siekla Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Reasumując ten wątek, silnik 2,0 jest jedank bardziej rozwojowy niż 2,5. No to moze poradzicie w koncu co i jak. Przymierzam sie do wzmacniania forysia- moc tak do 400 KM - wiecej mi nie trzeba. Gadalem ze Zbyszkiem z Bajecznej i mowi ze 2,5 z glowicami od 2.0 nie bylby zly- bo 2,5 ma lepszy dol, inni mowia ze moze lepiej 2.0 bo sie podobno mniej grzeje- mimo ze zamierzam zalozyc chlodnice oleju od razu- no i stoje na razie w kropce czy kupowac blok 2.0 wzmocniony - taki jak na stronack Mapteku czy 2.5- nowka sztuka ?? Od razu uprzedzma inne pytania - ze idzie za tym wymiana tez innych podzespolow- turbo, chlodnica, IC i pewnie wiele innych ale jestem otwarty na uwagi- moze cos pominalem PS- Imprezy nie kupie bo mi sie piesek nie zmiesci do bagaznika, a wole miec cichociemne kombi- to tak odnosnie jakby ktos doradzal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Po pierwsze - 400KM też Ci nie trzeba. Zapewne mi nie uwierzysz, ale tak jest Na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ale ja do forestera założyłbym 2,5 litra z wymienionymi tłokami, chłodnicę oleju, VF34, IC od STi albo FMIC jeśli chcesz rzeźbić. To da około 340-350KM i świetny dół. Jeżeli auto miałoby być do sportu, to robiłbym je na 2.0. Ale zakładam, że skoro forester, to raczej na ulice. Tak na marginesie to automat czy manual? Bo to będzie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Jakbys czytal w moich myslach. Te 400 KM to wyznaczylem sobie jako granice, ale zgadzam sie ze az tyle pewnie mi tez nie trzeba. Moje auto to manual. 2,5 powiadasz- zatem z jakimi tlokami- jezeli mozesz cos wiecej na przyklad na PW napisac to bylbym wdzieczny- bo na pewno masz w tym duuuuuuzo wieksze doswiadczenie. Pozdrawiam. PS Autko raczje na codzien- do sportu- hmm jak sie wybiore 2 razy w miesiacu na tor to chyba wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 czy taki projekt (robiony z glowa) zamknie sie w 50k zl :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Abt, może, nie wiem. zatem z jakimi tlokami Omega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 czy taki projekt (robiony z glowa) zamknie sie w 50k zl :?: Co rozumiesz pod pojeciem z glowa? Az- czyli seryjne Sti do wymiany mam rozumiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Az- czyli seryjne Sti do wymiany mam rozumiec Ja bym wymienił. W4 TURBO ma tłoki Omega, gdyż mamy bardzo dobre z nimi doświadczenia. Poprzednia Impreza Marcina zrobiła na tłokach Omega już ze 60 tys km po modyfikacjach, przejechała parę sezonów na 1/4 mili, ileś KJSów i nie bierze oleju. Niestety są one bardzo bardzo drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO? I te bardzo drogo jakbys mogl wyrazic w jakiejs walucie przelicalnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO? Dość luźne pasowania Omega ma połowę mniejsze. I te bardzo drogo jakbys mogl wyrazic w jakiejs walucie przelicalnej ok 180 funtów sztuka + przesyłka + pierścienie osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Zatem czy to gra warta swieczki? CZy standardowe Sti chemoutwardzane nie wystarcza do codizennej jazdy i czaaem do poszalenia z wiekszymi mocami ?? Bo za 4 tloki wychodzi niecale 1200 Euro + pierscienie - a jak doloze jeszcze to mam wklad RA w tej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO? Dość luźne pasowania Omega ma połowę mniejsze. Czy mozesz rozwinac ta mysl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A co mozesz powiedziec o tlokach WISECO? Dość luźne pasowania Omega ma połowę mniejsze. Czy mozesz rozwinac ta mysl? Ja mogę rozwinac. W zwiazku z inna technologia i nieco innym doborem materialow tloki omega znacznie mniej rozszerzaja sie cieplnie, w zwiazku z czym mozna je ciasniej pasowac od np wiseco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 czy taki projekt (robiony z glowa) zamknie sie w 50k zl Za 50 powinno się dać zrobić. Ale raczej bez szper. Za to już z hamulcami. Zatem czy to gra warta swieczki? CZy standardowe Sti chemoutwardzane nie wystarcza do codizennej jazdy i czaaem do poszalenia z