Jump to content

Problem z prądem Forester SG lift


FrenzE
 Share

Recommended Posts

Witam i na wstępie potrzebuje pomocy.

 

Na dwa lata spokojnej bardzo przyjemnej jazdy coś się skopało. Jest problem z elektryką, a mianowicie dwa razy był robiony alternator - przegrzewa się i spalił dwa razy diodę prostowniczą + (zamieniałem z alternatorem kolegi - to samo auto jak dwie krople wody SG lift automat 2.0 - i jemu też spaliło diodę po ok 2minutach pracy), rozwaliło stary akumulator - 6.5 V i cały gorący.

Nie pali bezpieczników, sprawdzone bezpieczniki. Ciekawostką jest to jak wypięty jest kabel od sterowania regulatorem - wzbudzaczem (kabel 3 pionowy) silnik pracuje lekko po wpięciu zaczyna się obciążenie silnika a ładowanie na poziomie 14-14.5 V choć szybko się grzeje. 

 

Link to comment
Share on other sites

Żebym dobrze zrozumiał. U kolegi spaliło diody w Twoim alternatorze, czy alternator kolegi w Twoim aucie również się zepsuł?

Niestety jakoś zamienników części zamiennych do alternatorów w Subaru jest słaba. O ile jestem przeciwnikiem wkładania używanych części, o tyle w przypadku alternatorów zdecydowanie lepiej po awarii kupić używany alternator niż naprawiać swój stary na zamiennikach. Są z nimi problemy. Często używany alternator będzie tańszy od naprawy starego. Alternatory w Subaru są wyjątkowo trwałe, a co za tym idzie używki można kupić naprawdę tanio.

Link to comment
Share on other sites

Jak wyżej, ja kupiłem używkę zapobiegawczo ze 2 lata temu, i wymieniłem w moim przy okazji, okazało się że mój fabryczny już hałasował na łożyskach (ok 350kkm przebiegu)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...