Jump to content

SI STI MY 2007 + PPP - pierwsze wrażenia


Sims
 Share

Recommended Posts

Elo,

 

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tytułowego modelu. Ponieważ jeździłem już i SI WRX i S Foresterem mam pewne przemyślenia na temat tego auta czym chciałbym się tu podzielić jak również prosić innych użytkowników tego samochodu o wymianę doświadczeń. A więc ad rem:

1. Spalanie - przez pierwsze kilka baków (na dotarciu) udało się osiągnąć ok. 10-12l/100km na trasie. Obroty do 4000. Gaz 1/3-1/2.

Po wjechaniu w miasto wzrosło do ok. 14 l.

Po zmianie oleju i pierwszych upalankach ok. 18-19 l.

Ale to i tak nieźle jak na te osiągi.

Tak na marginesie to jak się foresterem 2.0 dociśnie to też 15 l potrafi zeżreć, a przyjemności niewiele.

2. Opony - standardowe gumy dosyć dobrze trzymają na suchym asfalcie. Zanim puszczą na szczęście dają sygnał krótkim , ale zawsze piskiem;)) Na wodzie przyczepność mocno wątpliwa przy ok. 160km/h. Wydaje mi się, że Pirelli PZeroNero dużo lepiej się spisywały na mokrym, choć mój kolega nie miał do nich szczęścia i reklamował kilka opon (brak możliwości wyważenia koła).

3. Zawieszenie - dużo lepsze niż w WRXsie. Lepiej wybiera wszystkie nierówności, bez zbędnych przechyłów na winklach, nieuciążliwe w codziennej jeździe (przynajmniej dla mnie). Raczej nieprzyjazne dla małżonek w ciąży;)) Być może ciut za miękkie dla kierowników z licencją. Przy w miarę dynamicznej jeździe koniec z piknikiem w samochodzie;)).

4. PPP - raczej pic na wodę. Poza uroczym bulgotem, który jest daleki od tuningowej tandety beemek, golfów itp. wynalazków, to reszta doznań jest raczej subiektywna. Choć fakt jest faktem - odgłos standardowego tłumika mało akceptowalny. Przyrost mocy subtelny. Ale za to gwarancja zachowana;))

5. Silnik - zajebi..cie elastyczny, turbodziura zminimalizowana, ale odczuwalna (i dobrze), silnik duuuuźo bardziej elastyczny od 2.0l z turbo, odpał z 2 i 3 biegu wysoce zadowalający, na 5 i 6 biegu samochód wyraźnie przyspiesza (a nie się powoli rozpędza czekają na najbliższą górkę;)))

6. Wnętrze - OK, czerwone podświetlenie przyjemne dla oka, radio - bezwzględnie do wymiany.

7. Element brakujący na szybko - turbotimer + może jakiś dodatkowy wskażnik.

Przydałby się też wskaźnik ciśnienia w oponach - możnaby zapodać jakieś RunFlaty.

 

Na pierwszy tydzień to tyle. 13.07 ciśniemy na tor - wtedy napiszę wrażenia potorowe.

 

Pozdro

 

P.S. Zachęcam moich Ziomków z Oberśląska do napisanie czegoś mądrego;)). Przelot przez stolicę 4 Imprez nocną porą był zacny;))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4. PPP - raczej pic na wodę. Poza uroczym bulgotem, który jest daleki od tuningowej tandety beemek, golfów itp. wynalazków, to reszta doznań jest raczej subiektywna. Choć fakt jest faktem - odgłos standardowego tłumika mało akceptowalny. Przyrost mocy subtelny. Ale za to gwarancja zachowana;))

 

O - ten fragment szczególnie mnie interesuje. Czyli już ostatecznie zadecydowałem, że nie montuję PPP :cool:.

 

bezwzględnie do wymiany.

 

Niekonicznie - ja je zostawiłem, podłączyłem do zewnętrznego wzmacniacza i wymieniłem głośniki. Różnica kolosalna.

 

Element brakujący na szybko - turbotimer + może jakiś dodatkowy wskażnik.

 

Polecam. Mam TT blitz & wskaźniki defi - pełna wiocha, ale jak cieszy oko! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

O - ten fragment szczególnie mnie interesuje. Czyli już ostatecznie zadecydowałem, że nie montuję PPP :cool:

 

Tylko jak dla mnie kolega sobie trochę zaprzecza bo najpierw piszę że nie ma różnicy oprócz dźwięku a później piszę że bardzo elastyczny i na wyższych obrotach zapierdziela.

 

Nie wiem jak jest w seryjnym STi ale nie sądzę, żeby tak było ale na 5 i 6 to auto na PPP naprawdę jeszcze przyśpiesza i elastyczność dzięki pakietowi jest naprawdę polepszona. Przemeq ja bym Cię akurat namawiał jeśli oczywiście chodzi o kwestię gwarancji i ingerencji w silnik.

