Jump to content

Problemy z odpalaniem przy wilgoci szarpanie po nagrzaniu


Kop3r
 Share

Recommended Posts

Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Kop3r napisał:

Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? 

 

Co do odpalania: trzeba przeczyścić przewód idący do rozrusznika, ten cienki który uruchamia elektromagnes. Fabrycznie jest pokryty smarem, który powoduje taki problem i nie ma dobrego styku. Trzeba usunąć ten sam i zacisnąć mocniej końcówkę. 
Zawory dolotowe wyczyszczone z nagaru? Wtryski sprawdzone na "stole"? Podają dokładnie taką samą ilość paliwa? 

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzić masy - rozpiąć popsikać jak trzeba i spiąć x2

wiązki silnika -  rozpiąć popsikać jak trzeba i spiąć x2

filtr paliwa też zobaczyć, i jak trzeba to wymienić,

Link to comment
Share on other sites

Wszystko sprawdzone nagaru nie ma cewki ok elektronicznie też ok ogólnie cały osprzęt jest przejrzany bardziej szukam przyczyny w samym silniku może ktoś miał podobny problem słyszałem że takie zjawisko związane jest z delikatnie krzywym wałem korobowotlowym ale przede wyciąganiem chce się mniej więcej zorientować co to może być mechanicy z subaru rozkładają już ręce i mówią że trzeba szukać przyczyny w silniku 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wał by się skrzywił korbowód to problem by istniał cały czas. jednak to pooszarpywanie mogło by ujawniać się gdy zmniejszy się dawkowanie paliwa(rozgrzeje się silnik) 

 

A z prostszych historii czujnik temperatury silnika,. otoczenia dla ECU działa poprawnie?

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.05.2022 o 23:45, Kop3r napisał:

Witam pacjent subaru forester sj xt 2014 rocznik, auto ma ciężko odpalić przy dużej wilgoci zwlacza rano w zimę też ten sam problem trzeba kilka razy kilkac start stop żeby się uruchomił. Auto czasami dziwnie poszarpuje przy dodawaniu gazu albo potrzebuje chwili namysłu na reakcje niezaleznie od trybu jazdy. Po nagrzaniu silnika i jechaniu ze stałą prędkością ( mniej więcej po przejechaniu 30-40 km na trasie ) auto dostaje tak jakby "czkawki" zaczyna szarpać. W aucie zostały wymienione świecie, kompresja 14.5 bara na każdym cylindrze luzy zaworowe ok, wtryskiwacze ok, czujniki położenia wału oraz walków na oscyloskopie też ok, przepustnica czyszczona, ciśnienie w kolektorze ssącym ok, ciśnienie pompy paliwa elektrycznej baku ok,oprogramowanie skrzyni biegu ok silnika też ok, wymieniony komputer pokładowy a problem dalej jak jest tak był jakieś pomysły? 

Przy takich objawach komputery nie rejestryją błędów?

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Kop3r napisał:

Wszystko sprawdzone nagaru nie ma cewki ok elektronicznie też ok ogólnie cały osprzęt jest przejrzany bardziej szukam przyczyny w samym silniku może ktoś miał podobny problem słyszałem że takie zjawisko związane jest z delikatnie krzywym wałem korobowotlowym ale przede wyciąganiem chce się mniej więcej zorientować co to może być mechanicy z subaru rozkładają już ręce i mówią że trzeba szukać przyczyny w silniku 

 

Masz aktualny soft silnika? Były aktualizacje, które rozwiązywały kilka problemów. 

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, ir3n3usz napisał:

 

Masz aktualny soft silnika? Były aktualizacje, które rozwiązywały kilka problemów. 

Niby aktualny wgrywany w centrum subaru 

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, jako napisał:

Przy takich objawach komputery nie rejestryją błędów?

Nic raz na jakiś czas pojawi się błąd związany pedałem gazu ale gaz na postaju chodzi normalnie więc raczej nie to

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Kop3r napisał:

Nic raz na jakiś czas pojawi się błąd związany pedałem gazu ale gaz na postaju chodzi normalnie więc raczej nie to

Myślę że potrzebne jest nagranie i analiza  parametrów pracy samochodu. A jest ich sporo w tym modelu. To może pomóc znaleźć przyczynę problemów 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...