Kruk Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Przy rutynowej wymianie skrzyni biegów w Subaru Imprezie GT MY99 przy odkręceniu korka spustu oleju do magnesu był przyklejony ułamany ząb od któregoś z trybu i trochę opiłków metalu.Stało się to autoryzowanym serwisie subaru więc doświadczony fachowiec powiedział że to prawdopodobnie od któregoś z biegów początkowych o dużej zębatce i skośnych zębach (1,lub 2).Wykluczył wsteczny i dyfer.Ponieważ skrzynia chodzi super i nie ma żadnych kłopotów z biegami powiedział że można jeździć aż padnie,ale żeby się rozglądać za skrzynią. Moje pytanie do forumowiczów: Jaki symbol ma skrzynia w tym aucie (czego szukać?) i czy jest może jakaś lepsza skrzynia (mocniejsza),która będzie pasować do silnika EJ205? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Nie bardzo rozumiem.... Chcesz kupować CAŁĄ skrzynię? Po co? Są 2 możliwości gdy obecna wyzionie ducha - albo remont na seryjnych gratach albo kupno mocniejszego wkładu RA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 28 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Oba wyjścia są napewno lepsze ale i pewnie dużo droższe :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Droższe od czego? Remont starej skrzyni nie będzie droższy niż kupno nowej :wink: Np. nie rozumiem po co nowa obudowa, jeżeli poprzedniej nic nie dolega. Wkład RA kosztuje ok. 7tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 ja mam wklad z gt 00, jakby co. remont starej ma ten plus, ze wiesz co masz. uzywka to zawsze (mniejszy czy wiekszy) kot w worku. mocniejszy wklad (jak pisal saint) :arrow: www.nie-ASO.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Abt, czy wnętrzności od 00 różniły się czymś od wcześniejszych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 99-00 jest to samo. 98 chyba obudowa minimalnie i synchronizowaniem 2 biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Że 99-00 to wiem, interesowało mnie 98 akurat i jego kompatybilność w górę :wink: Wałki, łożyska itd. są takie same? Szukam i szukam, ale nie mogę znaleźć jakie synchra występowały w poszczególnych rocznikach :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 abt ile ten wklad ? moze na zapas bym wzial.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 A czasem nie jest tak, że w 99 częściej mieli się "dwójka" niż w 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Ja w 98GT 2 razy rozwaliłem skrzynie. Raz z mojej winy a raz bo juz była stara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 99-00 jest to samo. 98 chyba obudowa minimalnie i synchronizowaniem 2 biegu. Na 100% tylna obudowa jest inna, inna wiskoza, inny czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 W mojej GT96 kiepsko chodziła 3 i 2 Skrzynia przeszła remont na nowych częściach. Po około 5 tyś km całkowicie wysypała się 3 i coś tam jeszcze. Za poprzedni remont zapłaciłem ponad 2 tyś ten drugi wyceniono mi na około 1800 zł. Za 2100zł kupiłem używaną od GT00. Nie dość, że mam sprawną skrzynię to jeszcze przy okazji dostałem wiskozę która trzyma tak jak powinna.Jestem bardzo zadowolony.Nadmieniam, że skrzynie kupiłem od człowieka który jest raczej znany w naszym "światku". Kruk, nie zastanawiaj się tylko kup wkład od RA. Jest on drogi ale gdybym wiedział przy pierwszej awarii to co wiem teraz to teraz pomykałbym właśnie z takim wkładem. Wydałem prawie 5 tyś (jeszcze należy dodać koszty wymontowania skrzyni)i dalej mam skrzynię która do najbardziej wytrzymałych się nie zalicza.Zresztą i tak się przymierzam do jego kupna.Do tego jakieś wytrzymalsze sprzęgło, wzmocnienie przegubów i półosi i możesz dłubać silnik na ponad 300 koni i nie martwisz się, że coś nie wytrzyma.Ja przynajmniej w tym kierunku będę szedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Wkład RA. Jedyne rozsądne wyjście. Ja tak samo jak KWIATEK remontowałem seryjną skrzynie dwa razy, potem kupiłem używaną seryjną, też się posypała, w sumie wydałem ponad 5k zł. W końcu się szarpnałem na RA, i tak trzeba było zrobić od początku. Dużym bonusem kupna wkładu RA są przełożenia o wiele lepiej dobrane do charakerystyki silnika niż seryjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 No to już wszystko wiem.Będę kupował wkład RA.Wszystkim wiekie dzięki za pomoc (można zamykać temat). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 abt ile ten wklad ? moze na zapas bym wzial.... nie wiem, na razie lezy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi