filtra w obu markach jest podobne.

Edited by Lesiorip
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, PenYoun napisał(a):

Witam. Zapaliła się kontrolka - filtr cząstek stałych -  w eBoxer 2.0 

Samochód z 2021.

Może ktoś podpowie co zrobić w benzynie?

Jest jakaś procedura wypalania?

 

Dynamiczne przyśpieszanie i potem hamowanie silnikiem na przemian. Jednostajna jazda jest nieprawidłowa. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, PenYoun napisał(a):

Witam. Zapaliła się kontrolka - filtr cząstek stałych -  w eBoxer 2.0 

Samochód z 2021.

Może ktoś podpowie co zrobić w benzynie?

Jest jakaś procedura wypalania?

A co mówi instrukcja do auta?

Link to comment
Share on other sites

A jeszcze niedawno zapewniano, że filtry GPF w silnikach benzynowych nie będą żadnym problemem nawet w samochodach jedzących tylko po mieście.... A tu coraz częściej słyszę, że użytkownicy muszą stosować podobną procedurę jak przy DPF w dieslu... Szkoda....

Link to comment
Share on other sites

ogromne problemy z gpf zgłaszają ludzie z kia/hyundai z silnikiem bodajże 1,5 turbo?
Ja wspominam dobrze diesla w czasach gdy tylko miał DPFa. Gdy dołożyli adblue to już dobrze nie wspominam. Ciekawe kiedy jakieś adblue trafi do benzyn. 
aktualnie nawet nie mogę upolować momentu w którym gpf się wypala bo chyba on się jakoś musi wypalać?

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Franzka napisał(a):

A jeszcze niedawno zapewniano, że filtry GPF w silnikach benzynowych nie będą żadnym problemem nawet w samochodach jedzących tylko po mieście.... A tu coraz częściej słyszę, że użytkownicy muszą stosować podobną procedurę jak przy DPF w dieslu... Szkoda....

 

W dieslu jedzie się jednostajnie, więc niepodobna.  GPF jest tak samo upierdliwy jak DPF, tylko mało się o nim pisze, bo jest zbyt młody.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

W dieslu jedzie się jednostajnie, więc niepodobna.  GPF jest tak samo upierdliwy jak DPF, tylko mało się o nim pisze, bo jest zbyt młody.

DPF i GPF nie na miasto. Tak to się porobiło. 

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Borowik napisał(a):

DPF i GPF nie na miasto. Tak to się porobiło. 


To się w głowie nie mieści, jak mało trzeba zrobić, żeby ułatwić użytkowanie samochodów z DPF/GPF w mieście. Wystarczy wyciągnąć po CAN na licznik informację o zatkaniu. Mały wskaźnik podobny do  poziomu paliwa albo wartość w % na centralnym wyświetlaczu i po problemie. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...