Skocz do zawartości

XV 2.0i 2018 rok - padła sprężarka klimatyzacji


OWOC

Rekomendowane odpowiedzi

Mi też padła, ale została wymieniona na gwarancji (na szczęście). Jak widać, to dość popularny problem... Współczuję.

 

Sporo osób generalnie zgłaszało ten problem na forum:

 

Edytowane przez bmbm
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny pech, przerabiałem to kilka miesięcy temu (chwile po utracie gwarancji) w wolnossącym Forester też z 2018 roku. Coś jest nie tak z tymi sprężarkami z tego roku bo już kilka przypadków było opisanych na forum.

Z rabatem od SIP i JM Auto Wrocław kosztowało mnie to 6174,48 (na starcie też usłyszałem kwotę około 9000 brutto).

Edytowane przez Michał W.
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprężarkę klimatyzacji powinna być akcja serwisowa jest to nagminny problem w nowych autach subaru.
Na chłodnicę klimatyzacji w forku jest akcja serwisowa. Problem najprawdopodobniej jest spowodowany nowym czynnikiem.
Nowy czynnik jest bardzo żrący co powoduje rozszczelnienie chłodnicy klimatyzacji i wyciek czynnika. Przez to zacierają się kompresory klimatyzacji.
Najlepszym rozwiązaniem jest chyba spuszczenie nowego czynnika i nabicie starym. Który nie jest tak żrący i łatwopalny.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, lukikosa napisał:

Na sprężarkę klimatyzacji powinna być akcja serwisowa jest to nagminny problem w nowych autach subaru.
Na chłodnicę klimatyzacji w forku jest akcja serwisowa. Problem najprawdopodobniej jest spowodowany nowym czynnikiem.
Nowy czynnik jest bardzo żrący co powoduje rozszczelnienie chłodnicy klimatyzacji i wyciek czynnika. Przez to zacierają się kompresory klimatyzacji.
Najlepszym rozwiązaniem jest chyba spuszczenie nowego czynnika i nabicie starym. Który nie jest tak żrący i łatwopalny.

 

Stary czynnik ma takie same parametry? Wszystko będzie działać ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie bardzo mnie to martwi. 

W moim jeszcze się trzyma, ale u mojego wujka z tego samego rocznika XV właśnie sprężarka powiedziała papa. 

 

Szanowni, czy ktoś z Was orientował się ile taka sprężarka może kosztować w USA? 

 

Cena 9 ooo pln + robocizna to jakiś kosmos....

 

Aha będę jeszcze szukał w necie, ale potrzebuję zdjęcie tabliczki z takiej sprężarki.

Czy ktoś może ma ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2022 o 08:05, bmbm napisał:

 

Stary czynnik ma takie same parametry? Wszystko będzie działać ok?

Ma lepsze parametry,  jest o kilka procent bardziej wydajny, jest niepalny i nie żre aluminium jak ten nowy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na znanym polskim portalu aukcyjnym taka sprężarka, jaką pokazał @aflinta jest za 1590 PLN. Do tego 600-700 PLN chłodnica. I do tych 9 tys. PLN reszta to robocizna?

 

24 minuty temu, ipsx82 napisał:

Ma lepsze parametry,  jest o kilka procent bardziej wydajny, jest niepalny i nie żre aluminium jak ten nowy.

 

Czy ktoś z PT Forumowiczów dokonał już podmianki nowego czynnika na stary? Czy wszyscy czekamy, aż nam się chłodnica i kompresor rozsypią? ;)

 

Edytowane przez RedSasza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RedSasza napisał:

Czy ktoś z PT Forumowiczów dokonał już podmianki nowego czynnika na stary? Czy wszyscy czekamy, aż nam się chłodnica i kompresor rozsypią? ;)

a czemu ma się rozsypać? Jak pisałem w xv nigdy do klimy nie zaglądałem mrozi jak dzika. Pierwszym objawem za malej ilości czynnika jest gorsze chłodzenie . Tu takie zjawisko jeszcze nie wystąpiło. A przypomnę auto ma 8 lat. Jeżeli wszystko działa to nie ruszać bo popsujecie

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RedSasza napisał:

Na znanym polskim portalu aukcyjnym taka sprężarka, jaką pokazał @aflinta jest za 1590 PLN. Do tego 600-700 PLN chłodnica. I do tych 9 tys. PLN reszta to robocizna?

To nie tak , dostępny kompresor to zamiennik chińskiej produkcji za te 1590. Cena 9 tyś. dotyczy się sprężarki OEM gdzie serwis musi zarobić minimum 30 % by się opłacało sprowadzać z Japonii i mieć możliwość niektórym klientom udzielić rabatu nawet do 10% (słyszałem o 7% ale 10 % jeszcze nigdy nie widziałem ). 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RedSasza napisał:

Na znanym polskim portalu aukcyjnym taka sprężarka, jaką pokazał @aflinta jest za 1590 PLN. Do tego 600-700 PLN chłodnica. I do tych 9 tys. PLN reszta to robocizna?

 

 

Czy ktoś z PT Forumowiczów dokonał już podmianki nowego czynnika na stary? Czy wszyscy czekamy, aż nam się chłodnica i kompresor rozsypią? ;)

 

Właśnie rozmawiam z tatą który wraca z serwisu klimatyzacji i jest po wymianie na stary czynnik. Podobno chłodzi lepiej ... 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ipsx82 napisał:

To nie tak , dostępny kompresor to zamiennik chińskiej produkcji za te 1590. Cena 9 tyś. dotyczy się sprężarki OEM gdzie serwis musi zarobić minimum 30 % by się opłacało sprowadzać z Japonii i mieć możliwość niektórym klientom udzielić rabatu nawet do 10% (słyszałem o 7% ale 10 % jeszcze nigdy nie widziałem ). 

No ale 

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OWOC napisał:

Właśnie rozmawiam z tatą który wraca z serwisu klimatyzacji i jest po wymianie na stary czynnik. Podobno chłodzi lepiej ... 

 

Przy kolejnym przeglądzie też zlecę taką wymianę, skoro można 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok temat ogarnięty. 

 

Nie było gestu dobrej woli czyli zostało na 9 ooo pln brutto + robocizna tak to szło.

 

Na szczęście temat elegancko ogarnął lokalny serwis klimatyzacji - wymiana sprężarki na nową. Koszt ze wszystkim 1650 pln brutto ( 2 lata gwarancji )  

  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
2 godziny temu, ovi napisał(a):

@OWOC chyba dopadło mnie to samo, czy takie miałeś objawy, że auto na włączonej klimatyzacji traciło moc (spadały obroty)?

 

 

 

U mnie objaw był taki, że pojawiło się jakieś nietypowe stuknięcie - które prawie zignorowałem - i z kratek wentylacyjnych przestało lecieć zimne powietrze.

Sama zmiana obrotów przy załączeniu sprężarki nie jest niczym nadzwyczajnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...