Jump to content

wycie oraz szarpniecia


szuster
 Share

Recommended Posts

1.obserwuje dziwne 'wycie' na 1-2-3 biegu, jak krece auto od ok 1800obr i puszczam gaz przy 2500. Wydaje wtedy odglos jak by miala sie wlaczyc stara syrena policyjna. Takie rozkrecenie i 'gaszenie' Cos jak miauczenie, albo jeszcze inaczej. Ciezko opisac.

Jak otworze okno i chce posluchac juz tego nie slysze, tylko chyba w kabinie jest slyszalne.

Zastanawiam sie czy to moze byc centralny dyfer,albo moze tylny?

 

2.drugie to szarpniecia, ktore zdarzaja sie czasem przy ruszaniu. Nie jest to za kazdym razem, tylko czasami. Objaw taki jak bym mu dal za malo gazu i sie dlawi (ala kangur :wink: ).

 

3. wycie z tylu - lozyska, opony, dyfer? Przy predkosciach 120+ jest naprawde glosno..

Link to comment
Share on other sites

2.drugie to szarpniecia, ktore zdarzaja sie czasem przy ruszaniu. Nie jest to za kazdym razem, tylko czasami. Objaw taki jak bym mu dal za malo gazu i sie dlawi (ala kangur ).

 

 

Też ostatnio coś takiego spotkałem i nie mam zielonego pojęcia to co jest (zdarzało się wtym konkretnym aucie nie tylko mnie)

 

 

1.obserwuje dziwne 'wycie' na 1-2-3 biegu, jak krece auto od ok 1800obr i puszczam gaz przy 2500. Wydaje wtedy odglos jak by miala sie wlaczyc stara syrena policyjna. Takie rozkrecenie i 'gaszenie' Cos jak miauczenie, albo jeszcze inaczej. Ciezko opisac.

Jak otworze okno i chce posluchac juz tego nie slysze, tylko chyba w kabinie jest slyszalne.

Zastanawiam sie czy to moze byc centralny dyfer,albo moze tylny?

 

Jeżeli na 2. najgłośniejsze to raczej normalne - taka cecha skrzyni 5MT.

 

 

3. wycie z tylu - lozyska, opony, dyfer? Przy predkosciach 120+ jest naprawde glosno..

 

Może dyfer, ale on raczej gwiżdże, lożysko raczej buczy.

Link to comment
Share on other sites

no to troche mnie uspokiles :)

najbardziej martwilem sie tym wyciem wlasnie na dwojce :grin:

co do szarpniec przy ruszaniu jak pisalem wystepuja bardzo rzadko, ale jednak..pojezdze, zmienie paliwo (stacje) i zobacze

 

tym razem mam straszny przepal w porownaniu do poprzednich spalan (ok o polowe wiecej)

nie wiem jak to wyjasnic..

 

pare tygodni temu zapalilo mi sie Check-engine, a po jakims czasie zgaslo. Nie mialem czasu podjechac do serwisu i sprawdzic - wtedy podejrzewano u mnie sonde L

Link to comment
Share on other sites

2.drugie to szarpniecia, ktore zdarzaja sie czasem przy ruszaniu. Nie jest to za kazdym razem, tylko czasami. Objaw taki jak bym mu dal za malo gazu i sie dlawi (ala kangur :wink: ).

Wydaje mi się, że to norma przy tym napędzie. Trzeba dodawać trochę więcej gazu przy napędzie 4x4.

Mam tak samo.

Link to comment
Share on other sites

tym razem mam straszny przepal w porownaniu do poprzednich spalan (ok o polowe wiecej)

nie wiem jak to wyjasnic..

 

pare tygodni temu zapalilo mi sie Check-engine, a po jakims czasie zgaslo. Nie mialem czasu podjechac do serwisu i sprawdzic - wtedy podejrzewano u mnie sonde L

sonda albo przepływomierz. u mnie jak przepływka padła, to auto chodziło jak by miało zaraz zdechnąć, paliło jak smok i od czasu do czasu gubiło zapłon.

obejrzj końcówkę wydechu; jak w środku jest mocno okopcona, to może się zanosić na przypadek taki jak u mnie.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

1.obserwuje dziwne 'wycie' na 1-2-3 biegu, jak krece auto od ok 1800obr i puszczam gaz przy 2500. Wydaje wtedy odglos jak by miala sie wlaczyc stara syrena policyjna. Takie rozkrecenie i 'gaszenie' Cos jak miauczenie, albo jeszcze inaczej. Ciezko opisac.