Link to comment
Share on other sites

Widziałem ostatnio w Imprezce radio 2DIN w formie wielgaśnego ekranu. Pioneer jakiś. Praktycznie bez przycisków, wszystko dotykowo. Fajne wrażenie robiło i co najważniejsze - odwracało uwagę od brzydoty kokpitu :twisted:

Link to comment
Share on other sites

ekrany dotykowe sa fajne - potem na nich jest mnostwo "macek" od tlustych paluchow :mrgreen:

 

Ale jak fajnie wyglądają. Np. taki

 

13512320lx1.th.jpg

 

Zdjęcie przedstawia foto ekranu samochodowego odtwarzacza MP3.

Link to comment
Share on other sites

W 2.0T PPP powodowało przepaść. Czyżby kolejna wada 2.5T? :twisted:

 

Niestety nie mam żadnego STI w swoich okolicach ale z chęcią sprawdzę tą przepaść i wade w silniku 2,5.

Link to comment
Share on other sites

W 2.0T PPP powodowało przepaść. Czyżby kolejna wada 2.5T? :twisted:

 

Niestety nie mam żadnego STI w swoich okolicach ale z chęcią sprawdzę tą przepaść i wade w silniku 2,5.

 

Tylko nie ruszaj zbyt ostro. Wiesz czym to się kończy dla twojego czarnego SPRT :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie ruszaj zbyt ostro. Wiesz czym to się kończy dla twojego czarnego SPRT :twisted:

 

wiem wiem nie niszczyć dróg i nie zrywać asfaltu bo służby drogowe mnie ścigają :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Musisz Leszek kiedyś przyjechać do warszawy, pokażemy Ci jak jeździ szybkie Subaru :wink: :razz: :mrgreen:

 

oj Twoje to na pewno jest szybkie ale ja mówię o porównaniu do zwykłego STI, Twoje do takich porównań nie powinno się brać.

Link to comment
Share on other sites

Ale ja nie mówie o moim, chodziło mi bardziej o W4TURBO i Wallywóz :twisted:

 

Wallywozu nie znam a W4turbo też jest samochodem nie do porównania, lżejsza a mocę nawet większe. Jejku Wy jacyś inni jesteście, ja nie kozakuje jakie to mam szybkie auto tylko kozakuje że w porównaniu do STI-jajów seryjnych jestem szybszy

Link to comment
Share on other sites

(...) ja nie kozakuje jakie to mam szybkie auto tylko kozakuje że w porównaniu do STI-jajów seryjnych jestem szybszy

 

Jesteś szybszy os seryjnych STIajów? Ale na piechotę, czy za kierownicą?

Jeśli to drugie to nie zdziwiłbym się gdyby ABT objechał Cię GTekiem. :twisted::mrgreen: :razz:

Link to comment
Share on other sites

Ale też nie kozakujemy, poprostu sobie żartujemy :wink:

 

no dobra ja bym powiedział cwaniakujecie ale to akurat szczegół :mrgreen:

 

Jeśli to drugie to nie zdziwiłbym się gdyby ABT objechał Cię GTekiem. :twisted::mrgreen: :razz:

 

co znowu ma GT do STI

Link to comment
Share on other sites

Jest lepsze :razz: A z ABT'em za kierownicą jest zabójcze :mrgreen::twisted:

 

Szacuneczek dla ABT.

No to na pewno Witek by mnie objechał 400 konnym evo IX jak już tak polemizujemy i Hołowczyc traktorem albo co lepsze Witek Nubirą. Wszystko się może zdarzyć. :razz:

 

A ja chciałem tylko się wypowiedzieć na temat PPP w STi

Link to comment
Share on other sites

co znowu ma GT do STI

 

To, że jak jesteś szybszy od STIajów to od GTeków powinieneś być bardziej. :mrgreen: :razz:

 

Nubirą objeżdżam tylko dwulitrowe Legacy N/A :(

 

Chętnie bym się zmierzył z Imprezą 1.6 lub 1.5 N/A na suchym asfalcie. :mrgreen:

 

Nie objechałbym Cię nawet 600konnym EVO, bo EVO to zło. :mrgreen:

 

 

P.S. Siadło Ci coś jeszcze poza sprzęgłem?

Link to comment
Share on other sites

Niekonicznie - ja je zostawiłem, podłączyłem do zewnętrznego wzmacniacza i wymieniłem głośniki. Różnica kolosalna.

 

 

Zosia Samosia? :twisted:

 

A kto ci "ztrendsetterował" te głośniki... :roll: :wink: :razz:

Link to comment
Share on other sites

W 2.0T PPP powodowało przepaść. Czyżby kolejna wada 2.5T? :twisted:

 

Cóż, zdaje się że 2.0 a 2.5 to jednak dwa różne silniki, co do charakterystyki na pewno. Nie wiem czy to jakaś wada czy nie?? Wydaje mi się (co sprawdziłem empirycznie), że musiało być coś na rzeczy z 2.0T skoro je wycofali ze wszystkich modeli. Wydaje mi się również, źe 2.5T po prostu jest i szybszy i bardziej elastyczny i PPP nie daje aż tak odczuwalnej różnicy jak przy 2.0T.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...