Skocz do zawartości

Niezdecydowany automat


Tomasz Strąk

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i proszę o pomoc,

Samochód to Legacy mod.95 2.2 AT+lpg. Od pewnego czasu pojawiły się dziwne objawy - wahania obrotów silnika w czasie jazdy z prędkością rzędu 50-80 km/h. Skrzynia zachowuje się tak, jakby nie mogła utrzymać wyższego biegu i redukuje na niższy, po czym ponownie wrzuca bieg wyższy ... i tak w koło. Objawy te nie występują na zimnym silniku - zaczynają się dopiero po przejechaniu kilku km. Niedawno był wymieniany olej w skrzyni, ale objawy pojawiały się wcześniej. Wymieniłem przepływomierz (błąd 23) i wydawało się, że jest lepiej. Niestety wszystko wróciło. Może ktoś wie, czy takie objawy to sygnał do remontu skrzyni, czy też może jakiś problem elektroniki (czujnik, złącze). Z informacji znalezionych na forum skorzystałem-czyściłem przepływkę (nic nie dało, dlatego ją zmieniłem) oraz rozpinałem i czyściłem złącza AT (bez efektu). Dziś sprawdziłem błędy ECU i wyskoczył 31, ale to raczej dlatego, że trochę pokręciłem czujnikiem przepustnicy (chciałem przeczyścić środkiem Kontakt PR do potencjometrów audio). Od czego zacząć zanim pojadę do serwisu AT? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę po krótce, jak to wygląda.

Jadę ze stałą prędkością np.:70 km/h i bez zmian warunków jazdy skrzynia zmienia biegi-skacze z wyższego na niższy (wtedy auto przyhamowuje, bo nie dodaję gazu), a zaraz potem znów wchodzi na wyższy). Z tego wynika, że zmiana obrotów następuje przez zwiększone obciążenie na skrzyni przez redukcję biegu. Sprawdzę, czy dzieje się tak tylko między 3 i D. Rodzaj paliwa nie ma tu, niestety, znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, bo sądzę, że taniej jest naprawić układ zasilania w paliwo niż automat. Dziś sprawdziłem-na biegu D skrzynia redukuje do 3, a nawet 2. W czasie jazdy na 3 biegu tylko raz zdarzyło się przełączenie na 2 przy stałej prędkości. Czekam na jakieś pomysły, ale coś mam wrażenie, ze muszę się pogodzić z remontem AT. Chyba, że to jakiś czujnik, który zakłóca pracę sterownika. Jak sądzicie? :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

nie oczekuj, że ktokolwiek odpowiedzialny, udzieli Ci wiarygodnej odpowiedzi jedynie na podstawie tych krótkich i nieprecyzyjnych opisów. Diagnoza nieprawidłowych zachowań ASB to nie temat typu "brak podświetlenia popielniczki". :wink:

Proponuję udać się na : http://www.forum.automat.pl/forum/viewforum.php?f=2 i tam zapytać. Po otrzymaniu odpowiedzi od p. Olczaka, że na podstawie fusów to on nie potrafi jednak wróżyć, odwiedzić jego serwis w Nadarzynie.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wiarygodną odpowiedź na temat stanu ASB, bo takiej może udzielić tylko p. Olczak-tyle wiem.

Zanim jednak do niego pojadę i zostawię kupę kasy, chciałbym zasięgnąć opinii na temat:

co sam mogę sprawdzić bez angażowania serwisu-może to drobiazg elektryczny pod maską?

Dzięki za podpowiedź-sprawdzę na forum "automat".

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...