Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, sartek napisał(a):

Ile tych OBK w PL sprzedano? Kilkadziesiąt? Sto kilkadziesiąt? Skoro Ty wiesz o czterech, to ja bym obstawiał, że ten mechanizm jest w jakiś sposób niedoskonały, więc jeśli ten, który zostanie założony teraz, nie został jakoś poprawiony, istnieje spore ryzyko, że prędzej czy później historia się powtórzy.

nie ma to jak mechanizm w forku. Prymitywny ale działa. Działanie na zasadzie wkręcającego się gwintu.
Aż dziw że ASO nie zaproponowało jakiejś pomocy. Muszę aż z ciekawości sprawdzić ile kosztuje taki siłownik po za Aso

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek czytliwy, nawet teraz władze SIP czytają. Ciekawe co mają do powiedzenia tak bezkonkurencyjnie dbającemu o samochód właścicielowi Subaru Outback? 

Tylko wystawienie faktury 2 x 1270 zł. ?

 

Będę śledził.....

 

Powodzenia i cierpliwości @dirkdiggler

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dirkdiggler napisał(a):

 

Dla zainteresowanych koszt 1szt to 1270zł brutto w ASO. Oba kosztują tyle samo (mimo że jeden to elektryk a drugi zwykły amorek).

:o:o:o szok, że tyle kosztuje wygoda elektrycznie podnoszonej klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rok z Bagien napisał(a):

Wątek czytliwy, nawet teraz władze SIP czytają. Ciekawe co mają do powiedzenia tak bezkonkurencyjnie dbającemu o samochód właścicielowi Subaru Outback? 

Tylko wystawienie faktury 2 x 1270 zł. ?

 

Będę śledził.....

 

Powodzenia i cierpliwości @dirkdiggler

 

A czego więcej byś oczekiwał? To jak dbasz o auto nie ma żadnego wpływu na podejście pracowników warsztatu czy SIP. Wiadomo, że przy zadbanych autach lepiej się pracuje ale procedura na tę usterkę to po prostu wymiana zużytego elementu na nowy.

Nie masz gwarancji to płacisz 2x1270zł. Żaden samochód dla warsztatu nie jest wyjątkowy, to po prostu Subaru, które trzeba naprawić. ;)

Edytowane przez Orear
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innych spraw.

 

W starszych Subarakach dość często zdarzało się że w 4-5letnich autach padały kompresory klimatyzacji. Układy gubiły czynnik przez lata co prowadziło do zacierania kompresorów, opiłkowania układu i generalnie dość drogiej naprawy.

 

Po trzech latach od wyprodukowania auta podjechałem do zaprzyjaźnionego zakładu na sprawdzenie co tam siedzi w układzie.

 

Naklejka na masce mówi że układ powinien być napełniony 425g czynnika +/- 25g.

 

U mnie odciągnięto podczas serwisu 450g więc w fabryce nabito z górną tolerancją  i wygląda na to że ubytku przez trzy lata nie było żadnego.

 

Naładowano układ ponownie 450g czynnika i dotryśnięto ok 5g oleju bo tego było oryginalnie ok 3g.

 

Następną kontrolę zrobię za ok dwa lata. Wygląda na to że poprawiono układ klimatyzacji pod kątem gubienia czynnika.

 

20240801_101504.thumb.jpg.c02e94a4915adafd7937b2e728c32c7e.jpg

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wrooblas napisał(a):

Bo układ powinien być szczelny i czynnika nie powinno ubywać. Teorie że w ciągu roku ubywa naturalnie 10% czynnika to bujdy. W lodówkach jakoś latami nie ubywa

+1. Mam 14-letnią Hondę Accord, od nowości układ kilmatyzacji nie był dotykany, działa, chłodzi w największe upały. Od czasu do czasu zapytam u mechanika o sprawdzenie - zawsze dostaję odpowiedź - jak działa to nie dotykać. :yahoo:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.08.2024 o 11:50, Orear napisał(a):

 

A czego więcej byś oczekiwał?

 

Zakładając, że SIP kupił półtora roku temu nowy siłownik (bo przecież za darmo im nikt nie dał) do wymiany gwarancyjnej, to oczekiwałbym że wyegzekwują swoje prawo do gwarancji na ten element i w geście dobrej woli, przynajmniej za ten jeden, @dirkdiggler by nie zapłacił. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Kowalesik napisał(a):

W kwestii siłowników - w MY2023 US Spec wygląda na to, że oba siłowniki są elektryczne. @dirkdigglermówisz, że w EU tylko jeden, a drugi to atrapa?

W MY2023 Mazdy CX-30 również oba są zasilane. Może taki wymóg rynku...

To może ten jeden ma po prostu za ciężko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi, że mu się wcinam, ale ten wątek jest najlepszym poradnikiem  jak ulepszyć outbacka. Co sądzicie o takiej feldze w outbacku?

 

Screenshot_20240903-203139.png

Edytowane przez Krzych692
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Krzych692 napisał(a):

Hej, mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi, że mu się wcinam, ale ten wątek jest najlepszym poradnikiem  jak ulepszyć outbacka. Co sądzicie o takiej feldze w outbacku?

