Jump to content

Sprężarka klimy a obroty silnika


marlowe277
 Share

Recommended Posts

Subaru forester rocznik 2007. Pierwsze pytanie, jak stoicie, na luzie, jakie macie obroty? ja mam 800 czy to jest ok wartość?

Druga sprawa, samochód coraz częściej mi gaśnie, nawet na luzie, zauważyłem że jak chodzi klima to obroty od razu lecą w dół do 400, wyłączam klime i powrót wskazówki na około 800.

Myślę że to sprężarka czy kompresor (sam nie wiem jak to się nazywa) od klimy. bo jak otworze maske to gołym uchem słychac jakieś trykotanie przy tej sprężarce.

sory że tak haotycznie ale z nowego telefonu piszę i paluchy za duże

Link to comment
Share on other sites

U mnie w OBK 2006 załączenie kompresora klimy skutkuje na postoju chwilowym, bardzo krótkim "wachnięciem" oborotów. Spadają o 100-200 obrotów na minutę i natychmiast wracają do normy. Nic nie gaśnie.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, marlowe277 napisał:

Subaru forester rocznik 2007. Pierwsze pytanie, jak stoicie, na luzie, jakie macie obroty? ja mam 800 czy to jest ok wartość?

Druga sprawa, samochód coraz częściej mi gaśnie, nawet na luzie, zauważyłem że jak chodzi klima to obroty od razu lecą w dół do 400, wyłączam klime i powrót wskazówki na około 800.

Myślę że to sprężarka czy kompresor (sam nie wiem jak to się nazywa) od klimy. bo jak otworze maske to gołym uchem słychac jakieś trykotanie przy tej sprężarce.

sory że tak haotycznie ale z nowego telefonu piszę i paluchy za duże

To ze sprezarka obciaza silnik to normalne.

Normalne rowniez ze obroty moga troche spasc

 

Ale bardzo nie normalne ze po zapieciu klimy silnik gasnie.. nigdy tak nie mialem

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To objaw niesprawnego układu klimatyzacji. Jest zbyt duże obciążenie generowane przez kompresor i dochodzi na pewno do palenia się sprzęgła kompresora klimatyzacji. Powodów jak zawsze kilka. Za duża ilość czynnika, za mała ilość czynnika a wraz z nim i oleju który smaruje kompresor (zacieranie się kompresora). Nie działający wentylator klimatyzacji, niewydajny skraplacz (chłodnica klimatyzacji), zapchany układ klimatyzacji. Niesprawny zawór rozprężny, nie działające zabezpieczenia termiczne i ciśnieniowe które powinny rozłączać sprzęgło w kompresorze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...