Jump to content

Forester >300KM


siekla
 Share

Recommended Posts

Reasumując ten wątek, silnik 2,0 jest jedank bardziej rozwojowy niż 2,5.

 

No to moze poradzicie w koncu co i jak. Przymierzam sie do wzmacniania forysia- moc tak do 400 KM - wiecej mi nie trzeba. Gadalem ze Zbyszkiem z Bajecznej i mowi ze 2,5 z glowicami od 2.0 nie bylby zly- bo 2,5 ma lepszy dol, inni mowia ze moze lepiej 2.0 bo sie podobno mniej grzeje- mimo ze zamierzam zalozyc chlodnice oleju od razu- no i stoje na razie w kropce czy kupowac blok 2.0 wzmocniony - taki jak na stronack Mapteku czy 2.5- nowka sztuka ??

Od razu uprzedzma inne pytania - ze idzie za tym wymiana tez innych podzespolow- turbo, chlodnica, IC i pewnie wiele innych ale jestem otwarty na uwagi- moze cos pominalem

PS- Imprezy nie kupie bo mi sie piesek nie zmiesci do bagaznika, a wole miec cichociemne kombi- to tak odnosnie jakby ktos doradzal

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Po pierwsze - 400KM też Ci nie trzeba. Zapewne mi nie uwierzysz, ale tak jest :)

Na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ale ja do forestera założyłbym 2,5 litra z wymienionymi tłokami, chłodnicę oleju, VF34, IC od STi albo FMIC jeśli chcesz rzeźbić. To da około 340-350KM i świetny dół.

Jeżeli auto miałoby być do sportu, to robiłbym je na 2.0. Ale zakładam, że skoro forester, to raczej na ulice.

Tak na marginesie to automat czy manual? Bo to będzie problem.

Link to comment
Share on other sites

Jakbys czytal w moich myslach.

Te 400 KM to wyznaczylem sobie jako granice, ale zgadzam sie ze az tyle pewnie mi tez nie trzeba. Moje auto to manual. 2,5 powiadasz- zatem z jakimi tlokami- jezeli mozesz cos wiecej na przyklad na PW napisac to bylbym wdzieczny- bo na pewno masz w tym duuuuuuzo wieksze doswiadczenie. Pozdrawiam.

PS Autko raczje na codzien- do sportu- hmm jak sie wybiore 2 razy w miesiacu na tor to chyba wystarczy

Link to comment
Share on other sites

Az- czyli seryjne Sti do wymiany mam rozumiec

 

Ja bym wymienił. W4 TURBO ma tłoki Omega, gdyż mamy bardzo dobre z nimi doświadczenia. Poprzednia Impreza Marcina zrobiła na tłokach Omega już ze 60 tys km po modyfikacjach, przejechała parę sezonów na 1/4 mili, ileś KJSów i nie bierze oleju. Niestety są one bardzo bardzo drogie.

Link to comment
Share on other sites

A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO?

 

 

Dość luźne pasowania :( Omega ma połowę mniejsze.

 

I te bardzo drogo jakbys mogl wyrazic w jakiejs walucie przelicalnej

 

ok 180 funtów sztuka + przesyłka + pierścienie osobno

Link to comment
Share on other sites

Zatem czy to gra warta swieczki? CZy standardowe Sti chemoutwardzane nie wystarcza do codizennej jazdy i czaaem do poszalenia z wiekszymi mocami ??

Bo za 4 tloki wychodzi niecale 1200 Euro + pierscienie - a jak doloze jeszcze to mam wklad RA w tej cenie

Link to comment
Share on other sites

A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO?

 

 

Dość luźne pasowania :( Omega ma połowę mniejsze.

Czy mozesz rozwinac ta mysl?

 

Ja mogę rozwinac.

W zwiazku z inna technologia i nieco innym doborem materialow tloki omega znacznie mniej rozszerzaja sie cieplnie, w zwiazku z czym mozna je ciasniej pasowac od np wiseco.

