diaxmotorsport Posted May 15, 2022 Share Posted May 15, 2022 Witam Was przymierzam się do swapa jak w tytule. Posiadam forka 99r sturbo trafiło się za grosze kupić outbacka z 11r salon Polska 1 właściel itd. Ktoś coś robił podobnego ? Ktoś coś podpowie? Najważniejsze jak z licznikiem abs itp ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 16, 2022 Share Posted May 16, 2022 Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGregor Posted May 20, 2022 Share Posted May 20, 2022 W dniu 16.05.2022 o 06:22, st981777 napisał: Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki. Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki? W dniu 15.05.2022 o 10:32, diaxmotorsport napisał: Witam Was przymierzam się do swapa jak w tytule. Posiadam forka 99r sturbo trafiło się za grosze kupić outbacka z 11r salon Polska 1 właściel itd. Ktoś coś robił podobnego ? Ktoś coś podpowie? Najważniejsze jak z licznikiem abs itp ? Jest kilka osób w kraju które tym się zajmują. Auta po takiej reanimacji normalnie jeżdżą. Jak masz dwa auta kompletne, to bez problemu. Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona do wiązki Outbacka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diaxmotorsport Posted May 22, 2022 Author Share Posted May 22, 2022 W dniu 16.05.2022 o 06:22, st981777 napisał: Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki. Mogę zostawić ori sterownik outbacka. A obok mieć z forka . Gra nie warta świeczki bo abs nie będzie działał? Czy co ? Za outbacka dałem 6tys za forka 3 tyś gdzie katakizatory poszły za 3900 więc myślę że w sumie mi się opłaca Link to comment Share on other sites More sharing options...
diaxmotorsport Posted May 22, 2022 Author Share Posted May 22, 2022 W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał: Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki? Jest kilka osób w kraju które tym się zajmują. Auta po takiej reanimacji normalnie jeżdżą. Jak masz dwa auta kompletne, to bez problemu. Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona do wiązki Outbacka. Tak właśnie chciałem zrobić. Swapy robiłem Ale w BMW i jednym jeepie więc pogląd na to mam. Ale bardziej chciałem zapytać jakie sprzęgło zostawić czy to z diesla podejdzie do ej205 czy musi być z benzyny czy skrzynia z diesla zostawić czy nie mogę swap będę robił za miesiąc lub dwa Ale chciałem się przygotować w części jak uszczelki poduszki itp Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 22, 2022 Share Posted May 22, 2022 Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem. Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy: W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał: Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model. Godzinę temu, diaxmotorsport napisał: Mogę zostawić ori sterownik outbacka. Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte. Godzinę temu, diaxmotorsport napisał: Gra nie warta świeczki bo abs nie będzie działał? Czy co ? Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc... Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie. A i... W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał: Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki? Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diaxmotorsport Posted May 23, 2022 Author Share Posted May 23, 2022 W dniu 22.05.2022 o 12:46, st981777 napisał: Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem. Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy: Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model. Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte. Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc... Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie. A i... Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna. Dasz jakiś namiar na siebie jeśli miał bym kilka pytań i chciałbyś pomóc Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacGregor Posted May 24, 2022 Share Posted May 24, 2022 W dniu 22.05.2022 o 12:46, st981777 napisał: Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem. Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy: Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model. Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte. Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc... Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie. A i... Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna. Bąk nie może latać, bo tak stanowią prawa fizyki, niestety ma za małe skrzydełka w stosunku do wielkości i ciężaru swojego ciała. Ale ten Bąk o tym nie wie, macha tymi małymi skrzydełkami i leci !!! Jeżdżą po naszym kraju Subaryny z szyną CAN, w których pracują silniki z lat 90'tych. I ten "mądry" CAN i immo, nie mają świadomości co się dzieje wokół Nich, ot magia. A może jakieś CZARY ??? Nie odpowiadaj, dla mnie to CZARY i to Mi wystarcza dlaczego to działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 25, 2022 Share Posted May 25, 2022 Tak... Wystarczy pośledzić wątki ludzi, którzy w OBK III H6 zrobili swapa ze skrzyni AT na MT. Kończyło to się nawet dostawianiem carduino, żeby generował sygnały po CAN, a i tak podczas dłuższej jazdy rozsypywała się synchronizacja i kończyło błędem.... Jak już mówiłem, poruszać się to będzie, ale będzie to wielki drut, aby finalne auto było w pełni funkcjonalne, dawca musi być z CAN i najlepiej, aby był z tego samego modelu. W dniu 23.05.2022 o 22:03, diaxmotorsport napisał: Dasz jakiś namiar na siebie jeśli miał bym kilka pytań i chciałbyś pomóc Możesz pisać na PW, ale sądzę, że najlepiej opisywać to w tym wątku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now