Jump to content

Stuki podczas jazdy po nierównościach


dbdgonzo
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Borykam się z problemem stukow z przedniego zawieszenia. Podczas jazdy po nierównościach, ale tylko wtedy gdy skręcam w prawo lub lewo.

Przykładowo jade po kostce brukowej i skręcę, wtedy wydobywa się dźwięk stuku.

Zawieszenie sprawdzone, jest bez luzow, amortyzatory bez wycieków, sprężyny cale. Zaciski hamulcowe również sprawdzone oraz próbowałem hamować podczas skręcania, to nie to.

 

 Zawieszenie sprawdzone na  stacji diagnostycznej oraz  na podnośniku, nikt nie potrafi powiedzieć co jest przyczyną.

 

Borykał się ktoś z podobnym problemem ?

Link to comment
Share on other sites

Prawie zawsze byly to prowadnice zaciskow. Moze luzne klocki hamulcowe. Moze maglownica stuka? Luz na listwie

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ciężko wróżyć nie widząc samochodu, jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika który ma wejścia na stacji diagnostycznej może warto byłoby pogadać i pojechać z nim na same szarpaki, może być coś nie tak z piastą, łącznikami czy czymkolwiek, grunt to chęci diagnosty do rozpoznania przyczyny

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne przygody ze zdiagnozowaniem stuków aż najlepszy z mechaników, jakich znam, wsiadł do komory silnika i kazał jechać. ...

 

Wystarczyło dokręcić góne mocowanie amortyzatora i jak ręką odjął :)

Link to comment
Share on other sites

Jak już pisałem wyżej, samochód sprawdzony na stacji diagnostycznej i na podnośniku, diagnosta prowadził samochód i nie potrafił określić źródła stuku. Co do zacisków, sprawdzałem je sam i nie wydają się mieć luzow, jedyne co to mogą być same klocki. Klocki zbliżają się ku końcowi i jakby to określić( klej lub taśma, ktora je klei do zacisku i tłoczka już nie jest zbyt mocna.

Magiel hydrauliczny, również bez luzów.

59 minut temu, ipsx82 napisał:

Stukanie na skręconych kołach powodują przeguby.

Możesz coś więcej powiedzieć ? Jeździłem po dużym płaskim placu robiąc 8 i żadnych dziwnych dźwięków. Jest opcja aby przeguby stukały tylko podczas skręcania na wybojach ?

 

 

Edited by dbdgonzo
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, dbdgonzo napisał:

Jest opcja aby przeguby stukały tylko podczas skręcania na wybojach ?

Teoretycznie jest, i jest strasznie trudne do namierzenia. 

Link to comment
Share on other sites

Drążek kierowniczy w początkowej fazie destrukcji będzie wydawać dźwięki (stuki metaliczne) podczas pracy zaś luz na jabłuszku (wyczuwalny/widoczny) pojawi się po czasie.

 

 

 

 

Edited by SubaruLPG
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ponownie,

Od ostatniego wpisu, sprawdziłem kilka rzeczy. Zmienione prowadnice zacisku, ponowne sprawdzenie zawieszenia, wyszedł sworzen wahacza do wymiany, wymiana ww sworznia. Stuki jak były tak są. Postanowiłem sam wcisnąć się pod samochod i odkryłem jedna rzecz. Wydaje mi się, że łożyska w dyfrzne mają luz. Nagaralem krotki film, który wyjaśnia o co mi chodzi.

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.05.2022 o 18:46, dbdgonzo napisał:

Witam ponownie,

Od ostatniego wpisu, sprawdziłem kilka rzeczy. Zmienione prowadnice zacisku, ponowne sprawdzenie zawieszenia, wyszedł sworzen wahacza do wymiany, wymiana ww sworznia. Stuki jak były tak są. Postanowiłem sam wcisnąć się pod samochod i odkryłem jedna rzecz. Wydaje mi się, że łożyska w dyfrzne mają luz. Nagaralem krotki film, który wyjaśnia o co mi chodzi.

 

 

 

Tak ma być. W każdym samochodzie jest delikatny luz w tym miejscu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam dokładnie ten sam problem. W zawieszeniu z przodu wymieniłem już wszystko oprócz maglownicy. Amortyzatory górne mocowania zaciski klocki tarcze drążki końcówki drążków łączniki sworznie. Została maglownica.... bo stuki nadal są. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie przy podobnych objawach winna okazała się pęknięta sprężyna. Widziałem, że napisałeś, że sprężyna jest cała, ale u mnie pęknięcie było przy samej dolnej podporze-ciężko było to wypatrzyć. Polecam jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się sprężynom.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...