Jump to content

Podnośnik szyby przód lewy SUBARU FORESTER SG


artaa

Recommended Posts

Witam

 

Serwis stwierdził że mój mechanizm w Forester SG 2006 lift, to  szrot i mam wymienić, bo smarowanie nie pomoże (coś tam psikali itp)...

i ledwo chodzi - muszę pomagać - ciągnąć ręką przy podnoszeniu

 

Walczyć samemu - pomysły, jakiś serwis silniczka, inne działania?

 

Czy kupić zestaw i jaki (używki pewnie też już będą słabe...)?

 

Takie coś na allegro znalazłem np

Podnośnik szyby przód lewy SUBARU FORESTER SG  z silnikiem włoski MIRAGLIO

https://allegro.pl/oferta/miraglio-podnosnik-szyby-przod-lewy-subaru-foreste-11345826617

 

oraz jakiś  PC 7241PSE1:

https://allegro.pl/oferta/podnosnik-szyby-przod-lewy-subaru-forester-02-08-10687082449

tu bez silnika PC 7241PSG1

https://allegro.pl/oferta/podnosnik-lewy-przod-subaru-forester-sg-02-05-12090895345

 

 

Pasują jakieś inne? od czegoś innego??

 

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

A moze wlasnie ta sprezyna Ci strzeliła lub prowadnice mechanizmu są zapchane kurzosmarem.

Jesli masz to juz wybebeszone to warto bylo by sprawdzic jakie napięcie dochodzi do silnika.

Wydaje mi sie ze mam taki mechanizm ale z prawej

Edited by Pawel.wro
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, artaa napisał:

Jeszcze nie rozbierałem, na razie zbieram dane co robić ;-)

Pewien forumowicz ma wspaniałą poradę jak ten problem rozwiązać , tylko trza użyć zaklęcia: hokus pokus, abra kadabra aby nam pojawił się w wątku @Pan Dziedzic

Link to comment
Share on other sites

Oj, ostrożny bym był, mechanizm podnoszenia szyby jest w wielu przypadkach podobny lub taki sam ;) 

 

Moja specjalizacja to - co zrobić aby pozbyć się zamulania, kiedy problem występuje w Forku N/A :D  

Edited by Pan Dziedzic
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, artaa napisał:

Walczyć samemu - pomysły, jakiś serwis silniczka, inne działania?

wyjac silniczek najpierw (3 sruby, slabe podejscie - robota ginekologiczna, ale do zrobienia) otworzyc, przeczyscic wszystko.

u mnie nie dzialal wcale, udalo sie uruchomic i jest wszystko super :)

sprobowac nie zaszkodzi.

trzeba poluzowac 2 srubki trzymajace stelaz szyby, zeby dalo sie po odkreceniu wyciagnac sam silniczek.

po zlozeniu do kupy oczywiscie je dokrecic ;)

image.thumb.png.0fa3ad0ad4809a19a8a92601afee8c40.png

image.thumb.png.67d66c765d68ee9911bc3645bf969dcb.png

image.thumb.png.a1546f2b2c85862e95146a28a2ab6ff7.png

image.thumb.png.722c1b430c30eaa3cb5be7e05709b984.png

Edited by dominikd
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dominikd napisał:

wyjac silniczek najpierw (3 sruby, slabe podejscie - robota ginekologiczna, ale do zrobienia) otworzyc, przeczyscic wszystko.

 

Szyba ma być na maks wysunięta?

Czy jakieś kombinacje z położeniem??

