Skocz do zawartości

Turbodziadek 2,5t projekt


Lapcok2k16

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w dniu dzisiejszym w wieku 19lat rozpoczynam projekt swojego wymarzonego samochodu legacy turbo 1 generacji sedan i przychodzę do was z wieloma pytaniami. Mam już podpiętą wiązkę pod 2.5t. Aktualnie zajmuje się zawieszeniem i hamulcami z racji że auto stało przez 3 lata pod gołym niebem, ruda dała się we znaki więc czeka mnie piaskowanie i zabezpieczenie spodu.

Z pytań które już się pojawiły to:

-jak wygląda przerobienie tarczobębna na zwykłe hamulce tarczowe, z czego by ewentualnie pasowały plug and play, lub co trzeba przerobić aby pasowały np. z legacy III generacji?
-czy skrzynia z 2.0 będzie pasować do 2.5?

-robił ktoś już swap na 2.5t i chciałby się podzielić wiedzą?

-czy jest osobny dział na forum dotyczący stricte turbodziadka?

-nie mam uszczelek do drzwi (tych mocowanych na budzie bo na drzwiach są)

czy ewentualnie pasują jakieś „uniwersalki” lub może ktoś ma sprzedaż? 
Będę miał też do sprzedania wiele części do dziadka :) pozdrawiam!

 

2FA20DC9-4242-437C-9A79-14C3B134FB73.jpeg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chojny Przeniesiesz do odpowiedniego działu?

@Lapcok2k16

1. W subaru z tyłu jest bęben lub tarczobęben. Bo rozumiem, że tył masz na myśli.

   Jakie heble chcesz tam montować? Bo jest kilka opcji. Na przód jak i tył.

2. @Oktan będzie wiedział dokładnie jak wygląda sprawa z pasowaniem, jakie sprzęgło, itd.

3. Tylko wiązka, z którego 2,5t masz zamontowaną? Jakie dokładne oznaczenie silnika i/lub ile zmiennych faz?

4. Tak jest taki dział: https://forum.subaru.pl/forum/154-youngtimery/

5. Coś tam z uszczelek znajdę, których dokładnie potrzebujesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu będę montował standardowe subarowskie 4tłoczki z imprezy natomiast z tyłu chciałbym zamontować zwykłe hamulce tarczowe z legacy III i chciałbym wiedzieć czy pasują po prostu po założeniu zwykłej tarczy, czy jeszcze coś trzeba zmienić.

Oznaczenia silnika sobie na ten moment nie przypomnę, ale wszystko zostało wyciągnięte z jednego rozbitka i trafiło tutaj więc wiązka jest stricte od tego silnika.

Jeśli chodzi o uszczelki to napewno brakuje mi uszczelek wszystkich drzwi, (tych na budzie) :) 

Brakuje mi również zbiornika paliwa z racji że ten jest zgnity z każdej możliwej strony wliczając w to środek. Potrzebuje również kupić wlew paliwa bo ten także do niczego się nie nadaje. Dziękuje bardzo za odpowiedź :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lapcok2k16 napisał:

Z przodu będę montował standardowe subarowskie 4tłoczki z imprezy natomiast z tyłu chciałbym zamontować zwykłe hamulce tarczowe z legacy III i chciałbym wiedzieć czy pasują po prostu po założeniu zwykłej tarczy, czy jeszcze coś trzeba zmienić.

Oznaczenia silnika sobie na ten moment nie przypomnę, ale wszystko zostało wyciągnięte z jednego rozbitka i trafiło tutaj więc wiązka jest stricte od tego silnika.

Jeśli chodzi o uszczelki to napewno brakuje mi uszczelek wszystkich drzwi, (tych na budzie) :) 

Brakuje mi również zbiornika paliwa z racji że ten jest zgnity z każdej możliwej strony wliczając w to środek. Potrzebuje również kupić wlew paliwa bo ten także do niczego się nie nadaje. Dziękuje bardzo za odpowiedź :) 

 

 

 

294mm z WRX z tyłu Ci w zupełności wystarczy. Jeśli masz tarczobęben to podejdzie wszystko (na adapterach, bo masz 266mm teraz)  na obecne zwrotnice, WRX też ma takie tarczobębny. 

Zbiornik kiedyś sztukowaliśmy z GD do takiego BC i podchodził, podejrzewam że z GC będzie pnp praktycznie. Rura wlewu możliwe jest podobna do tej z GC, a takie da się kupić nowe za ok 300zł

 

Edytowane przez 133699
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 26.08.2022 o 18:02, Lapcok2k16 napisał(a):

-jak wygląda przerobienie tarczobębna na zwykłe hamulce tarczowe, z czego by ewentualnie pasowały plug and play, lub co trzeba przerobić aby pasowały np. z legacy III generacji?

Raczej będzie łatwiej dobrać z Imprezy lub Forestera.

Tył u siebie zakładałem od Imprezy 2000 i Forestera XT.

Wszystko razem ze zwrotnicami.

P7&P jest prawie, bo linki pasować nie będą, a od dawcy będą trochę za krótkie i będzie to wymagało ominięcia jednego z mocowań.

 

W dniu 26.08.2022 o 18:02, Lapcok2k16 napisał(a):

-robił ktoś już swap na 2.5t i chciałby się podzielić wiedzą?

2,5t jest kilka modeli, tak jak 2,0t.

Musisz dookreślić o jaki konkretnie model chodzi.

 

W dniu 26.08.2022 o 18:02, Lapcok2k16 napisał(a):

-czy jest osobny dział na forum dotyczący stricte turbodziadka?

 

W dniu 26.08.2022 o 18:02, Lapcok2k16 napisał(a):

-nie mam uszczelek do drzwi (tych mocowanych na budzie bo na drzwiach są)

Piszesz o górnych uszczelkach, tych do szyby?

 

 

 

Masz wersję amerykańską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...