badyl Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Hej. Mam taki problem z klima w Outbacku II 3.0 H6-kilatronik. Sytuacja wygląda następijąco. Odpalamy auto , klima działa. Fura sie rozgrzewa do temp.normalnej pracy i na wolnych obrotach, powtarzam na biegu jałowym po chwili załączają sie wentylatory i w tym momencie rozłacza sprężarke klimy. Auto uruchamiamy jeszcze raz i , klima sie uruchamia jeden raz i .....załączaja sie wentylatory i sprężarka odłączona. W momencie gdy następuje juz to odłączanie spężarki , gasimy auto , odpalamy i od razu ruszamy...klima działa cały czas, aż obroty spadną do biegu jałowego, np. zatrzymamy sie na swiatłach czy coś. Druga sytuacja, odpalamy auto, dodajemy troche gazu( dosłownie muskamy gaz, aby obroty wzrosły o 200,300) i wszystko działa jak należy. Jakieś pomysły ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 A wyczysc przepustnice i wszystkie elementy to po jeden. A po dwa trzeba sprawdzic wiazke ze sprezarki i jej czujnikow do ecu.Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 4 minuty temu, Dracula napisał: A wyczysc przepustnice i wszystkie elementy to po jeden. A po dwa trzeba sprawdzic wiazke ze sprezarki i jej czujnikow do ecu. Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Przepostnica ok, jutro rozbiore i wyczyszcze. Co do inst. elektrycznej , wszystkie czujniki sprawdzałem, panel klimatronika nie zgłasza żadnych błedów czujników. W sumie to co moga zmieniac obroty silnika do czujników ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Czujnik na sprezarce powinien podniesc obroty na jalowym, przy podniesionych obrotach moze byc pomijany. Nie mam w glowie schematu instalacji ale moze jest jakis przekaznik ktory nie dzialaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 (edited) Przekaźnik jest jeden od sprężarki , sprawny , podmieniany. Nadal to samo. Robiliśmy pomiary wszystkiego co się da zmierzyć , z kumplem elektronikiem. Walczę już z nim parę dni i wszystko "jak krew w piach " Czujnik na sprężarce wymieniłem na nowy. Oscyloskop pokazuje że działa. Intryguje mnie to że wystarczy podnieść te obroty i wszystko działa jak należy. link do manuala http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2002/ Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Edited May 15, 2022 by badyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Nabij klime. U mnie wszystko dzialalo jak trzeba a czujnik skroplin mi zamarzal. Nabilem klime i problemu nie maWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 Nie no....bez takich Klima nabita po same kule Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Mysle ze mimo sprawdzania jest gdzies problem z elektryka... Mowisz nabita a moze za duzo?Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 Mysle ze mimo sprawdzania jest gdzies problem z elektryka... Mowisz nabita a moze za duzo?Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaDziękuję Ci za pomysły , ale to musi być coś głębiej lub jakaś błahostka. Przewertowałem już dosłownie wszystko i nadal dupcia Co wpadnę na jakiś pomysł , to po analizie wychodzi że to nie może być to :/ Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Dzwon kabele czujniki a ecuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 Dzwon kabele czujniki a ecuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaOk. Ale jak dasz gazu to wszystko działa Więc elektryka powinna być ok. Chyba że czujnik na sprężarce wtedy nie jest brany pod uwagę. Wystarczy obroty podnieść o 200 i wszystko chylą jak ta lala Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Wlasnie dlatego zaczal bym od przepustnicyWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Panowie mi odlaczalo klimę jak się silnik przegrzewał. Ale było to w SF co prawda, ale wtedy po odpaleniu raz się sprężarka klimatyzacji "załączyła" schłodziła parownik i odlaczalo sprzęgło. I tak po każdym odpaleniu. Ale gdy się nagrzewał to pracowała cały czas. Problem pojawiał się gdy zrobiłem tak z 7-8km wtedy łapał pełna temperaturę. Także ja bym sprawdził do ilu się grzeje, a to ponoć częsty problem H6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Zmniejsz przerwę pomiędzy tarczą sprzęgła a kołem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 15, 2022 Author Share Posted May 15, 2022 Myślałem nad tym. Sprawdzę. Po podłączeniu oscyloskopu do czujnika obrotów w sprężarce , coś strasznie sieje i wykres jest prawie nie widoczny. Po odłączeniu wtyczki i podłączeniu bezpośrednio do czujnika wykres bardzo ładny.Zrobiliśmy obejście do ECU bezpośrednio i zaczęło działać.Więc odcięliśmy z kumplem kable i daliśmy połączenie w nowym ekranowanym kablu od razu do ECU. Po złożeniu zaczęło działać.Po czym co jakiś czas znowu potrafi odłączyć.Sam już nie wiem. Może ECU się grzeje i coś tam siada. Zimny lut ?Rynce opadajo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Ja bym zaczal od czyszczenia wszystkich zlaczy a nie od puszczania szczuraWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 Ja bym zaczal od czyszczenia wszystkich zlaczy a nie od puszczania szczuraWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaOk. Tylko żadna diagnostyka nic nie pokazuje. Panel klimatyzacji nie wykazuje usterek. Wręcz przeciwnie , wyświetla 20 czyli brak błędów. Generalnie wychodzi na to że Mati związek z obciążeniem silnika na rozgrzanym motorze. Tylko wtedy rogacza. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Ok. Tylko żadna diagnostyka nic nie pokazuje. Panel klimatyzacji nie wykazuje usterek. Wręcz przeciwnie , wyświetla 20 czyli brak błędów. Generalnie wychodzi na to że Mati związek z obciążeniem silnika na rozgrzanym motorze. Tylko wtedy rogacza. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu TapatalkaAle oscyloskop dostal swira. Wiec cos sieje. Slaby punkt to zlaczaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 21, 2022 Author Share Posted May 21, 2022 Chyba znalazłem, ale okaże się w poniedziałek.Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 Rozwiązanie -- alternator. Jakoś nie wyrabiał i dawał sygnał do ECU o nadmiernym obciążeniu. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Rozwiązanie -- alternator. Jakoś nie wyrabiał i dawał sygnał do ECU o nadmiernym obciążeniu. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu TapatalkaZalaczal sie baypass czy jak to sie pisze?Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 Zalaczal sie baypass czy jak to sie pisze?Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu TapatalkaNie wiem o co Ci chodzi. Po prostu alternator daje sygnał do ECU o obciążeniu( silnika, alternatora, napięciu ) i przy spadku napięcia poniżej 12,7 wyłączał sprężarkę klimatyzacji. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Nie wiem o co Ci chodzi. Po prostu alternator daje sygnał do ECU o obciążeniu( silnika, alternatora, napięciu ) i przy spadku napięcia poniżej 12,7 wyłączał sprężarkę klimatyzacji. Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu TapatalkaBaypass dziala przy obciazeniu silnika. But w podloge i wtedy obniza cisnienie generowane przez ac. Czyli u Ciebie to poprostu brak U albo za malo A z atkaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
badyl Posted May 26, 2022 Author Share Posted May 26, 2022 Tak , tylko tu w przypadku powrotu napięcia sprężarka już nie startowała. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Tak , tylko tu w przypadku powrotu napięcia sprężarka już nie startowała. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika.Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu TapatalkaDobrze ze temat rozwiazany. Gratuluje dociekliwosci i rozwiazania problemuWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now