Link to comment
Share on other sites

Mialem ten sam problem w Foresterze, sprawdzilem silniczek, szczotki byly zuzyte do konca. Kupilem caly silniczek i kilka lat dzialalo. Auto sprzedalem 8 lat temu, wiec nie wiem czy dalej dziala.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Oj, ostrożny bym był, mechanizm podnoszenia szyby jest w wielu przypadkach podobny lub taki sam ;) 

 

Moja specjalizacja to - co zrobić aby pozbyć się zamulania, kiedy problem występuje w Forku N/A :D  

Tłumik PRODRIVE będzie w bagażniku Forestera( będzie otwarty) więc jak będziesz na miejscu to może wypowiesz zaklęcie i problem zamulania zniknie. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kupiłem kompletną używkę z silnikiem,

jak znajdę chwilę to zobaczę, i może jak podmienię silnik to określę  z czym u mnie jest problem: silnik czy prowadnice...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Nie da się skasować postu w innym temacie to przepraszam ale zdubluję pytanie.

Czy silniczek szyby kierowcy pasuje z imprezy gd(buga) do forestera SG? Wtyczka ta sama, różnice widzę w tym białym plastiku od strony zębatki przy wtyczce co jest na ostatnim zdjęciu w poście dominikd

Link to comment
Share on other sites

Na problem odpowiedziałem sobie sam.

Silniczek z drzwi kierowcy z imprezy gd(w tym wypadku z buga kombi) nie pasuje do drzwi kierowcy forestera SG(są odwrotne), ale z tylnych prawych(i prawdopodobnie przednich prawych) już pasuje.

Jednocześnie zostawię krótką instrukcję dla potomnych.

Żeby wymienić silniczek podnoszenia szyby bez wyciągania całego mechanizmu  trzeba:

1. ściągnąć tapicerkę drzwi(myślę że na tym etapie nie będę się rozwijał bo mnóstwo filmików i instrukcji jest na ten temat, co i jak trzeba zrobić), ściągnąć folię, zdemontować głośnik i odpiąć wtyczkę silniczka

2. Dla bezpieczeństwa zębatkę mechanizmu zabezpieczyłem trytkami, żeby się nie przesunęła i żeby sprężyna mechanizmu nie odbiła blachy na której trzyma się silniczek

 

20230126_184101.jpg.438cc178a57ee8fa3ff44244a24de352.jpg

 

3. Następnie przy pomocy małej grzechotki i nasadki z szerokim bitem krzyżakowym należy odkręcić śruby trzymające silniczek

 

20230126_184151.jpg.4376631e9080ae16937afa0aef767548.jpg

 

4. Teraz trzeba odkręcić trzy śruby(zaznaczone na czerwono) trzymające mechanizm, a czwartą(zaznaczone na niebiesko) dość mocno poluzowć

 

20230126_184119.jpg.5ff3a673c585e9ce29dedc12af41efd1.jpg

 

5. Mechanizm wraz z silniczkiem odchylić do zewnątrz drzwi i przytrzymać, silniczek pchnąć do siebie i wyciągnąć go w dół.

6. Montaż najlepiej zacząć od przypasowania i załapania nowego silniczka śrubami

 

Z tego co zauważyłem to te silniczki się palą ze względu na to że nie ma żadnego ogranicznika/regulatora obrotów, tylko kręcą się cały czas dopóki nie skończą się zęby na mechanizmie, następnie przez chwilę jeszcze podawany jest prąd i mają dość duże przeciążenie przez to. Wykańcza je też korozja, ale możliwe że przez ich ułożenie(silnik jest skierowany w dół, natomiast w imprezie w górę, co też poniekąd ogranicza dostawanie się wody)

Edited by Mareccki
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

czyli w sumie operacja analogiczne do forestera ;)
sprobuj rozebrac stary silniczek, wyczyscic co sie da (oczywiscie po zmierzeniu, czy sie nie przepalil wczesniej), potem podlaczyc do wtyczki i sprawdzic czy nie ozyl - w razie co bedziesz mial na zapas :)
a zabija je tez... czas :) to wszystko ma juz prawie 20 lat przeciez ;) to samo z miejscami, gdzie uzyte sa te malutkie wirniczki jak z kolejki piko ;) czyli aktuatory drzwi, aktuatory nawiewu, lusterka...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...