Skocz do zawartości

SI STI MY 2007 + PPP - pierwsze wrażenia


Sims

Rekomendowane odpowiedzi

Elo,

 

od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem tytułowego modelu. Ponieważ jeździłem już i SI WRX i S Foresterem mam pewne przemyślenia na temat tego auta czym chciałbym się tu podzielić jak również prosić innych użytkowników tego samochodu o wymianę doświadczeń. A więc ad rem:

1. Spalanie - przez pierwsze kilka baków (na dotarciu) udało się osiągnąć ok. 10-12l/100km na trasie. Obroty do 4000. Gaz 1/3-1/2.

Po wjechaniu w miasto wzrosło do ok. 14 l.

Po zmianie oleju i pierwszych upalankach ok. 18-19 l.

Ale to i tak nieźle jak na te osiągi.

Tak na marginesie to jak się foresterem 2.0 dociśnie to też 15 l potrafi zeżreć, a przyjemności niewiele.

2. Opony - standardowe gumy dosyć dobrze trzymają na suchym asfalcie. Zanim puszczą na szczęście dają sygnał krótkim , ale zawsze piskiem;)) Na wodzie przyczepność mocno wątpliwa przy ok. 160km/h. Wydaje mi się, że Pirelli PZeroNero dużo lepiej się spisywały na mokrym, choć mój kolega nie miał do nich szczęścia i reklamował kilka opon (brak możliwości wyważenia koła).

3. Zawieszenie - dużo lepsze niż w WRXsie. Lepiej wybiera wszystkie nierówności, bez zbędnych przechyłów na winklach, nieuciążliwe w codziennej jeździe (przynajmniej dla mnie). Raczej nieprzyjazne dla małżonek w ciąży;)) Być może ciut za miękkie dla kierowników z licencją. Przy w miarę dynamicznej jeździe koniec z piknikiem w samochodzie;)).

4. PPP - raczej pic na wodę. Poza uroczym bulgotem, który jest daleki od tuningowej tandety beemek, golfów itp. wynalazków, to reszta doznań jest raczej subiektywna. Choć fakt jest faktem - odgłos standardowego tłumika mało akceptowalny. Przyrost mocy subtelny. Ale za to gwarancja zachowana;))

5. Silnik - zajebi..cie elastyczny, turbodziura zminimalizowana, ale odczuwalna (i dobrze), silnik duuuuźo bardziej elastyczny od 2.0l z turbo, odpał z 2 i 3 biegu wysoce zadowalający, na 5 i 6 biegu samochód wyraźnie przyspiesza (a nie się powoli rozpędza czekają na najbliższą górkę;)))

6. Wnętrze - OK, czerwone podświetlenie przyjemne dla oka, radio - bezwzględnie do wymiany.

7. Element brakujący na szybko - turbotimer + może jakiś dodatkowy wskażnik.

Przydałby się też wskaźnik ciśnienia w oponach - możnaby zapodać jakieś RunFlaty.

 

Na pierwszy tydzień to tyle. 13.07 ciśniemy na tor - wtedy napiszę wrażenia potorowe.

 

Pozdro

 

P.S. Zachęcam moich Ziomków z Oberśląska do napisanie czegoś mądrego;)). Przelot przez stolicę 4 Imprez nocną porą był zacny;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

4. PPP - raczej pic na wodę. Poza uroczym bulgotem, który jest daleki od tuningowej tandety beemek, golfów itp. wynalazków, to reszta doznań jest raczej subiektywna. Choć fakt jest faktem - odgłos standardowego tłumika mało akceptowalny. Przyrost mocy subtelny. Ale za to gwarancja zachowana;))

 

O - ten fragment szczególnie mnie interesuje. Czyli już ostatecznie zadecydowałem, że nie montuję PPP :cool:.

 

bezwzględnie do wymiany.

 

Niekonicznie - ja je zostawiłem, podłączyłem do zewnętrznego wzmacniacza i wymieniłem głośniki. Różnica kolosalna.

 

Element brakujący na szybko - turbotimer + może jakiś dodatkowy wskażnik.

