Skocz do zawartości

Skrzynia biegów - sprzęgło się ślizga


Lubik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jestem tu nowy , posiadam Tribecę od 5 lat do tej pory rewelacja 0 problemów , aż do teraz , podczas jazdy zaczęło się sprzęgło ślizgać , obroty rosną auto jedzie maks 40km/h po prostym , pod górkę (wzniesienie na autostradzie) nie da rady podjechać. Cóż powrotna podróż na lawecie. Pytanie czy ktoś z was miał podobny problem ? jeśli tak to lepiej naprawić i jakich kosztów można się spodziewać  czy lepiej - taniej będzie zakupić używaną skrzynię. Przebieg 275 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Lubik napisał:

Witam , jestem tu nowy , posiadam Tribecę od 5 lat do tej pory rewelacja 0 problemów , aż do teraz , podczas jazdy zaczęło się sprzęgło ślizgać , obroty rosną auto jedzie maks 40km/h po prostym , pod górkę (wzniesienie na autostradzie) nie da rady podjechać. Cóż powrotna podróż na lawecie. Pytanie czy ktoś z was miał podobny problem ? jeśli tak to lepiej naprawić i jakich kosztów można się spodziewać  czy lepiej - taniej będzie zakupić używaną skrzynię. Przebieg 275 tyś.

 

Szczerze mówiąc pytanie kogoś o cenę jest bez sensu, bo nikt nie zna stopnia uszkodzeń Twojej skrzyni. Nie wiadomo, czy trzeba wymienić same sprzęgła, czy konwerter, czy dojdą jakieś kosze sprzęgłowe do wymiany. Taką robotę można wycenić tylko po demontażu skrzyni. Kupowanie używanej skrzyni, to loteria. Naprawa daje trochę więcej pewności. Wszystko zależy od tego czy wiążesz przyszłość z tym samochodem  i czy są do niego używane skrzynie, bo jak nie ma to zostaje remont. Odczytaj nr skrzyni z tabliczki znamionowej i wrzuć w internet, będzie więcej wiadomo.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2022 o 18:23, Lubik napisał:

Witam , jestem tu nowy , posiadam Tribecę od 5 lat do tej pory rewelacja 0 problemów , aż do teraz , podczas jazdy zaczęło się sprzęgło ślizgać , obroty rosną auto jedzie maks 40km/h po prostym , pod górkę (wzniesienie na autostradzie) nie da rady podjechać. Cóż powrotna podróż na lawecie. Pytanie czy ktoś z was miał podobny problem ? jeśli tak to lepiej naprawić i jakich kosztów można się spodziewać  czy lepiej - taniej będzie zakupić używaną skrzynię. Przebieg 275 tyś.

Przede wszystkim jedź do kogoś kto ma pojęcie o tych skrzyniach. One są już stosunkowo stare ale często specyficzne problemy dla kogoś kto to robi są błachostkami. Konwerter jest bardzo podejrzany, ale nie tylko. Mogą być również czujniki obrotów, jedne wymienne drugie nie. Ale na wszystko są sposoby. Diagnostyki zdalnie raczej nie uzyskasz. Powodzenia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem przyczynę, za wysoki stan oleju. Na na bagnecie gdzie pokazuje (hot), a silnik jest zimny jest ponad stan ( około 1 cm). Nie ja wymieniałem olej , robił to człowiek, który niby zna się na automatach. Kurde że też wcześniej tego nie kontrolowałem, niestety teraz woda po herbacie. Ciekawe w takim razie co się mogło uszkodzić. W przyszłym tygodniu wyciągam skrzynię. I się przejadę do niego , ciekawe co powie. Wiem że oleje temat, ale chce mu spojrzeć w oczy.

 

Edytowane przez Lubik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Lubik napisał:

Chyba znalazłem przyczynę, za wysoki stan oleju. Na na bagnecie gdzie pokazuje (hot), a silnik jest zimny jest ponad stan ( około 1 cm). Nie ja wymieniałem olej , robił to człowiek, który niby zna się na automatach. Kurde że też wcześniej tego nie kontrolowałem, niestety teraz woda po herbacie. W przyszłym tygodniu wyciągam skrzynię. I się przejadę do niego , ciekawe co powie. Wiem że oleje temat, ale chce mu spojrzeć w oczy.

 

Nie sądze aby poziom oleju był problemem, w razie zwiększenia ciśnienia w skrzyni wywaliło by olej przez górny odpowietrznik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

Nie sądze aby poziom oleju był problemem, w razie zwiększenia ciśnienia w skrzyni wywaliło by olej przez górny odpowietrznik 

Acha,  a tak się nie stało, skrzynia sucha. Czyli tak poprostu zużycie materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Lubik napisał:

W przyszłym tygodniu wyciągam skrzynię. I się przejadę do niego , ciekawe co powie. Wiem że oleje temat, ale chce mu spojrzeć w oczy.

Po co będziesz wyciągał skrzynie ? przecież to bez sensu. Trzeba zdiagnozować problem na jezdzącym aucie i z komputerem z boku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2022 o 20:35, carfit napisał:

Po co będziesz wyciągał skrzynie ? przecież to bez sensu. Trzeba zdiagnozować problem na jezdzącym aucie i z komputerem z boku.  

Niestety nie da się nim jechać, odpaliłem go i próbowałem ruszyć strasznie szarpie a na skręconych kołach to już wogule tragedia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpaliłem auto żeby wjechać na garaż, podpiąłem kompa wyskoczyły błędy 0700 i 0720 , tak wiem czujnik wału skrzyni. Ale co się zadziało, prawa tylna półoś się kręci cały czas , czy jest na D czy na N się kręci, ręka też można ją obrócic jak jest na luzie, jakby się ukręciła. Tylko skąd to ślizganie sprzegla . Dodam że nie było jezdzone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...