Skocz do zawartości

Outback 2.4 DIT błąd P003A


Lema

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moim Outbackiem. Opiszę trochę szerzej problem może z któryś z objawów nakieruje kogoś na przyczynę wyskakiwania błędu P003A. Na desce świeci się kontrolka Check Engine, na szczęście na pomarańczowo, wszystkie systemy wsparcia kierowcy są odłączone, nie działa tryb x-mode., w dodatku ciężko chodzi lewarek zmiany biegów i po wrzuceniu na D na skrzyni słychać dziwne piśnięcie. W trybie Pi N na skrzyni obroty skaczą do góry. Auto było sprawdzone ze stanów i oprócz prac blacharskich musiałem wymienić miskę olejową od Turbo, bo mocowanie węża olejowego było wykrzywione. Ktoś musiał zahaczyć o coś podwoziem, bo ten element miski jest bardzo nisko położony. Byłem w ASO aby zobaczyć co powoduje tyle zapalonych kontrolek i winowajcą jest błąd P003A. Niestety w swoim oprogramowaniu nie mają procedury odnośnie tego silnika i błędu. Od 2 tygodni próbują wyciągnąć informacje od Subaru co robić i chciałem zapytać czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak, żeby trochę przyspieszyć ten proces bo auto stoi, boję się jeździć, żeby nie pogłębić problemu?

IMG_20220906_092843.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę gdybać ale jak coś było na rzeczy z smarowaniem turbo to mogła się dmuchawka uszkodzić i dlatego komputer widzi teraz że jest nie odpowiednie doładowanie i wywala bład, może zmienna geometria się przytarła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik benzynowy nie ma raczej zmiennej geometrii łopatek ale to należałoby sprawdzić.

Może być czujnik kopiowania na zaworze upustowym klapy na muszli gorącej i to on sprawia problem.

Bez logów i pomiaru ciśnienia to takie wróżenie z fusów - oddaj auto do dobrego elektromechanika jak ACO

nie wie co jest.

Ten kod błędu w innych markach znaczy coś innego ale to jest błąd ogólny sugerujący czujnik ciśnienia lub

nieszczelności dolotu bądź nie osiągnięcie zadanego ciśnienia turbosprężarki z kilku powodów.

Edytowane przez Gustaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aflinta zmienił(a) tytuł na Outback 2.4 DIT błąd P003A
W dniu 20.09.2022 o 16:35, Lema napisał:

Mam problem z moim Outbackiem. Opiszę trochę szerzej problem może z któryś z objawów nakieruje kogoś na przyczynę wyskakiwania błędu P003A. Na desce świeci się kontrolka Check Engine, na szczęście na pomarańczowo, wszystkie systemy wsparcia kierowcy są odłączone, nie działa tryb x-mode., w dodatku ciężko chodzi lewarek zmiany biegów i po wrzuceniu na D na skrzyni słychać dziwne piśnięcie. W trybie Pi N na skrzyni obroty skaczą do góry. Auto było sprawdzone ze stanów i oprócz prac blacharskich musiałem wymienić miskę olejową od Turbo, bo mocowanie węża olejowego było wykrzywione. Ktoś musiał zahaczyć o coś podwoziem, bo ten element miski jest bardzo nisko położony. Byłem w ASO aby zobaczyć co powoduje tyle zapalonych kontrolek i winowajcą jest błąd P003A. Niestety w swoim oprogramowaniu nie mają procedury odnośnie tego silnika i błędu. Od 2 tygodni próbują wyciągnąć informacje od Subaru co robić i chciałem zapytać czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak, żeby trochę przyspieszyć ten proces bo auto stoi, boję się jeździć, żeby nie pogłębić problemu?

 

 

Przestawiona jest gruszka od turbo. Musisz jechać do kogoś kto ustawi cięgno gruszki. Będzie ciężko biorąc pod uwagę profesjonalizm regeneratorów od turbo w tym kraju. Znam jeden zakład, który być może by podołał, ale niestety 500km od Gdańska. ASO może tylko założyć nowe turbo z pudełka. Tutaj jest potrzebny dobry spec od turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ir3n3usz napisał:

 

Przestawiona jest gruszka od turbo. Musisz jechać do kogoś kto ustawi cięgno gruszki. Będzie ciężko biorąc pod uwagę profesjonalizm regeneratorów od turbo w tym kraju. Znam jeden zakład, który być może by podołał, ale niestety 500km od Gdańska. ASO może tylko założyć nowe turbo z pudełka. Tutaj jest potrzebny dobry spec od turbo. 

Zgadzam się w 100% co do firm regenerujących turbo, to jest dramat w Polsce..... ale nauczony swoim doświadczeniem ustawiamy WG po swojemu , w drodzę pomiarów i logów. Wtedy zazwyczaj nie ma problemów, o ile ktoś z regeneracji ... nie przedobrzyl ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...