Skocz do zawartości

Kontrolka poduszki - wyjęcie fotela


Piotrek2411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Starałem się poszukać na forum, ale nic nie znalazłem więc zakładam nowy temat. 

 

Od niedawna jestem posiadaczem Outback III wersja USA. Miałem mały problem ze szczelnością drzwi przez co podłoga uległa zalaniu. Wyjąłem więc fotel i wywinąłem wykładzinę żeby odsączyć wodę i wysuszyć autko. 
 

Po ponownym montażu fotela niestety nie gaśnie kontrolka od poduszki. Komputer pokazuje błędy 27, 29, 41, 44 i nie można ich usunąć. Dodatkowo na podsufitce kontrolka pokazuje, że poduszka pasażera jest wyłączona oraz auto nie reaguje na jazdę pasażera bez pasów. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i może coś podpowiedzieć?

 

A3AC3A40-B150-467A-82AC-B27D737B79C8.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Froku SG 2006 EU mam ten sam problem po demontażu fotela. Czasem kontrola zniknie jak odsunę i przysunę ponownie fotel. Na razie nie miałem czasu do tego przysiąść, ale wszystko wskazuje, że coś nie tak z kostką. 

Próbowałeś odpiąć akumulator, wypiąć/wpiąć kostkę ponownie i podpiąć aku? Szukając rozwiązania swojego problemu czytałem, że czasem kostki się wyrabiają i jest problem ze stykiem... Sprawdź też, czy kostki nie dyndają i są dobrze zabezpieczone. 

 

BTW. błędy odczytywałeś sam, czy u mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem z tym parę dni temu - u mnie problemem był moduł airbag za radiem, z tym, że akurat podpięliśmy zły przy przekładce(od 2007 w USA są inne czujniki).

 

W teorii według amerykańskich forów problem może być:

- zły/uszkodzony moduł za radiem,

- wyświetlacz w podusufitce(chociaż tu wydaje się to mieć nieco mniej sensu),

- źle podpięta/uszkodzona kostka pod fotelem.

 

Ew można wywalić głośniczek po stronie kierowcy :D . Jeśli masz przedliftowe wyposażenie i nic innego nie pomoże to mam moduł z MY05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku odpinany kilka razy. Fotel wyjęty drugi raz. Sprawdzałem piny w kostkach i wszystko wygląda zdrowo. Diagnostykę robiłem sam. Dwa różne programy i pokazały to samo. 
 

Moduł za radiem? Mógł ulec uszkodzeniu tylko przez wyjęcie fotela? 
 

Wiem, że auto miało wcześniej przygody. Myślicie, że błędy były w jakiś sposób zamaskowane w systemie i pojawiły się pod odpięcie kostek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu konkretnie Ci nie powiem z czym jest problem, bo u mnie problem pojawił się w nieco innych okolicznościach, może coś się przyda w szukaniu przyczyny.

Jeszcze tak myślę - po odpięciu fotela też masz błąd? Może wcześniej był wymieniany i ktoś celowo czegoś nie podpiął żeby nie piszczało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PotężnyWarmianin napisał:

Tu konkretnie Ci nie powiem z czym jest problem, bo u mnie problem pojawił się w nieco innych okolicznościach, może coś się przyda w szukaniu przyczyny.

Jeszcze tak myślę - po odpięciu fotela też masz błąd? Może wcześniej był wymieniany i ktoś celowo czegoś nie podpiął żeby nie piszczało

Myślę że tak się nie da zrobić.

po wyjęciu fotela będziesz mieć sygnał dźwiękowy jak ruszysz (tak mam przy SH w AT) swoją drogą po ok godzinie sygnał przestaje piszczeć nwm czy buzer ma dość czy producent stwierdza że alarmować dalej jest bez sensu kierowcę.

w fotelu masz:

Wagę która aktywuje się przy ok wadze ok kilka kilo.

Sygnał o zapięciu pasów bez tego sygnału nie wiem czy odpalają poduszki

AIRBAG tutaj problem jest notoryczny mogłeś podczas demontażu uszkodzić kostkę przewodzenie w niej... używamy środka zwiększającego kontakt możemy w wtyczce podgiąć piny ale pomoże to na góra rok. jeśli problem zaistniał.

Jeśli fotel ma elektrykę to będzie miał stałe 12V jeszcze fotele z przed lifta- po lifta maja inne te kostki z tego co pamiętam ale mogę się mylić.

Jeśli problem jest z taśmą AIRBAG (żółta wtyczka z zabezpieczeniem 2 etapowym) możemy wstawić rezystor odpowiadający wartości AIRBAG bądź wypiąć z szyny mocującej na fotelu kostkę i nią ruszać po przekręceniu kluczyka czy po jego odpaleniu.. następnie gasimy samochód przekręcamy kluczyk do końca i znów przekręcamy.

AIRBAG jest sprawdzany każdorazowo przy podaniu napięcia na sterownik jeśli uzna sterownik że poduszka jest sprawna to błąd do zgaszenia samochodu i jego ponownego odpalenia się nie pojawi.

 

To że sterownik nie usuwa błędów może świadczyć że nie potrafi się z nim właściwie porozumieć jest jeszcze jedna opcja np zadziałanie czujnika uderzeniowego i "zablokowanie sterownika" ale to tester powinien odczytać taki błąd (mało szczegółowy)

 

 

Edytowane przez SubaruLPG
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie temat do zamknięcia.

 

Skapitulowałem i oddałem auto do elektryka. Nie wiem konkretnie gdzie ale gdzieś "nie było masy". Elektryk stwierdził, że nawet nie wyjmował fotela więc musiał to być jakiś nieszczęśliwy zbieg okoliczności.

 

Dziękuję wszystkim za próby pomocy! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...