Jak otworze okno i chce posluchac juz tego nie slysze, tylko chyba w kabinie jest slyszalne.

Zastanawiam sie czy to moze byc centralny dyfer,albo moze tylny?

 

Jak glosne i przypomina prace klowki to moze byc lozysko na walku sprzeglowym (chyba, nie znam sie dokladnie). W oczekiwaniu na kolejke u Marka jezdzilem tak troche i skonczylo sie nieciekawie.

Link to comment
Share on other sites

Łożysko huczy ale jak sie zatrze to wyje.

a co do "syreny policyjnej" czy przypadkiem nie będzie to osłona katalizatora?

 

oslona na 99% nie bo jest to zuplenie inny dzwiek - jak cos co sie rozpedza..

Link to comment
Share on other sites

Jak glosne i przypomina prace klowki to moze byc lozysko na walku sprzeglowym (chyba, nie znam sie dokladnie). W oczekiwaniu na kolejke u Marka jezdzilem tak troche i skonczylo sie nieciekawie.

 

Nie jest takie glosne - trzeba sie naprawde wsluchac. Do odglosu klowki to jeszcze sporo brakuje :cool: .

Co znaczy nieciekawie? Co sie stalo?

Link to comment
Share on other sites

Chlopaki ale to nie kłówki wyją tylko proste zęby, są też helikalne skrzynie z kłowym wybieraniem biegów.

 

Chodzilo o generalny dzwiek, ktory wszyscy kochaja

ja tam w srodek nie zagladam :cool:

Link to comment
Share on other sites

Co znaczy nieciekawie? Co sie stalo?

 

walek sie przesunal i zaczal sie wwiercac w wiskoze, rozwalil obudowe, plyn wylal i zblokowalo skrzynie na 3 biegu. Dobrze ze wisko nie jest koszmarnie drogie. Tak czy inaczej trzeba bylo robic te lozyska i synchro dwojki, wiec wielkiej biedy nie bylo.

Link to comment
Share on other sites

tym razem mam straszny przepal w porownaniu do poprzednich spalan (ok o polowe wiecej)

nie wiem jak to wyjasnic..

 

pare tygodni temu zapalilo mi sie Check-engine, a po jakims czasie zgaslo. Nie mialem czasu podjechac do serwisu i sprawdzic - wtedy podejrzewano u mnie sonde L

sonda albo przepływomierz. u mnie jak przepływka padła, to auto chodziło jak by miało zaraz zdechnąć, paliło jak smok i od czasu do czasu gubiło zapłon.

obejrzj końcówkę wydechu; jak w środku jest mocno okopcona, to może się zanosić na przypadek taki jak u mnie.

 

pzdr

potwierdzam :cool:

dodam jeszcze TPS-ogólnie jakiś błędny(lub brak)sygnał sterujący wysyłany do CPU

P.S.

przepływkę bardzo łatwo sprawdzić:

wystarczy przy uruchomionym silniku wyjąć wtyczkę z przepływomierza-jak silnik nie zgaśnie, to przepływka jest be :twisted:

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam :cool:

dodam jeszcze TPS-ogólnie jakiś błędny(lub brak)sygnał sterujący wysyłany do CPU

P.S.

przepływkę bardzo łatwo sprawdzić:

wystarczy przy uruchomionym silniku wyjąć wtyczkę z przepływomierza-jak silnik nie zgaśnie, to przepływka jest be :twisted:

 

u mnie zgasl :grin:

jutro sie dowiem wiecej po podpieciu kompa

Link to comment
Share on other sites

Po podpieciu kompa wyszlo: "misfire in cylinder 1 and 2" - z tego co rozumuje gubi zaplon w tych cylindrach, tak? Chlop w serwisie pytal sie czy byly wymieniane swiece - teraz auto ma 76k mil, a swiece byly robione przy 70k mil. Pytal sie jakiej firmy sa wsadzone, bo mowil ze najlepiej gdyby byly NGK (wiem ze poprzednie byly Denso).

 

Ich diagnoza to:

- zle swiece lub

- cewki zaplonowe.

 

A co Wy o tym myslicie?

Poradzcie!!!

 

PS jak pisalem wczoraj rozlaczylem wtyczke od MAF i silnik zgasl czyli wyglada na to ze czujnik jest OK. Lampka od silnika sie nie swieci, auto dziala.... Nie wiem co dalej myslec o tym. Swiece, cewki, lambda? ...

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...