Link to comment
Share on other sites

czy taki projekt (robiony z glowa) zamknie sie w 50k zl

Za 50 powinno się dać zrobić. Ale raczej bez szper. Za to już z hamulcami.

 

Zatem czy to gra warta swieczki? CZy standardowe Sti chemoutwardzane nie wystarcza do codizennej jazdy i czaaem do poszalenia z wiekszymi mocami ??

Bo za 4 tloki wychodzi niecale 1200 Euro + pierscienie - a jak doloze jeszcze to mam wklad RA w tej cenie

 

Te silniki wytrzymują spokojnie to, co potrafi napompować vf34. Jednak seryjne tłoki mają wyższą kompresję (więc na pewno musisz zastosować grubsze uszczelki) poza tym są na pewno słabsze od kutych.

Do codziennej jazdy to na 100% wystarczą. Do jazdy pełnym ogniem na autostradzie przez 30 minut bez przerwy - zapewne nie.

Link to comment
Share on other sites

To tez wzialem pod uwage- oprocz mocy wchodzi w gre zawias, hamulce, sprzeglo, najprawdopodobniej skrzynia a moze pozniej jakies lepsze szpery i szybsza przekladnia kierownicza.

Link to comment
Share on other sites

W przypadku takie projektu drugi samochód, tak jak pisze marcin@klubsubaru.pl, jest konieczny. Zawsze pojawiają się jakieś nie przewidziane komplikacje, coś nie pasuje, na coś trzeba czekać, coś się urywa, cos cieknie itp. Ale za to ile jest zabawy :mrgreen:

 

Na przykład moja Impreza, która wcale nie jest specjalnie extremalna, stała w warsztacie łącznie ok. dwóch lat.

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze z autkiem na codizen drugim nie byloby problemu. Dzieki mati za informacje- moze teraz po doswiadczeniach i z wieksza wiedza moj bedize stal nieco krocej..... No i jak moderator wydzieli ten watek to byloby milo bo nie chce nikomu wchodzic w temat ;)

Jezeli marcin@klubsubaru.pl moglbys mi na PW przeslac jakies moze wstepne zarysy co mi potrzeba konkretnie to bylbym wdzieczny

Link to comment
Share on other sites

crai1, na pewno będzie któcej, u osiem miesięcy trwały prace blacharsko-lakiernicze. Poza tym chłopaki na Bajecznej naprawde dużo się nauczyli na moim samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

Zaczalem wyliczac sobie i wyszla mi taka lista :

1. Blok silnika 2.5 litra Sti – shortblock

2. modyfikacja tłoków na kute ???

3. uszczelki pod głowice 2.0 ( 1.4 mm)

4. szpilki do głowicy ( mocniejsze)

5. turbina IHI VF 34

6. TMIC – Sti lub robiony na zamówienie duży

7. chłodnica duża + wentylatory

8. kolektor dolotowy

9. podkładki pod kolektor dolotowy

10. kolektor wydechowy + uppipe

11. przelotowy układ wydechowy ze sportowym katalizatorem

12. przewody do chłodnicy SAMCO

13. inne przewody SAMCO ( do turbo do IC itp.)

14. świece

15. sprzęgło

16. lekkie koło zamachowe np. FIDANZA

17. lekkie koła od alternatora i klimatyzacji

18. chłodnica oleju

19. zawieszenie KYB AGX lub inne

20. sprężyny eibach

21. anti lift kit

22. rozpórka przód

23. poliuretanowe łączniki stabilizatora P+T

24. inne pierdołki w zawieszeniu ??

25. większe stabilizatory

26. tarcze hamulcowe przednie

27. tarcze hamulcowe tylne

28. zaciski przednie 4 tłoczkowe od WRX???

29. zaciski 2 tłoczkowe tylne – od WRX??

30. klocki hamulcowe przednie i tylne

31. oil catch can

32. BOV

33. skrzynia RA?

34. short shifter?

35. Walbro

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...