Skocz do zawartości

Zerwane sprzęgło kompresora klimatyzacji - przyczyna? Co wymienić?


ambero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, pacjent Forester SH 2008r. 2.0 Benz 150KM EJ20. Wczoraj podczas jazdy zaczęło chrobotać podczas załączania sprężarki, aż w końcu pojawiło się metaliczne brzęczenie i klima przestała całkiem działać. Każda próba uruchomienia kończyła się metalicznym brzęczeniem i trzaskami więc odpuściłem. Efekt widoczny na zdjęciach. Sprężarka wygląda na wymienianą jakiś czas temu, jednak moim grzechem było niewłączanie klimy poza latem.

1. Pytanko czy wymiana sprzęgła wystarczy, czy raczej cała sprężarka do wymiany - sądząc po "efektach" ze zdjęć ? Przyczyną jest zatarcie samego sprzęgła i wymiana takiego zestawu całego sprzęgła DKV-10R (ok.300zł) wystarczy czy raczej przyczyną takich uszkodzeń jest zatarcie samego kompresora?

2. Jak ocenić czy sprężarka jest zatarta i czy przez opiłki wymienić wszystko łącznie z chłodnicą klimy i wymianą czynnika?

3. Ostatnie pytanko o wymianę - zaczynając od śrubki dalej jakoś pójdzie czy stopień skomplikowania znaczny?

IMG_20220628_121229.jpg

IMG_20220628_121231.jpg

Edytowane przez ambero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak było wcześniej?

Te trzy cienkie ramiona były już np 2 pęknięte?

Czy zerwał od razu wszystkie 3?

 

Generalnie tą śrubę podobno odkręcić nie jest łatwo, WD40 przez parę dni...

 

Nie wiem z jaką siłą obraca się sprawna sprężarka, ale możesz zdjąć pasek i sprawdzić czy da się kręcić...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ambero napisał:

Witam wszystkich, pacjent Forester SH 2008r. 2.0 Benz 150KM EJ20. Wczoraj podczas jazdy zaczęło chrobotać podczas załączania sprężarki, aż w końcu pojawiło się metaliczne brzęczenie i klima przestała całkiem działać. Każda próba uruchomienia kończyła się metalicznym brzęczeniem i trzaskami więc odpuściłem. Efekt widoczny na zdjęciach. Sprężarka wygląda na wymienianą jakiś czas temu, jednak moim grzechem było niewłączanie klimy poza latem.

1. Pytanko czy wymiana sprzęgła wystarczy, czy raczej cała sprężarka do wymiany - sądząc po "efektach" ze zdjęć ? Przyczyną jest zatarcie samego sprzęgła i wymiana takiego zestawu całego sprzęgła DKV-10R (ok.300zł) wystarczy czy raczej przyczyną takich uszkodzeń jest zatarcie samego kompresora?

2. Jak ocenić czy sprężarka jest zatarta i czy przez opiłki wymienić wszystko łącznie z chłodnicą klimy i wymianą czynnika?

3. Ostatnie pytanko o wymianę - zaczynając od śrubki dalej jakoś pójdzie czy stopień skomplikowania znaczny?

 

 

Urywanie się tarcz ma wiele przyczyn i wymiana sprzęgła na nowe nie rozwiąże problemu przyczyny tylko usunie skutek. Trzeba dokładnie zdiagnozować układ i powód zerwania się tarczy dociskowej sprzęgła. Podjedź na Lema 7 do Adama i Artura to ogarną temat profesjonalnie raz a porządnie co nie jest tanie ale będziesz zadowolony z wyeliminowania przyczyny, która będzie psuć kolejne nowe napędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...