Jump to content

Outback 11r 2.0d swap na ej205 pytanie


diaxmotorsport
 Share

Recommended Posts

Witam Was  przymierzam się do swapa jak w tytule. Posiadam forka 99r sturbo trafiło się za grosze kupić outbacka z 11r salon Polska 1 właściel itd. Ktoś coś robił podobnego ? Ktoś coś podpowie? Najważniejsze jak z licznikiem abs itp ?

Link to comment
Share on other sites

Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.05.2022 o 06:22, st981777 napisał:

Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki.

Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki?

 

W dniu 15.05.2022 o 10:32, diaxmotorsport napisał:

Witam Was  przymierzam się do swapa jak w tytule. Posiadam forka 99r sturbo trafiło się za grosze kupić outbacka z 11r salon Polska 1 właściel itd. Ktoś coś robił podobnego ? Ktoś coś podpowie? Najważniejsze jak z licznikiem abs itp ?

Jest kilka osób w kraju które tym się zajmują. Auta po takiej reanimacji normalnie jeżdżą.

Jak masz dwa auta kompletne, to bez problemu. Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona do wiązki Outbacka.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.05.2022 o 06:22, st981777 napisał:

Odpalić odpali, ale nie będzie działało. Outback jest z CAN, forek bez. ABS sprawdza VIN ECU po CAN, więc nie będzie działać. Ogólnie gra nie warta świeczki.

Mogę zostawić ori sterownik outbacka. A obok mieć z forka . Gra nie warta świeczki bo abs nie będzie działał? Czy co ? Za outbacka dałem 6tys za forka 3 tyś gdzie katakizatory poszły za 3900 więc myślę że w sumie mi się opłaca 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał:

Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki?

 

Jest kilka osób w kraju które tym się zajmują. Auta po takiej reanimacji normalnie jeżdżą.

Jak masz dwa auta kompletne, to bez problemu. Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona do wiązki Outbacka.

Tak właśnie chciałem zrobić. Swapy robiłem Ale w BMW i jednym jeepie więc pogląd na to mam. Ale bardziej chciałem zapytać jakie sprzęgło zostawić czy to z diesla podejdzie do ej205 czy musi być z benzyny czy skrzynia z diesla zostawić czy nie mogę swap będę robił za miesiąc lub dwa Ale chciałem się przygotować w części jak uszczelki poduszki itp

Link to comment
Share on other sites

Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem.

 

Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy:

W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał:

Z auta dawcy silnika potrzebne ECU z częścią wiązki, która będzie dostawiona

Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model.

 

Godzinę temu, diaxmotorsport napisał:

Mogę zostawić ori sterownik outbacka.

Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte.

 

Godzinę temu, diaxmotorsport napisał:

Gra nie warta świeczki bo abs nie będzie działał? Czy co ?

Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc...

 

Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie.

 

A i...

W dniu 20.05.2022 o 06:56, MacGregor napisał:

Rozumiem że robisz lub robiłeś takie przekładki?

Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.05.2022 o 12:46, st981777 napisał:

Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem.

 

Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy:

Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model.

 

Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte.

 

Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc...

 

Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie.

 

A i...

Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna.

Dasz jakiś namiar na siebie jeśli miał bym kilka pytań i chciałbyś pomóc 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.05.2022 o 12:46, st981777 napisał:

Przywołujecie moją wypowiedź, więc odpowiem.

 

Subaru z CAN jest niekompatybilne z Subaru bez CAN. Stare Subaru ma sygnały analogowe i tam wystarczy:

Natomiast auta z CAN-em to już zupełnie inna bajka. Da się to zrobić, dopóki dawca i biorca są z CAN, i najlepiej żeby to był ten sam model.

 

Więcej z tym problemów będzie niż to wszystko warte.

 

Generalnie, możesz wrzucić to EJ205, mechanicznie będzie pasował (oprócz uppipe przy sankach), Jak podłączysz ECU i moduł immo to zapali, natiomiast jedyne wskaźniki jakie zadziałają to kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. W outbacku informacje o prędkości, obrotach, temp etc idą po CAN, w SF są analogowe. Pompa ABS jest sparowana z ECU, jeżeli wykryje inni VIN przejdzie w tryb awaryjny. Outback nie ma czujnika prędkości w skrzyni, info dostaje po CAN z ABS. W outbacku Immo jest w BIU, podwujnie weryfikowane, kody immo są w ECU, a licznik jest doparowany i muszą wszystkie moduły mieć ten sam kod, inaczej nie odpali. Dodatkowo EEPROM są w jednych kodowane w innych nie (zależy od tego czy to Hitachi czy Denso, czy 16 bit czy 32) etc...

 

Więc ogólnie gra nie warta świeczki, pójdzie na to masa czasu i pracy, a i tak wiecznie coś nie będzie działać i coś będziesz musiał drutować, ponieważ te dwa auta są w pełni nie kompatybilne elektronicznie.

 

A i...

Tak, robiłem, nawet robię, i dlatego potrafię odradzić konfigurację która nie ma prawa działać poprawnie/ jest nieopłacalna.

Bąk nie może latać, bo tak stanowią prawa fizyki, niestety ma za małe skrzydełka w stosunku do wielkości i ciężaru swojego ciała. Ale ten Bąk o tym nie wie, macha tymi małymi skrzydełkami i leci !!!

 

Jeżdżą po naszym kraju Subaryny z szyną CAN, w których pracują silniki z lat 90'tych. I ten "mądry" CAN i immo, nie mają świadomości co się dzieje wokół Nich, ot magia.

A może jakieś CZARY ???

 

Nie odpowiadaj, dla mnie to CZARY i to Mi wystarcza dlaczego to działa.

Link to comment
Share on other sites

Tak...:facepalm: Wystarczy pośledzić wątki ludzi, którzy w OBK III H6 zrobili swapa ze skrzyni AT na MT. Kończyło to się nawet dostawianiem carduino, żeby generował sygnały po CAN, a i tak podczas dłuższej jazdy rozsypywała się synchronizacja i kończyło błędem....

 

Jak już mówiłem, poruszać się to będzie, ale będzie to wielki drut, aby finalne auto było w pełni funkcjonalne, dawca musi być z CAN i najlepiej, aby był z tego samego modelu.

W dniu 23.05.2022 o 22:03, diaxmotorsport napisał:

Dasz jakiś namiar na siebie jeśli miał bym kilka pytań i chciałbyś pomóc

Możesz pisać na PW, ale sądzę, że najlepiej opisywać to w tym wątku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...