marlowe277 Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Subaru forester rocznik 2007. Pierwsze pytanie, jak stoicie, na luzie, jakie macie obroty? ja mam 800 czy to jest ok wartość? Druga sprawa, samochód coraz częściej mi gaśnie, nawet na luzie, zauważyłem że jak chodzi klima to obroty od razu lecą w dół do 400, wyłączam klime i powrót wskazówki na około 800. Myślę że to sprężarka czy kompresor (sam nie wiem jak to się nazywa) od klimy. bo jak otworze maske to gołym uchem słychac jakieś trykotanie przy tej sprężarce. sory że tak haotycznie ale z nowego telefonu piszę i paluchy za duże Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_z Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Najlepiej od razu odepnij sprężarkę, bo jak kompresor jest zatarty to dopiero w całym układzie klimy się może napaskudzić... i będzie kupa roboty i koszty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 U mnie w OBK 2006 załączenie kompresora klimy skutkuje na postoju chwilowym, bardzo krótkim "wachnięciem" oborotów. Spadają o 100-200 obrotów na minutę i natychmiast wracają do normy. Nic nie gaśnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted June 28, 2022 Share Posted June 28, 2022 12 godzin temu, marlowe277 napisał: Subaru forester rocznik 2007. Pierwsze pytanie, jak stoicie, na luzie, jakie macie obroty? ja mam 800 czy to jest ok wartość? Druga sprawa, samochód coraz częściej mi gaśnie, nawet na luzie, zauważyłem że jak chodzi klima to obroty od razu lecą w dół do 400, wyłączam klime i powrót wskazówki na około 800. Myślę że to sprężarka czy kompresor (sam nie wiem jak to się nazywa) od klimy. bo jak otworze maske to gołym uchem słychac jakieś trykotanie przy tej sprężarce. sory że tak haotycznie ale z nowego telefonu piszę i paluchy za duże To ze sprezarka obciaza silnik to normalne. Normalne rowniez ze obroty moga troche spasc Ale bardzo nie normalne ze po zapieciu klimy silnik gasnie.. nigdy tak nie mialem 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted June 28, 2022 Share Posted June 28, 2022 To objaw niesprawnego układu klimatyzacji. Jest zbyt duże obciążenie generowane przez kompresor i dochodzi na pewno do palenia się sprzęgła kompresora klimatyzacji. Powodów jak zawsze kilka. Za duża ilość czynnika, za mała ilość czynnika a wraz z nim i oleju który smaruje kompresor (zacieranie się kompresora). Nie działający wentylator klimatyzacji, niewydajny skraplacz (chłodnica klimatyzacji), zapchany układ klimatyzacji. Niesprawny zawór rozprężny, nie działające zabezpieczenia termiczne i ciśnieniowe które powinny rozłączać sprzęgło w kompresorze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now