Skocz do zawartości

Jaka skrzynia biegów do Imprezy GT MY99


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Przy rutynowej wymianie skrzyni biegów w Subaru Imprezie GT MY99 przy odkręceniu korka spustu oleju do magnesu był przyklejony ułamany ząb od któregoś z trybu i trochę opiłków metalu.Stało się to autoryzowanym serwisie subaru więc doświadczony fachowiec powiedział że to prawdopodobnie od któregoś z biegów początkowych o dużej zębatce i skośnych zębach (1,lub 2).Wykluczył wsteczny i dyfer.Ponieważ skrzynia chodzi super i nie ma żadnych kłopotów z biegami powiedział że można jeździć aż padnie,ale żeby się rozglądać za skrzynią.

Moje pytanie do forumowiczów: Jaki symbol ma skrzynia w tym aucie (czego szukać?) i czy jest może jakaś lepsza skrzynia (mocniejsza),która będzie pasować do silnika EJ205?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że 99-00 to wiem, interesowało mnie 98 akurat i jego kompatybilność w górę :wink: Wałki, łożyska itd. są takie same?

 

Szukam i szukam, ale nie mogę znaleźć jakie synchra występowały w poszczególnych rocznikach :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej GT96 kiepsko chodziła 3 i 2 Skrzynia przeszła remont na nowych częściach. Po około 5 tyś km całkowicie wysypała się 3 i coś tam jeszcze. Za poprzedni remont zapłaciłem ponad 2 tyś ten drugi wyceniono mi na około 1800 zł. Za 2100zł kupiłem używaną od GT00. Nie dość, że mam sprawną skrzynię to jeszcze przy okazji dostałem wiskozę która trzyma tak jak powinna.Jestem bardzo zadowolony.Nadmieniam, że skrzynie kupiłem od człowieka który jest raczej znany w naszym "światku".

 

Kruk, nie zastanawiaj się tylko kup wkład od RA. Jest on drogi ale gdybym wiedział przy pierwszej awarii to co wiem teraz to teraz pomykałbym właśnie z takim wkładem. Wydałem prawie 5 tyś (jeszcze należy dodać koszty wymontowania skrzyni)i dalej mam skrzynię która do najbardziej wytrzymałych się nie zalicza.Zresztą i tak się przymierzam do jego kupna.Do tego jakieś wytrzymalsze sprzęgło, wzmocnienie przegubów i półosi i możesz dłubać silnik na ponad 300 koni i nie martwisz się, że coś nie wytrzyma.Ja przynajmniej w tym kierunku będę szedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład RA. Jedyne rozsądne wyjście. Ja tak samo jak KWIATEK remontowałem seryjną skrzynie dwa razy, potem kupiłem używaną seryjną, też się posypała, w sumie wydałem ponad 5k zł. W końcu się szarpnałem na RA, i tak trzeba było zrobić od początku. Dużym bonusem kupna wkładu RA są przełożenia o wiele lepiej dobrane do charakerystyki silnika niż seryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...