Jump to content

przebieg a podnoszenie mocy


kashmere
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jako ze planuje niebawem podniesc moc o kilka konikow skontaktowalem sie z maptekiem w celu uzgodnienia szczegolow. Podajac przebieg (170k km) dowiedzialem sie ze po modach moga po jakims czasie (niedlugim) pasc panewki. Oczywiscie chcialbym tego uniknac i przed remapem cos z tym zrobic. Tutaj pojawia sie moje pytanie. Co mam zrobic/wybrac?

-wyminic panewki na nowe? jesli tak to co jeszcze powinienem wymienic prz okazji?

-szukac uzywanego bloku od wrx/sti 2,0? Jesli tak to co jeszcze oprocz bloku musialbym wymienic?

-inne rozwiazanie?

 

Nie chce robic tego pasztetowo ale na kawior mnie nie stac i szukalbym raczej rozwiazania wyposrodkowanego

 

dziekuje za wszelkie porady

Link to comment
Share on other sites

Rozebrać i wymienić panewki (są tanie i dobre na rynku), sprawdzić tłoki - jak luźne to zrobic szlif i zmienić, pierścienie przynajmniej wymienić na nowe + uszczelki. Będzie taniej niż jak cos wybuchnie i będziesz musiał wymienić wał, albo blok.

Link to comment
Share on other sites

Rozebrać i wymienić panewki (są tanie i dobre na rynku), sprawdzić tłoki - jak luźne to zrobic szlif i zmienić, pierścienie przynajmniej wymienić na nowe + uszczelki. Będzie taniej niż jak cos wybuchnie i będziesz musiał wymienić wał, albo blok.

 

a opcja z uzywanym blokiem? Nie bedzie to porownywalny koszt?

Link to comment
Share on other sites

Czy jest to jakaś generalna zasada, że w GTkach lepiej wymieniać panewki + stuff przy przebiegu podchodzącym do 200k? Gdzie najlepiej to ogarniają (Bajeczna?...)?

Chodzi mi przede wszystkim o to, czy w niedłubanych egzemplarzach też wypadałoby przeprowadzić taką operację (nooo... może przed wydechem i małym remapem Mapteka :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

ja bym rozebral i obejrzal, po ogledzinach sie zastanowil czy warto wymieniac panewki i ew jeszcze inne czesci...

jesli wyjdzie troche wiecej niz panewki to dluzej bym sie zastanowil nad nowym shortblokiem

Link to comment
Share on other sites

ja bym rozebral i obejrzal, po ogledzinach sie zastanowil czy warto wymieniac panewki i ew jeszcze inne czesci...

jesli wyjdzie troche wiecej niz panewki to dluzej bym sie zastanowil nad nowym shortblokiem

 

tylko ze nie chcialbym rozebrac silnika i stwierdzic, ze lepiej kupic short block i bulić najpierw za rozebranie silnika a pozniej za short block i jego montaz.

 

dlatego pytalem czy lepiej rozbierac silnik i naprawiac/wyminiac wszystko czy zminic blok i sie nie pier%$#ic

Link to comment
Share on other sites

kashmere, jak chcesz serie to pewnie lepiej kupić shortblok poskładany w fabryce

 

tez tak mysle

 

 

Swoja droga to jesli silnik z moim przebiegiem (170k) wytrzymalby 20k km po modyfikacjach z 218km na 250-260km to nic bym nie ruszal na razie bo 20k km to u mnie z 5 lat jezdzenia :mrgreen: Dopiero pozniej zabralbym sie np za zmiane bloku

Link to comment
Share on other sites

kashmere, w sumie to można zremapowac i jak wybuchnie to dopiero zmieniac blok - głowice zwykle przeżywają. Zawsze musisz to samocenić. Może się okazać ze po remapie zrobi jeszcze 80 tys, nie da się przewidzieć.

Link to comment
Share on other sites

kashmere, w sumie to można zremapowac i jak wybuchnie to dopiero zmieniac blok - głowice zwykle przeżywają. Zawsze musisz to samocenić. Może się okazać ze po remapie zrobi jeszcze 80 tys, nie da się przewidzieć.

 

A jakie zniszczenia powoduje wybuch? tylko blok mowi pa pa?

 

Biorac pod uwage ze nie naleze do upaczy, to moze faktycznie moze nic sie nie stanie i jeszcze uda sie troche pojezdzic. :roll:

 

Dzieki za porady :cool:

Link to comment
Share on other sites

kashmere, corozumiesz przez "wybuch"? Zwykle albo się obróci panewka i albo zniszczy wał albo nie, albo zrobis ię dziura w tłoku/pęknie tłok. to raczej jedyne typy awarii spotykane w seryjnychi w miare seryjnych.

Link to comment
Share on other sites

Adam., panewki ACL są na tyle tanie że przy kosztach rozbiórki i złożenia nie grają wielkiej roli.

 

Kuba, czy wymiana samych panewek ma w ogóle sens? Obecne pracują jakoś z wałem, można powiedzieć, dosłownie i w przenośni, że się do siebie (wał i panewki) dopasowały. Co będzie jak używany i pewnie różniący się od nowego wał dostanie nagle nowe panewki? Pytam teoretycznie i praktycznie, zaciekawił mnie ten temat.

Link to comment
Share on other sites

radex, no cóż oczywiście wał trzeba pomierzyć - wymairy, owalizację i wtedy zdecydować. Te które są mogą być już trochę uźniejsze niż jak wyjechał z fabryki. Subaru lubi obrócić panewkę.

Link to comment
Share on other sites

kashmere, jak chcesz serie to pewnie lepiej kupić shortblok poskładany w fabryce

 

Azrael możesz mi powiedzieć jakie są koszty takiego shortblok'a 2.0L Właśnie rozbieram silnik bo panewki padły i nie wiem co się bardziej opłaca. Zaznaczam ,że 2,5L short nie wchodzi w grę , bo z tego co wiem to trzeba jeszcze parę rzeczy wymienić i wszystko ustawić na nowym komputerze.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...