Tinuviel Posted Friday at 07:04 AM Share Posted Friday at 07:04 AM Witam szanownych leśników Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pumex1 Posted Friday at 08:41 AM Share Posted Friday at 08:41 AM 1 godzinę temu, Tinuviel napisał: Witam szanownych leśników Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. W skrócie: jak dbasz - tak masz. Generalnie najwięcej obaw budzi CVT, jak każda skomplikowana konstrukcja. Osobiście mam XT 2014, który nie jest zbytnio eksploatowany, bo już zrobił całe... 71,000 km ale - leci do roku na przegląd do ASO. Ostatnio wymiana oleju statyczna/grawitacyjna (tu są zdania podzielone, czy dynamiczna nie narobi problemów). Poza tym - nic poza 2-krotną wymianą akumulatora (jedna na gwarancji), mała elementy zawieszenia (łączniki stabilizatora, tuleje), układ hamulcowy (klocki, tarcze), a poza tym? jeździ i ma się wyjątkowo dobrze. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted Friday at 10:04 AM Author Share Posted Friday at 10:04 AM Godzinę temu, pumex1 napisał: W skrócie: jak dbasz - tak masz. Generalnie najwięcej obaw budzi CVT, jak każda skomplikowana konstrukcja. Osobiście mam XT 2014, który nie jest zbytnio eksploatowany, bo już zrobił całe... 71,000 km ale - leci do roku na przegląd do ASO. Ostatnio wymiana oleju statyczna/grawitacyjna (tu są zdania podzielone, czy dynamiczna nie narobi problemów). Poza tym - nic poza 2-krotną wymianą akumulatora (jedna na gwarancji), mała elementy zawieszenia (łączniki stabilizatora, tuleje), układ hamulcowy (klocki, tarcze), a poza tym? jeździ i ma się wyjątkowo dobrze. ASO ma interwały wymiany oleju w CVT? Jak kupie auto serwisowane w ASO to znaczy że skrzynia jest zadbana czy raczej nie koniecznie i o wymiany trzeba się prosić bo "producent nie przewiduje" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted Friday at 03:52 PM Share Posted Friday at 03:52 PM (edited) 8 godzin temu, Tinuviel napisał: Witam szanownych leśników Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Serwisuje wozy z przebiegami ponad 300tyś, silnik nie dotykany. Olej co 15tyś, skrzynia co 60tyś. Dalej są w eksploatacji. Zdarzają się usterki selenoidów w skrzyni. Normalnie powinno się wymienić cała kasetę zaworów za 10tyś. ale jest druga opcja - chińskie selenoidy za 200z-300ł/szt sprawdzone. działają. Raczej to rzadkie usterki. Jeśli samochód jeździł normalnie, nie była katowany i śmigał sporo po trasie, to przelot 200tyś jakoś szczególnie nie niszczy tego wozu. Edited Friday at 03:52 PM by ir3n3usz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now