Kop3r Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 A Kable zapłonowe, wiązka zasilania sprawdzane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 A Kable zapłonowe, wiązka zasilania sprawdzane?Tam chyba cewki sa. Filtr paliwa wymieniony?Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 17 godzin temu, Kop3r napisał: Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? Co do odpalania: trzeba przeczyścić przewód idący do rozrusznika, ten cienki który uruchamia elektromagnes. Fabrycznie jest pokryty smarem, który powoduje taki problem i nie ma dobrego styku. Trzeba usunąć ten sam i zacisnąć mocniej końcówkę. Zawory dolotowe wyczyszczone z nagaru? Wtryski sprawdzone na "stole"? Podają dokładnie taką samą ilość paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Sprawdzić masy - rozpiąć popsikać jak trzeba i spiąć x2 wiązki silnika - rozpiąć popsikać jak trzeba i spiąć x2 filtr paliwa też zobaczyć, i jak trzeba to wymienić, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kop3r Opublikowano 23 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Wszystko sprawdzone nagaru nie ma cewki ok elektronicznie też ok ogólnie cały osprzęt jest przejrzany bardziej szukam przyczyny w samym silniku może ktoś miał podobny problem słyszałem że takie zjawisko związane jest z delikatnie krzywym wałem korobowotlowym ale przede wyciąganiem chce się mniej więcej zorientować co to może być mechanicy z subaru rozkładają już ręce i mówią że trzeba szukać przyczyny w silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 Jeśli wał by się skrzywił korbowód to problem by istniał cały czas. jednak to pooszarpywanie mogło by ujawniać się gdy zmniejszy się dawkowanie paliwa(rozgrzeje się silnik) A z prostszych historii czujnik temperatury silnika,. otoczenia dla ECU działa poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 A jak ze spalaniem paliwa w normie? ?L/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 W dniu 22.05.2022 o 23:45, Kop3r napisał: Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? Przy takich objawach komputery nie rejestryją błędów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 23 godziny temu, Kop3r napisał: Wszystko sprawdzone nagaru nie ma cewki ok elektronicznie też ok ogólnie cały osprzęt jest przejrzany bardziej szukam przyczyny w samym silniku może ktoś miał podobny problem słyszałem że takie zjawisko związane jest z delikatnie krzywym wałem korobowotlowym ale przede wyciąganiem chce się mniej więcej zorientować co to może być mechanicy z subaru rozkładają już ręce i mówią że trzeba szukać przyczyny w silniku Masz aktualny soft silnika? Były aktualizacje, które rozwiązywały kilka problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kop3r Opublikowano 24 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 21 minut temu, ir3n3usz napisał: Masz aktualny soft silnika? Były aktualizacje, które rozwiązywały kilka problemów. Niby aktualny wgrywany w centrum subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kop3r Opublikowano 24 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 22 minuty temu, jako napisał: Przy takich objawach komputery nie rejestryją błędów? Nic raz na jakiś czas pojawi się błąd związany pedałem gazu ale gaz na postaju chodzi normalnie więc raczej nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kop3r Opublikowano 24 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 9 godzin temu, mrk2607 napisał: A jak ze spalaniem paliwa w normie? ?L/100km Raczej tak 12.6 w Więc w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 2 godziny temu, Kop3r napisał: Nic raz na jakiś czas pojawi się błąd związany pedałem gazu ale gaz na postaju chodzi normalnie więc raczej nie to Myślę że potrzebne jest nagranie i analiza parametrów pracy samochodu. A jest ich sporo w tym modelu. To może pomóc znaleźć przyczynę problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się