Jump to content

Czujnik różnicowy ciśnienia spalin, Forester SH 2,0 D


API76
 Share

Recommended Posts

Witam,  

Stałem się posiadaczem Forestera SJ 2,0D. Tuż przed sprzedażą ( 5 dni wcześniej ) samochód był w serwisie na czyszczeniu DPFu i wymianie oleju. Po osobistym sprawdzeniu olej okazał się być czarny jak smoła, jeden z wężyków do czujnika ciśnienia spalin DPFu był pęknięty, a sam DPF został zamontowany bez osłony termicznej. Mam więc spore wątpliwości co do właściwego wykonania czynności serwisowych. Podczas jazdy próbnej zaświecił się check engine, po sprawdzeniu czytnikiem pokazały się dwa błędy P1472 -  niskie ciśnienie na czujniku różnicowym ciśnienia spalin na DPF, i P2033 - za wysoka temperatura czujnika temperatury spalin. 

Ale ponieważ cała reszta wyglądała OK, a mój starszy forester 2,5 XS niestety zaczął poddawać się korozji zdecydowałem się na zakup tego SJ 2,0D. Zgłębiając temat, znalazłem zdjęcie z DPF z podpiętym czujnikiem różnicowym spalin, z którego wynikało, że czujnik jest podpięty na odwrót. Po zamianie króćców przestał się pojawić błąd P1472 za to wyskoczyła kontrolka zapchanego DPFu   P1469 i od razu zaczęła migać kontrolka Oil duration. Podjechałem do znajomego mechanika, zresetowaliśmy wymianę DPF i wymianę oleju, którą sam wykonałem, i zrobiłem może 50 km. Po resecie w ciągu kilku kilometrów wywaliło świecącą ciągle kontrolkę DPF czyli zapchanie DPF i zaraz potem migającą kontrolkę czyli oil duration. Teraz wywala jeden błąd P1469 czyli zapchany DPF od którego czyszczenia minęło może 500 km.

Mam prośbę , by ktoś zrobił zdjęcie jak podpięty jest czujnik różnicowy ciśnienia spalin do DPF, żebym miał pewność co diagnozuję i w końcu rozwiązał problem.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.05.2022 o 22:20, API76 napisał:

Witam,  

Stałem się posiadaczem Forestera SJ 2,0D. Tuż przed sprzedażą ( 5 dni wcześniej ) samochód był w serwisie na czyszczeniu DPFu i wymianie oleju. Po osobistym sprawdzeniu olej okazał się być czarny jak smoła, jeden z wężyków do czujnika ciśnienia spalin DPFu był pęknięty, a sam DPF został zamontowany bez osłony termicznej. Mam więc spore wątpliwości co do właściwego wykonania czynności serwisowych. Podczas jazdy próbnej zaświecił się check engine, po sprawdzeniu czytnikiem pokazały się dwa błędy P1472 -  niskie ciśnienie na czujniku różnicowym ciśnienia spalin na DPF, i P2033 - za wysoka temperatura czujnika temperatury spalin. 

Ale ponieważ cała reszta wyglądała OK, a mój starszy forester 2,5 XS niestety zaczął poddawać się korozji zdecydowałem się na zakup tego SJ 2,0D. Zgłębiając temat, znalazłem zdjęcie z DPF z podpiętym czujnikiem różnicowym spalin, z którego wynikało, że czujnik jest podpięty na odwrót. Po zamianie króćców przestał się pojawić błąd P1472 za to wyskoczyła kontrolka zapchanego DPFu   P1469 i od razu zaczęła migać kontrolka Oil duration. Podjechałem do znajomego mechanika, zresetowaliśmy wymianę DPF i wymianę oleju, którą sam wykonałem, i zrobiłem może 50 km. Po resecie w ciągu kilku kilometrów wywaliło świecącą ciągle kontrolkę DPF czyli zapchanie DPF i zaraz potem migającą kontrolkę czyli oil duration. Teraz wywala jeden błąd P1469 czyli zapchany DPF od którego czyszczenia minęło może 500 km.

Mam prośbę , by ktoś zrobił zdjęcie jak podpięty jest czujnik różnicowy ciśnienia spalin do DPF, żebym miał pewność co diagnozuję i w końcu rozwiązał problem.

