Jump to content

Rozłącza klimatyzacje Outback II


badyl
 Share

Recommended Posts

Hej.

Mam taki problem z klima w Outbacku II 3.0 H6-kilatronik.

Sytuacja wygląda następijąco.

Odpalamy auto , klima działa. Fura sie rozgrzewa do temp.normalnej pracy i na wolnych obrotach, powtarzam na biegu jałowym po chwili załączają sie wentylatory i w tym momencie rozłacza sprężarke klimy. Auto uruchamiamy jeszcze raz i , klima sie uruchamia jeden raz i .....załączaja sie wentylatory i sprężarka odłączona.

W momencie gdy następuje juz to odłączanie spężarki , gasimy auto , odpalamy i od razu ruszamy...klima działa cały czas, aż obroty spadną do biegu jałowego, np. zatrzymamy sie na swiatłach czy coś.

Druga sytuacja, odpalamy auto, dodajemy troche gazu( dosłownie muskamy gaz, aby obroty wzrosły o 200,300) i wszystko działa jak należy.

Jakieś pomysły ??

:)

Link to comment
Share on other sites

A wyczysc przepustnice i wszystkie elementy to po jeden. A po dwa trzeba sprawdzic wiazke ze sprezarki i jej czujnikow do ecu.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Dracula napisał:

A wyczysc przepustnice i wszystkie elementy to po jeden. A po dwa trzeba sprawdzic wiazke ze sprezarki i jej czujnikow do ecu.

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka
 

Przepostnica ok, jutro rozbiore i wyczyszcze.

Co do inst. elektrycznej , wszystkie czujniki sprawdzałem, panel klimatronika nie zgłasza żadnych błedów czujników. W sumie to co moga zmieniac obroty silnika do czujników ?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik na sprezarce powinien podniesc obroty na jalowym, przy podniesionych obrotach moze byc pomijany. Nie mam w glowie schematu instalacji ale moze jest jakis przekaznik ktory nie dziala

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Przekaźnik jest jeden od sprężarki , sprawny , podmieniany. Nadal to samo.
Robiliśmy pomiary wszystkiego co się da zmierzyć , z kumplem elektronikiem. Walczę już z nim parę dni i wszystko "jak krew w piach "
Czujnik na sprężarce wymieniłem na nowy. Oscyloskop pokazuje że działa.

Intryguje mnie to że wystarczy podnieść te obroty i wszystko działa jak należy.

 

 

link do manuala :)

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2002/


Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Edited by badyl
Link to comment
Share on other sites

Nabij klime. U mnie wszystko dzialalo jak trzeba a czujnik skroplin mi zamarzal. Nabilem klime i problemu nie ma

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Mysle ze mimo sprawdzania jest gdzies problem z elektryka...
Mowisz nabita a moze za duzo?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


Dziękuję Ci za pomysły , ale to musi być coś głębiej lub jakaś błahostka.
Przewertowałem już dosłownie wszystko i nadal dupcia
Co wpadnę na jakiś pomysł , to po analizie wychodzi że to nie może być to :/

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dzwon kabele czujniki a ecu

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


Ok. Ale jak dasz gazu to wszystko działa :)
Więc elektryka powinna być ok. Chyba że czujnik na sprężarce wtedy nie jest brany pod uwagę. Wystarczy obroty podnieść o 200 i wszystko chylą jak ta lala

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Panowie mi odlaczalo klimę jak się silnik przegrzewał. Ale było to w SF co prawda, ale wtedy po odpaleniu raz się sprężarka klimatyzacji "załączyła" schłodziła parownik i odlaczalo sprzęgło. I tak po każdym odpaleniu. Ale gdy się nagrzewał to pracowała cały czas. Problem pojawiał się gdy zrobiłem tak z 7-8km wtedy łapał pełna temperaturę. 

Także ja bym sprawdził do ilu się grzeje, a to ponoć częsty problem H6.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem nad tym. Sprawdzę.

Po podłączeniu oscyloskopu do czujnika obrotów w sprężarce , coś strasznie sieje i wykres jest prawie nie widoczny. Po odłączeniu wtyczki i podłączeniu bezpośrednio do czujnika wykres bardzo ładny.
Zrobiliśmy obejście do ECU bezpośrednio i zaczęło działać.
Więc odcięliśmy z kumplem kable i daliśmy połączenie w nowym ekranowanym kablu od razu do ECU. Po złożeniu zaczęło działać.
Po czym co jakiś czas znowu potrafi odłączyć.
Sam już nie wiem. Może ECU się grzeje i coś tam siada. Zimny lut ?
Rynce opadajo


Link to comment
Share on other sites

Ja bym zaczal od czyszczenia wszystkich zlaczy a nie od puszczania szczura

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka


Ok. Tylko żadna diagnostyka nic nie pokazuje. Panel klimatyzacji nie wykazuje usterek. Wręcz przeciwnie , wyświetla 20 czyli brak błędów.
Generalnie wychodzi na to że Mati związek z obciążeniem silnika na rozgrzanym motorze. Tylko wtedy rogacza.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Ok. Tylko żadna diagnostyka nic nie pokazuje. Panel klimatyzacji nie wykazuje usterek. Wręcz przeciwnie , wyświetla 20 czyli brak błędów.
Generalnie wychodzi na to że Mati związek z obciążeniem silnika na rozgrzanym motorze. Tylko wtedy rogacza.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Ale oscyloskop dostal swira. Wiec cos sieje. Slaby punkt to zlacza

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązanie -- alternator. Jakoś nie wyrabiał i dawał sygnał do ECU o nadmiernym obciążeniu.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Rozwiązanie -- alternator. Jakoś nie wyrabiał i dawał sygnał do ECU o nadmiernym obciążeniu.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka


Zalaczal sie baypass czy jak to sie pisze?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zalaczal sie baypass czy jak to sie pisze?

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Nie wiem o co Ci chodzi. Po prostu alternator daje sygnał do ECU o obciążeniu( silnika, alternatora, napięciu ) i przy spadku napięcia poniżej 12,7 wyłączał sprężarkę klimatyzacji.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem o co Ci chodzi. Po prostu alternator daje sygnał do ECU o obciążeniu( silnika, alternatora, napięciu ) i przy spadku napięcia poniżej 12,7 wyłączał sprężarkę klimatyzacji.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Baypass dziala przy obciazeniu silnika. But w podloge i wtedy obniza cisnienie generowane przez ac. Czyli u Ciebie to poprostu brak U albo za malo A z atka

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tak , tylko tu w przypadku powrotu napięcia sprężarka już nie startowała. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tak , tylko tu w przypadku powrotu napięcia sprężarka już nie startowała. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka


Dobrze ze temat rozwiazany. Gratuluje dociekliwosci i rozwiazania problemu

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...