Jump to content

Jakie sprzęgło do STI?


harry26poz
 Share

Recommended Posts

Seria 1,8 tyś. zł (SIP AK)

ACT 2,4 tyś. zł (nie-ASO.pl)

Exedy Sport 2,5 tyś. zł (nie-ASO.pl)

AP Racing 3,5 tyś. zł (nie-ASO.pl)

 

Czy ten dodatkowy tysiąc mniej w kieszeni z AP pod pedałem przełoży się jakoś na użytkowanie w seryjnym STI 2.5L 300KM/407Nm?

Link to comment
Share on other sites

Seria 1,8 tyś. zł (SIP AK)

ACT 2,4 tyś. zł (nie-ASO.pl)

Exedy Sport 2,5 tyś. zł (nie-ASO.pl)

AP Racing 3,5 tyś. zł (nie-ASO.pl)

 

Czy ten dodatkowy tysiąc mniej w kieszeni z AP pod pedałem przełoży się jakoś na użytkowanie w seryjnym STI 2.5L 300KM/407Nm?

 

 

Do ACT i EXEDY czy AP

przy wymianie sprzegła, nalezy wymienić koło. ALE NIE KONIECZNIE

Link to comment
Share on other sites

Do AP. Serie znam z praktyki. Myślę o ACT lub Exedy. Stąd pytanie czy tysiaka do AP warto dołożyć? Jakieś konkretne argumenty przemawiające za? Zamachowe wymienia się podobno w jednym przypadku na sto kiedy jest spalone (takie info z serwisu SIP AK otrzymałem dzisiaj rano) więc okaże się dopiero przy wymianie czy istnieje taka potrzeba.

Link to comment
Share on other sites

harry26poz, AP jest prawie nie do zarabania

 

chyba nigdy nie jechales za Harrym, poradzi sobie z kazdym, nawet ze spiekowym, metalowym, kewlarowym, ceramicznym czy z nici pajaka nepalskiego :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przesada, nie widze w tym przesady. A opieram sie na tym co się robi za oceanem.

Jeżeli wymieniasz sprzegło na lepsze (lepsze niż seria). To dla czego chcesz pozostać

przy ciezkim seryjnym kole zamachowym !!!!!

O ile dobrze wiesz to w/w firmy sprzedają topowe sprzegła razem z kołem. (tzw. zestawy)

 

Ale tak jak już pisalem, moze mnie nie zrozumialeś.

Nie jest to konieczna wymiana.

Link to comment
Share on other sites

ACT i Exedy które widzisz na naszej stronie są do WRXa. Nie wiem czy mamy Exedy do STi.

Wiem, że mamy AP i serię.

 

Faktycznie. Doczytałem opis. Więc pozostaje AP Racing. Rozumiem, że to jest zestaw: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko. Ciekaw jestem jak prawie podwójny koszt w stosunku do serii przełoży się udziałem procentowym na wytrzymałość i trwałość? Potraktujcie mnie jak królika doświadczalnego :mrgreen:

 

harry26poz, AP jest prawie nie do zarabania

 

chyba nigdy nie jechales za Harrym, poradzi sobie z kazdym, nawet ze spiekowym, metalowym, kewlarowym, ceramicznym czy z nici pajaka nepalskiego :mrgreen:

 

Azrael trzymam Cię za słowo :smile: Chojny oj poradziłem sobie. Dwa dni startowania i się ledwo do domu "doślizgałem" :grin:

 

Dziękuję za porady. Pozdrawiam Was.

 

Harry

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wymieniasz sprzegło na lepsze (lepsze niż seria). To dla czego chcesz pozostać

przy ciezkim seryjnym kole zamachowym !!!!!

 

Koło JUNa jest lżejsze od seryjnego STi o 0,5kg... więcej nie dodaję.

 

O ile dobrze wiesz to w/w firmy sprzedają topowe sprzegła razem z kołem. (tzw. zestawy)

 

Tak - wynika to zwykle z konstrukcji sprzęgła które potrzebuje specjalnego koła.

 

Nie jest to konieczna wymiana.

 

No właśnie nie jest.

 

 

Faktycznie. Doczytałem opis. Więc pozostaje AP Racing. Rozumiem, że to jest zestaw: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko. Ciekaw jestem jak prawie podwójny koszt w stosunku do serii przełoży się udziałem procentowym na wytrzymałość i trwałość? Potraktujcie mnie jak królika doświadczalnego

 

Wszystko da się zepsuć. Jak lubisz powoli puścić sprzęło na wysokich obrotach to lepiej N-kowe - nie zapłonie.

Link to comment
Share on other sites

Przesada, nie widze w tym przesady. A opieram sie na tym co się robi za oceanem.

Jeżeli wymieniasz sprzegło na lepsze (lepsze niż seria). To dla czego chcesz pozostać

przy ciezkim seryjnym kole zamachowym !!!!!

O ile dobrze wiesz to w/w firmy sprzedają topowe sprzegła razem z kołem. (tzw. zestawy)

 

Ale tak jak już pisalem, moze mnie nie zrozumialeś.

Nie jest to konieczna wymiana.

 

No to jak jest w końcu z tym kołem zamachowym? Będzie sprzęgło AP Racing. Wymienić profilaktyczne koło zamachowe na inne niż seria zakładając, że serwis stwierdzi, że wymiana nie jest konieczna? Jakieś za i przeciw? Pomęczę Was jeszcze trochę :smile:

Link to comment
Share on other sites

harry26poz,

 

twoja decyzja, jest kilka osob na tym forum co ma sprzegło mocniejsze niz seria (mowa o GT.WRX czy STi) i kazdy z nich wymienił tez koło.

Tak jak juz pisałem wczesniej. Nie jest to konieczne twoja sprawa.

Wiem tylko jedno w chicago tam gdzie jestem gość czesto wymieniaja cały zestaw.

Link to comment
Share on other sites

Ty płacisz ty wymagasz.

Jezeli STi jest dla Ciebie samochodem do jazdy codziennej

i czsami lubisz strzelić ze sprzegła. To moze racja nie opłaca sie wymieniac koła.

(tylko co bedzie jak wsadzisz dobre sprzegło a koło powie "papa tzn. przyjarałem się"

Link to comment
Share on other sites

CZARNY, w Stanach w wielu wypadkach taniej i szybciej wymienić koło niż sprawdzac płaskość i ewentualnie szlifować, a koło Subaru lubi się krzywić, szczególnie w modelach 5MT. Z tym że jak już Ci napisałem - drogowe koła do STI nie są istotnie lżejsze niż seria i nic nie dadzą.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...