wiekszymi mocami ??Bo za 4 tloki wychodzi niecale 1200 Euro + pierscienie - a jak doloze jeszcze to mam wklad RA w tej cenie Te silniki wytrzymują spokojnie to, co potrafi napompować vf34. Jednak seryjne tłoki mają wyższą kompresję (więc na pewno musisz zastosować grubsze uszczelki) poza tym są na pewno słabsze od kutych. Do codziennej jazdy to na 100% wystarczą. Do jazdy pełnym ogniem na autostradzie przez 30 minut bez przerwy - zapewne nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 czy taki projekt (robiony z glowa) zamknie sie w 50k zl :?: Co rozumiesz pod pojeciem z glowa? w ultra skrocie. nie tylko moc, moc moc :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 To tez wzialem pod uwage- oprocz mocy wchodzi w gre zawias, hamulce, sprzeglo, najprawdopodobniej skrzynia a moze pozniej jakies lepsze szpery i szybsza przekladnia kierownicza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 A tak zapytam z ciekawości - masz w pobliżu zaprzyjaźniony serwis z odpowiednim know-how? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 W tym wypadku opieram sie o serwis co przygotowywal samochod Matiemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 I zamierzasz tym jeździć na codzień czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Planowalbym na codzien, bo czemu by niby nie korzystac z takich dobrodziejstw codziennie. Zrobic po prostu z tego takiego malego Forysia Sti, ale po swojemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Z przyjemnością Ci pomożemy przy tym projekcie, ale tylko pod warunkiem, że masz też drugie auto do jeżdżenia "na codzień". Proszę moderatora o wydzielenie wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 W przypadku takie projektu drugi samochód, tak jak pisze marcin@klubsubaru.pl, jest konieczny. Zawsze pojawiają się jakieś nie przewidziane komplikacje, coś nie pasuje, na coś trzeba czekać, coś się urywa, cos cieknie itp. Ale za to ile jest zabawy Na przykład moja Impreza, która wcale nie jest specjalnie extremalna, stała w warsztacie łącznie ok. dwóch lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Mysle ze z autkiem na codizen drugim nie byloby problemu. Dzieki mati za informacje- moze teraz po doswiadczeniach i z wieksza wiedza moj bedize stal nieco krocej..... No i jak moderator wydzieli ten watek to byloby milo bo nie chce nikomu wchodzic w temat Jezeli marcin@klubsubaru.pl moglbys mi na PW przeslac jakies moze wstepne zarysy co mi potrzeba konkretnie to bylbym wdzieczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 crai1, na pewno będzie któcej, u osiem miesięcy trwały prace blacharsko-lakiernicze. Poza tym chłopaki na Bajecznej naprawde dużo się nauczyli na moim samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Mati :arrow: PW. No wlasnie rozmawialem ze Zbyszkiem wstepnie i powiedzial jak to widzi miedzy innymi po doswiadzcznieach z Twoim autem. Podziekowania dla MODA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Zaczalem wyliczac sobie i wyszla mi taka lista : 1. Blok silnika 2.5 litra Sti – shortblock 2. modyfikacja tłoków na kute ??? 3. uszczelki pod głowice 2.0 ( 1.4 mm) 4. szpilki do głowicy ( mocniejsze) 5. turbina IHI VF 34 6. TMIC – Sti lub robiony na zamówienie duży 7. chłodnica duża + wentylatory 8. kolektor dolotowy 9. podkładki pod kolektor dolotowy 10. kolektor wydechowy + uppipe 11. przelotowy układ wydechowy ze sportowym katalizatorem 12. przewody do chłodnicy SAMCO 13. inne przewody SAMCO ( do turbo do IC itp.) 14. świece 15. sprzęgło 16. lekkie koło zamachowe np. FIDANZA 17. lekkie koła od alternatora i klimatyzacji 18. chłodnica oleju 19. zawieszenie KYB AGX lub inne 20. sprężyny eibach 21. anti lift kit 22. rozpórka przód 23. poliuretanowe łączniki stabilizatora P+T 24. inne pierdołki w zawieszeniu ?? 25. większe stabilizatory 26. tarcze hamulcowe przednie 27. tarcze hamulcowe tylne 28. zaciski przednie 4 tłoczkowe od WRX??? 29. zaciski 2 tłoczkowe tylne – od WRX?? 30. klocki hamulcowe przednie i tylne 31. oil catch can 32. BOV 33. skrzynia RA? 34. short shifter? 35. Walbro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi