Jump to content

Forester SJ(IV) XT CVT - awaryjność


Tinuviel
 Share

Recommended Posts

Witam szanownych leśników :) Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tinuviel napisał:

Witam szanownych leśników :) Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

W skrócie: jak dbasz - tak masz. Generalnie najwięcej obaw budzi CVT, jak każda skomplikowana konstrukcja. Osobiście mam XT 2014, który nie jest zbytnio eksploatowany, bo już zrobił całe... 71,000 km ;) ale - leci do roku na przegląd do ASO. Ostatnio wymiana oleju statyczna/grawitacyjna (tu są zdania podzielone, czy dynamiczna nie narobi problemów). Poza tym - nic poza 2-krotną wymianą akumulatora (jedna na gwarancji), mała elementy zawieszenia (łączniki stabilizatora, tuleje), układ hamulcowy (klocki, tarcze), a poza tym? jeździ i ma się wyjątkowo dobrze.   

  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, pumex1 napisał:

W skrócie: jak dbasz - tak masz. Generalnie najwięcej obaw budzi CVT, jak każda skomplikowana konstrukcja. Osobiście mam XT 2014, który nie jest zbytnio eksploatowany, bo już zrobił całe... 71,000 km ;) ale - leci do roku na przegląd do ASO. Ostatnio wymiana oleju statyczna/grawitacyjna (tu są zdania podzielone, czy dynamiczna nie narobi problemów). Poza tym - nic poza 2-krotną wymianą akumulatora (jedna na gwarancji), mała elementy zawieszenia (łączniki stabilizatora, tuleje), układ hamulcowy (klocki, tarcze), a poza tym? jeździ i ma się wyjątkowo dobrze.   

 

ASO ma interwały wymiany oleju w CVT? Jak kupie auto serwisowane w ASO to znaczy że skrzynia jest zadbana czy raczej nie koniecznie i o wymiany trzeba się prosić bo "producent nie przewiduje" ;) 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Tinuviel napisał:

Witam szanownych leśników :) Chodzi mi po głowie zakup używanego Forestera SJ-ta (2013+) XT w automacie. Tak bez ogródek, kawa na ławę: co się w tym aucie może sypać i przy jakich przebiegach? Czy FA20F jest bardziej niezawodny niż EJ20? To 200k zrobi bez remontu czy tak sobie. CVT znosi ten moment? Nie sypie się? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

Serwisuje wozy z przebiegami ponad 300tyś, silnik nie dotykany. Olej co 15tyś, skrzynia co 60tyś. Dalej są w eksploatacji. 
Zdarzają się usterki selenoidów w skrzyni. Normalnie powinno się wymienić cała kasetę zaworów za 10tyś. ale jest druga opcja - chińskie selenoidy za 200z-300ł/szt sprawdzone. działają. Raczej to rzadkie usterki.
Jeśli samochód jeździł normalnie, nie była katowany i śmigał sporo po trasie, to przelot 200tyś jakoś szczególnie nie niszczy tego wozu.

Edited by ir3n3usz
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...