 

Zrobiłeś bardzo poważny błąd resetując wymianę DPF. Wykasowałeś parametry popiołu, a to jest bardzo ważne do kalkulowania poziomu sadzy. Te pseudo regeneracje DPFu nie oczyszczają go z popiołu. Na zdjęciu jest silnik z Legacy. W foresterze czujnik jest mocowany do podłużnicy, ale to nie ma znaczenia. Jeden króciec przy czujniku jest cieńszy, a drugi grubszy. Tak samo jest z wężykami przy DPF. Jak w przedszkolu - cienki do cienkiego, gruby do grubego. Jeśli przy takich ustawieniu dalej jest komunikat o zapchany DPF, to przede wszystkich trzeba mu wgrać właściwe dane z zawartością popiołu w granicach 60-80%(zawartość dla DPF z przelotem ok.200tyś km). Zrobić jazdę testową i obserwować poziom sadzy. Może być tak, że ten DPF jest śmietnikiem. Może być również tak, że przyczyną zapychania DPF jest zatarta kierownica w turbo, nieszczelny dolot czy padnięte wtryski.  Lepiej udaj się do kogoś, kto ma pojęcie, a nie rób nic na zasadzie: zresetuje wszystko, to może się naprawi....

IMG_20200320_192349.jpg

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zdjęcie, potwierdziło się że serwis założył odwrotnie wężyki czujnika różnicowego ciśnienia spalin.

DPF był już wymieniany, to jakiś zamiennik bez żadnych numerów czy oznaczeń, a króćce do czujnika ciśnienia spalin mają te same średnice , stąd moje wątpliwości Nie sądzę żebym zrobił poważny błąd resetując czyszczenie DPFu , ponieważ jeżeli było wykonywane 5 dni wcześniej czyszczenie DPFu to serwis wykonujący tą czynność powinien był to wykonać.  

Przy okazji wyszło ze jeden z czujników temperatury spalin jest walnięty. tak wiec całość stwarza obraz totalnie odwalonego serwisu.

Wolę wiec sam wszystko posprawdzać. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.05.2022 o 12:41, API76 napisał:

Nie sądzę żebym zrobił poważny błąd resetując czyszczenie DPFu , ponieważ jeżeli było wykonywane 5 dni wcześniej czyszczenie DPFu to serwis wykonujący tą czynność powinien był to wykonać.  

 

Czyszczenie DPFu w Subaru nie przywraca jego sprawności w 100%. Sadze wymyją się, lecz popiół zostaje. Robię te wynalazki ponad 9 lat.... trochę tego badziewia przeszło przez moje ręce. Zerowanie DPFu jeśli nie jest to fabrycznie nowy oryginał, to głupi pomysł. 

Link to comment
Share on other sites

Temat zamknięty, wywalanie błędów związanych z DPFem było spowodowane partactwem wykonanym w serwisie.  Wymienili DPF na jakiś wynalazek bez numerów, źle podłączyli czujnik różnicowy ciśnienia spalin, i nie sprawdzili czujników temperatury. W związku z tym wyskakiwały błędy silnik przechodził na tryb awaryjny i DPF ponownie został zawalony sadzami.

Wymieniłem DPF na nowy, jeden z czujników  temperatury spalin był uszkodzony i został wymieniony na nowy, czujnik różnicowy właściwie podpięty, Błędy nie występują,  zrobiłem 1500 km i wszystko pracuje jak należy.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Witam. Chciałbym się podpiąć pod temat...opiszę po krótce co się dzieje z moim Foresterem. Zaznaczę, że jest to 2.0D dizel (SH) z 2011 roku - silnik (EE20).

Kupiłem go niedawno od razu świeciła się a raczej migała kontrolka od DPF a , że posiadam profesjonalny interfejs diagnostyczny Autel Maxisys konkretnie model MK906 PRO to podłączyłem go do samochodu i zainicjowałem czyszczenie DPF a wcześniej zeskanowałem wszystkie systemy w aucie i rzeczywiście pojawił się błąd i informacja, że DPF wymaga czyszczenia, więc to zrobiłem. Cały przebiegł prawidłowo a kontrolka zgasła....jednak moja radość nie trwała zbyt długo, bo po przejechaniu około 1 tyś ok czasami kontrolka się zapalała i gasła aż w końcu zaczęła migać (żółta)...ponownie zeskanowałem auto i pojawiły się błędy a przy każdym napis "oil dilution" zrobiłem ponowne wypalanie DPF choć podczas skanowania napisane było, że DPF nie wymaga wypalania. Jednak to zrobiłem, ale niestety żółta lampka od DPF wciąż miga...

Znalazłem fajny i dość dobrze opisany artykuł tu na forum jednak opisane jest tam, że tak na prawdę przyczyn może być wiele....oczywiście zacznę od wymiany oleju.

Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? Zakładam, że zapewne wielu z was...chodzi mi o to czy jest konkretna przyczyna tego rodzaju zjawiska czy po prostu trzeba "kombinować" najpierw od wymiany oleju potem sprawdzić czujnik różnicy ciśnienia czy czujnik temperatury spalin czy EGR itd...choć żaden z tych błędów się nie pojawia, że jest uszkodzone cokolwiek...

 

Proszę o pomoc

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...