 

Polecam. Mam TT blitz & wskaźniki defi - pełna wiocha, ale jak cieszy oko! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O - ten fragment szczególnie mnie interesuje. Czyli już ostatecznie zadecydowałem, że nie montuję PPP :cool:

 

Tylko jak dla mnie kolega sobie trochę zaprzecza bo najpierw piszę że nie ma różnicy oprócz dźwięku a później piszę że bardzo elastyczny i na wyższych obrotach zapierdziela.

 

Nie wiem jak jest w seryjnym STi ale nie sądzę, żeby tak było ale na 5 i 6 to auto na PPP naprawdę jeszcze przyśpiesza i elastyczność dzięki pakietowi jest naprawdę polepszona. Przemeq ja bym Cię akurat namawiał jeśli oczywiście chodzi o kwestię gwarancji i ingerencji w silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.0T PPP powodowało przepaść. Czyżby kolejna wada 2.5T? :twisted:

 

Niestety nie mam żadnego STI w swoich okolicach ale z chęcią sprawdzę tą przepaść i wade w silniku 2,5.

 

Tylko nie ruszaj zbyt ostro. Wiesz czym to się kończy dla twojego czarnego SPRT :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz Leszek kiedyś przyjechać do warszawy, pokażemy Ci jak jeździ szybkie Subaru :wink: :razz: :mrgreen:

 

oj Twoje to na pewno jest szybkie ale ja mówię o porównaniu do zwykłego STI, Twoje do takich porównań nie powinno się brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mówie o moim, chodziło mi bardziej o W4TURBO i Wallywóz :twisted:

 

Wallywozu nie znam a W4turbo też jest samochodem nie do porównania, lżejsza a mocę nawet większe. Jejku Wy jacyś inni jesteście, ja nie kozakuje jakie to mam szybkie auto tylko kozakuje że w porównaniu do STI-jajów seryjnych jestem szybszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ja nie kozakuje jakie to mam szybkie auto tylko kozakuje że w porównaniu do STI-jajów seryjnych jestem szybszy

 

Jesteś szybszy os seryjnych STIajów? Ale na piechotę, czy za kierownicą?

Jeśli to drugie to nie zdziwiłbym się gdyby ABT objechał Cię GTekiem. :twisted::mrgreen: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też nie kozakujemy, poprostu sobie żartujemy :wink:

 

no dobra ja bym powiedział cwaniakujecie ale to akurat szczegół :mrgreen:

 

Jeśli to drugie to nie zdziwiłbym się gdyby ABT objechał Cię GTekiem. :twisted::mrgreen: :razz:

 

co znowu ma GT do STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepsze :razz: A z ABT'em za kierownicą jest zabójcze :mrgreen::twisted:

 

Szacuneczek dla ABT.

No to na pewno Witek by mnie objechał 400 konnym evo IX jak już tak polemizujemy i Hołowczyc traktorem albo co lepsze Witek Nubirą. Wszystko się może zdarzyć. :razz:

 

A ja chciałem tylko się wypowiedzieć na temat PPP w STi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znowu ma GT do STI

 

To, że jak jesteś szybszy od STIajów to od GTeków powinieneś być bardziej. :mrgreen: :razz:

 

Nubirą objeżdżam tylko dwulitrowe Legacy N/A :(

 

Chętnie bym się zmierzył z Imprezą 1.6 lub 1.5 N/A na suchym asfalcie. :mrgreen:

 

Nie objechałbym Cię nawet 600konnym EVO, bo EVO to zło. :mrgreen:

 

 

P.S. Siadło Ci coś jeszcze poza sprzęgłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.0T PPP powodowało przepaść. Czyżby kolejna wada 2.5T? :twisted:

 

Cóż, zdaje się że 2.0 a 2.5 to jednak dwa różne silniki, co do charakterystyki na pewno. Nie wiem czy to jakaś wada czy nie?? Wydaje mi się (co sprawdziłem empirycznie), że musiało być coś na rzeczy z 2.0T skoro je wycofali ze wszystkich modeli. Wydaje mi się również, źe 2.5T po prostu jest i szybszy i bardziej elastyczny i PPP nie daje aż tak odczuwalnej różnicy jak przy 2.0T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...