Skocz do zawartości

Czujnik prędkości - pytanie OBK 2001


Qubu666-Baja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pytania mam proste(dotyczą AT - 4EAT):

1  - Jakie mieliście objawy padniętego czujnika prędkości?

2 - on jest wkręcony w 4EAT, czy jest poza nią?

3 - czujnik występuje jako niezależna część?, czy jest zintegrowana z czymś innym?

4 - padnięty czujnik prędkości = jazda samochodem w stylu "żabka"?. Skrzynia wariuje, bo nie ma odpowiednich danych z czujnika? (na logikę, to tak, ale muszę dopytac)

5 - "check" pewnie na desce od razu by wywaliło?

 

EDIT: na laurach nie spoczywam. ogólnie film na dole rozwiał moje wątpliwości i koleś z filmu potwierdził to co obstawiałem. Dodaję dla borykających się z problemem.

w moim samochodzie obrotomierz radośnie podskakuje, a prędkościomierz leży... (dwa razy się zdarzyło, w odstępie roku)

Jutro podepnę OBDII i sprawdzę, czy obroty i prędkość płynnie na ekranie się będzie zwiększać/zmniejszać. Jak tak, to tylko pozostanie z mojej strony napisać w wątku gotowe rozwiązanie problemu...

ps. ja mam "budzik" z modelu wyżej

 

 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgryzałem temat jak montowałem do Forka "komputer" pokładowy.

Czujniki są dwa, z opini ludzi to się nie psują. Jeśli z którymś jest problem sygnalizuje to od razu skrzynia, stosowną lampką. Natomiast zegary przetwarzają prędkości z czujnika (teraz nie pamiętam którego) przedni albo tylny do sterownika silnika. Jeśli tam nie będziesz miał odczytu prędkości (sprawdzić należy jakimś miedzymordziem czyt. Interface) to coś jest właśnie nie tak z zegarami. Ale jak widzę już do tego doszedłeśdefault_smile.png

Jeden jest u góry skrzyni tak 10-15cm od miejsca podziału skrzynia /silnik. Drugi czujnik jest na dupce, sprawdza prędkość wału a dokładnie to czyta obroty MPT znajduje sie, po stronie kierowcy.
Ale jest wyjątek od tego, jeśli masz VTD to chyba oba czujniki są z tyłu nie jestem pewien na 100%

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkret wpis. Zawsze dobrze wiedzieć więcej, niż mniej, jeżeli chodzi o mechanikę, elektrykę, elektronikę w samochodzie. Już chyba wszystko jasne, wiec lutownica w dłoń i jazda... ;) Ogólnie, na szczęście, to miałem i tak zegary wyciągać, żeby szybkę wymienić, bo znowu popękała(pewnie też tak macie, bo widzę, że materiał specjalnie taki jest)

Tak, jak pisałem... Jak wytestuje samochód z OBDII, to zrobię EDIT.

ps VDT nie mam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...