Jump to content

Niezdecydowany automat


Tomasz Strąk
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich i proszę o pomoc,

Samochód to Legacy mod.95 2.2 AT+lpg. Od pewnego czasu pojawiły się dziwne objawy - wahania obrotów silnika w czasie jazdy z prędkością rzędu 50-80 km/h. Skrzynia zachowuje się tak, jakby nie mogła utrzymać wyższego biegu i redukuje na niższy, po czym ponownie wrzuca bieg wyższy ... i tak w koło. Objawy te nie występują na zimnym silniku - zaczynają się dopiero po przejechaniu kilku km. Niedawno był wymieniany olej w skrzyni, ale objawy pojawiały się wcześniej. Wymieniłem przepływomierz (błąd 23) i wydawało się, że jest lepiej. Niestety wszystko wróciło. Może ktoś wie, czy takie objawy to sygnał do remontu skrzyni, czy też może jakiś problem elektroniki (czujnik, złącze). Z informacji znalezionych na forum skorzystałem-czyściłem przepływkę (nic nie dało, dlatego ją zmieniłem) oraz rozpinałem i czyściłem złącza AT (bez efektu). Dziś sprawdziłem błędy ECU i wyskoczył 31, ale to raczej dlatego, że trochę pokręciłem czujnikiem przepustnicy (chciałem przeczyścić środkiem Kontakt PR do potencjometrów audio). Od czego zacząć zanim pojadę do serwisu AT? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tomasz Strąk, auto zachowuje się tak samo na benzynie i LPG?

I pytanie podstawowe: zmiana obrotów wynika ze zmiany obciążenia jakie wywołuje zmiana biegu przez skrzynię, czy skrzynia zmienia bieg bo zmieniają się obroty silnika?

Link to comment
Share on other sites

Opiszę po krótce, jak to wygląda.

Jadę ze stałą prędkością np.:70 km/h i bez zmian warunków jazdy skrzynia zmienia biegi-skacze z wyższego na niższy (wtedy auto przyhamowuje, bo nie dodaję gazu), a zaraz potem znów wchodzi na wyższy). Z tego wynika, że zmiana obrotów następuje przez zwiększone obciążenie na skrzyni przez redukcję biegu. Sprawdzę, czy dzieje się tak tylko między 3 i D. Rodzaj paliwa nie ma tu, niestety, znaczenia.

Link to comment
Share on other sites

Niestety, bo sądzę, że taniej jest naprawić układ zasilania w paliwo niż automat. Dziś sprawdziłem-na biegu D skrzynia redukuje do 3, a nawet 2. W czasie jazdy na 3 biegu tylko raz zdarzyło się przełączenie na 2 przy stałej prędkości. Czekam na jakieś pomysły, ale coś mam wrażenie, ze muszę się pogodzić z remontem AT. Chyba, że to jakiś czujnik, który zakłóca pracę sterownika. Jak sądzicie? :sad:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Chyba jestem jedynym posiadaczem Subaru, któremu przytrafiło się coś takiego. Czy dlatego taka cisza w temacie? A może potraficie mi wyjaśnić, jaką rolę w tej przypadłości odgrywa temperatura (im cieplej, tym gorzej), bo sam tego nie ogarniam?

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

nie oczekuj, że ktokolwiek odpowiedzialny, udzieli Ci wiarygodnej odpowiedzi jedynie na podstawie tych krótkich i nieprecyzyjnych opisów. Diagnoza nieprawidłowych zachowań ASB to nie temat typu "brak podświetlenia popielniczki". :wink:

Proponuję udać się na : http://www.forum.automat.pl/forum/viewforum.php?f=2 i tam zapytać. Po otrzymaniu odpowiedzi od p. Olczaka, że na podstawie fusów to on nie potrafi jednak wróżyć, odwiedzić jego serwis w Nadarzynie.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Link to comment
Share on other sites

Nie chodzi o wiarygodną odpowiedź na temat stanu ASB, bo takiej może udzielić tylko p. Olczak-tyle wiem.

Zanim jednak do niego pojadę i zostawię kupę kasy, chciałbym zasięgnąć opinii na temat:

co sam mogę sprawdzić bez angażowania serwisu-może to drobiazg elektryczny pod maską?

Dzięki za podpowiedź-sprawdzę na forum "automat".

pozdr

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...