Skocz do zawartości

Subaru Forester eBoxer - filtr cząstek stałych


PenYoun

Rekomendowane odpowiedzi

  • PenYoun zmienił(a) tytuł na Subaru Forester eBoxer - filtr cząstek stałych

W instrukcji Lexusa jest to tak opisane:

Kontrolka wykazuje usterkę filtra cząstek stałych(GPF), w celu przeprowadzenia procedury oczyszczania filtra należy:
jechać przez ponad 30 minut z prędkością 80 km/h lub szybciej, upewnić się, że spełnione zachodzą następujące warunki :
bezpieczne warunki drogowe, 3 lub wyższy bieg i prędkość obrotowa silnika 1500-4000obr/min

spróbuj tego, myślę że techniczne działanie filtra w obu markach jest podobne.

Edytowane przez Lesiorip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PenYoun napisał(a):

Witam. Zapaliła się kontrolka - filtr cząstek stałych -  w eBoxer 2.0 

Samochód z 2021.

Może ktoś podpowie co zrobić w benzynie?

Jest jakaś procedura wypalania?

 

Dynamiczne przyśpieszanie i potem hamowanie silnikiem na przemian. Jednostajna jazda jest nieprawidłowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze niedawno zapewniano, że filtry GPF w silnikach benzynowych nie będą żadnym problemem nawet w samochodach jedzących tylko po mieście.... A tu coraz częściej słyszę, że użytkownicy muszą stosować podobną procedurę jak przy DPF w dieslu... Szkoda....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogromne problemy z gpf zgłaszają ludzie z kia/hyundai z silnikiem bodajże 1,5 turbo?
Ja wspominam dobrze diesla w czasach gdy tylko miał DPFa. Gdy dołożyli adblue to już dobrze nie wspominam. Ciekawe kiedy jakieś adblue trafi do benzyn. 
aktualnie nawet nie mogę upolować momentu w którym gpf się wypala bo chyba on się jakoś musi wypalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Franzka napisał(a):

A jeszcze niedawno zapewniano, że filtry GPF w silnikach benzynowych nie będą żadnym problemem nawet w samochodach jedzących tylko po mieście.... A tu coraz częściej słyszę, że użytkownicy muszą stosować podobną procedurę jak przy DPF w dieslu... Szkoda....

 

W dieslu jedzie się jednostajnie, więc niepodobna.  GPF jest tak samo upierdliwy jak DPF, tylko mało się o nim pisze, bo jest zbyt młody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Borowik napisał(a):

DPF i GPF nie na miasto. Tak to się porobiło. 


To się w głowie nie mieści, jak mało trzeba zrobić, żeby ułatwić użytkowanie samochodów z DPF/GPF w mieście. Wystarczy wyciągnąć po CAN na licznik informację o zatkaniu. Mały wskaźnik podobny do  poziomu paliwa albo wartość w % na centralnym wyświetlaczu i po problemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...