Screenshot_20240903-192524.png

Wydaje się, że na wizualizacji masz V gen, a nie VI gen Outbacka.

Felga całkiem ładna, ale profil opony IMHO nie pasuje do tego samochodu. Ani wizualnie, ani użytkowo.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sartek napisał(a):

Wydaje się, że na wizualizacji masz V gen, a nie VI gen Outbacka.

Felga całkiem ładna, ale profil opony IMHO nie pasuje do tego samochodu. Ani wizualnie, ani użytkowo.

Relingi ma jak mój 2024 ale nie ma nadkoli, myślę, że na stronce się nie przyłożyli. Rzeczywiście coś mi się przedstawiło i wrzuciłem felgę 20 cali i opona wyszła cienka. Już poprawiłem na 18 cali i chyba wygląda lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kowalesik napisał(a):

W kwestii siłowników - w MY2023 US Spec wygląda na to, że oba siłowniki są elektryczne. @dirkdigglermówisz, że w EU tylko jeden, a drugi to atrapa?

W MY2023 Mazdy CX-30 również oba są zasilane. Może taki wymóg rynku...

Ten drugi to zwykły amorek gazowy.

U Was jest tak samo. Ten prawy nie ma nawet wiązki idącej do auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem i pokopałem w temacie tych siłowników klapy.

Wszystkie mają bardzo podobną budowę, niezależnie od marki.

 

Otóż dla tej części przyjmuje się ok 100 000 cykli otwarcia/zamknięcia w ciągu życia takiego siłownika. Na taką żywotność się je projektuje. Potem dochodzą warunki pracy, wilgoć, temp itp. Które skracają ten czas pracy o ileśtam procent.

 

Jeśli mój pracował 1,5roku ze średnim użyciem 4 otwarć dziennie czyli 8 cykli/dzień to napracował się ok 4400 razy czyli tyle co nic w stosunku do teoretycznej żywotności.

 

Coś jest ewidentnie nie tak żeby 2 razy po mniej więcej tym samym czasie dwa siłowniki padły. 

Zobaczymy. Jak wymienię na nowe to rozpruję ten siłownik i zobaczymy czy plastikowe zębatki się zużyły czy o co chodzi, czy może ten drugi amorek nie pomaga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dirkdiggler napisał(a):

Ten drugi to zwykły amorek gazowy.

U Was jest tak samo. Ten prawy nie ma nawet wiązki idącej do auta.

 

Aż sprawdzę w swoim samochodzie, bo nie miałem okazji. Posiłkowałem się katalogiem części, a tam opisane są tak:
Unit Power Tailgate (Rear Gate). Drive Unit KITRH (Right).

Unit Power Tailgate (Rear Gate). Drive Unit KITRH (Left).

Sprawdzę przy najbliższej okazji w naturze, jak to jest u mnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kowalesik napisał(a):

Aż sprawdzę w swoim samochodzie, bo nie miałem okazji. Posiłkowałem się katalogiem części, a tam opisane są tak:
Unit Power Tailgate (Rear Gate). Drive Unit KITRH (Right).

Unit Power Tailgate (Rear Gate). Drive Unit KITRH (Left).

Sprawdzę przy najbliższej okazji w naturze, jak to jest u mnie.

 

To od Was.

Zasilanie idzie tylko na lewy siłownik.

 

 

Screenshot_20240903_225219_Gallery.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2024 o 16:53, dirkdiggler napisał(a):

To od Was.

Zasilanie idzie tylko na lewy siłownik.

 

Rzeczywiście, kabel idzie tylko do lewego siłownika, prawy tylko wygląda tak samo, ale nie ma zasilania. Czyli koszą jak za zboże za zwykły siłownik :facepalm: W US ten zasilany w ASO kosztuje $315, ten nie zasilany $310 :facepalm:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kowalesik napisał(a):

Rzeczywiście, kabel idzie tylko do lewego siłownika, prawy tylko wygląda tak samo, ale nie ma zasilania. Czyli koszą jak za zboże za zwykły siłownik :facepalm: W US ten zasilany w ASO kosztuje $315, ten nie zasilany $310 :facepalm:

 

U nas też oba w tej samej cenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U nas też oba w tej samej cenie.
 

Czyli można przyjąć, że wartość elektrycznych gadżetów w lewym siłowniku wynosi zero zł. I mamy odpowiedź na pytanie dlaczego się psuje ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, ben napisał(a):


Czyli można przyjąć, że wartość elektrycznych gadżetów w lewym siłowniku wynosi zero zł. I mamy odpowiedź na pytanie dlaczego się psuje ;-)

 

Ale z tego co udało mi się ustalić to teraz we wszystkich autach jest tylko jeden siłownik zmotoryzowany a ten drugi to pchaczyk:biglol:

 

Dziś dzwonili. Siłowniki są gotowe do montażu.

F

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można wiązki pociągnąć na drugą stronę i wstawić dwóch elektrycznych? Jeden sygnał by je uruchamiał. Chyba, że lewy jest tak bardzo lewy, że nie pasuje z prawej strony. 

Tak tylko rozmyślam nad poprawą fabryki. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...