ambero Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 (edytowane) Witam wszystkich, pacjent Forester SH 2008r. 2.0 Benz 150KM EJ20. Wczoraj podczas jazdy zaczęło chrobotać podczas załączania sprężarki, aż w końcu pojawiło się metaliczne brzęczenie i klima przestała całkiem działać. Każda próba uruchomienia kończyła się metalicznym brzęczeniem i trzaskami więc odpuściłem. Efekt widoczny na zdjęciach. Sprężarka wygląda na wymienianą jakiś czas temu, jednak moim grzechem było niewłączanie klimy poza latem. 1. Pytanko czy wymiana sprzęgła wystarczy, czy raczej cała sprężarka do wymiany - sądząc po "efektach" ze zdjęć ? Przyczyną jest zatarcie samego sprzęgła i wymiana takiego zestawu całego sprzęgła DKV-10R (ok.300zł) wystarczy czy raczej przyczyną takich uszkodzeń jest zatarcie samego kompresora? 2. Jak ocenić czy sprężarka jest zatarta i czy przez opiłki wymienić wszystko łącznie z chłodnicą klimy i wymianą czynnika? 3. Ostatnie pytanko o wymianę - zaczynając od śrubki dalej jakoś pójdzie czy stopień skomplikowania znaczny? Edytowane 28 Czerwca 2022 przez ambero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 A jak było wcześniej? Te trzy cienkie ramiona były już np 2 pęknięte? Czy zerwał od razu wszystkie 3? Generalnie tą śrubę podobno odkręcić nie jest łatwo, WD40 przez parę dni... Nie wiem z jaką siłą obraca się sprawna sprężarka, ale możesz zdjąć pasek i sprawdzić czy da się kręcić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2022 Godzinę temu, ambero napisał: Witam wszystkich, pacjent Forester SH 2008r. 2.0 Benz 150KM EJ20. Wczoraj podczas jazdy zaczęło chrobotać podczas załączania sprężarki, aż w końcu pojawiło się metaliczne brzęczenie i klima przestała całkiem działać. Każda próba uruchomienia kończyła się metalicznym brzęczeniem i trzaskami więc odpuściłem. Efekt widoczny na zdjęciach. Sprężarka wygląda na wymienianą jakiś czas temu, jednak moim grzechem było niewłączanie klimy poza latem. 1. Pytanko czy wymiana sprzęgła wystarczy, czy raczej cała sprężarka do wymiany - sądząc po "efektach" ze zdjęć ? Przyczyną jest zatarcie samego sprzęgła i wymiana takiego zestawu całego sprzęgła DKV-10R (ok.300zł) wystarczy czy raczej przyczyną takich uszkodzeń jest zatarcie samego kompresora? 2. Jak ocenić czy sprężarka jest zatarta i czy przez opiłki wymienić wszystko łącznie z chłodnicą klimy i wymianą czynnika? 3. Ostatnie pytanko o wymianę - zaczynając od śrubki dalej jakoś pójdzie czy stopień skomplikowania znaczny? Urywanie się tarcz ma wiele przyczyn i wymiana sprzęgła na nowe nie rozwiąże problemu przyczyny tylko usunie skutek. Trzeba dokładnie zdiagnozować układ i powód zerwania się tarczy dociskowej sprzęgła. Podjedź na Lema 7 do Adama i Artura to ogarną temat profesjonalnie raz a porządnie co nie jest tanie ale będziesz zadowolony z wyeliminowania przyczyny, która będzie psuć kolejne nowe napędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się