dbdgonzo Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Witam, Borykam się z problemem stukow z przedniego zawieszenia. Podczas jazdy po nierównościach, ale tylko wtedy gdy skręcam w prawo lub lewo. Przykładowo jade po kostce brukowej i skręcę, wtedy wydobywa się dźwięk stuku. Zawieszenie sprawdzone, jest bez luzow, amortyzatory bez wycieków, sprężyny cale. Zaciski hamulcowe również sprawdzone oraz próbowałem hamować podczas skręcania, to nie to. Zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej oraz na podnośniku, nikt nie potrafi powiedzieć co jest przyczyną. Borykał się ktoś z podobnym problemem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Prawie zawsze byly to prowadnice zaciskow. Moze luzne klocki hamulcowe. Moze maglownica stuka? Luz na listwieWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
raci Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Spróbuj skręcać hamując, wykluczysz prowadnice/klocki może.Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Ciężko wróżyć nie widząc samochodu, jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika który ma wejścia na stacji diagnostycznej może warto byłoby pogadać i pojechać z nim na same szarpaki, może być coś nie tak z piastą, łącznikami czy czymkolwiek, grunt to chęci diagnosty do rozpoznania przyczyny Link to comment Share on other sites More sharing options...
dominikd Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 magiel elektryczny czy hydrauliczny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Stukanie na skręconych kołach powodują przeguby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Miałem podobne przygody ze zdiagnozowaniem stuków aż najlepszy z mechaników, jakich znam, wsiadł do komory silnika i kazał jechać. ... Wystarczyło dokręcić góne mocowanie amortyzatora i jak ręką odjął Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbdgonzo Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 (edited) Jak już pisałem wyżej, samochód sprawdzony na stacji diagnostycznej i na podnośniku, diagnosta prowadził samochód i nie potrafił określić źródła stuku. Co do zacisków, sprawdzałem je sam i nie wydają się mieć luzow, jedyne co to mogą być same klocki. Klocki zbliżają się ku końcowi i jakby to określić( klej lub taśma, ktora je klei do zacisku i tłoczka już nie jest zbyt mocna. Magiel hydrauliczny, również bez luzów. 59 minut temu, ipsx82 napisał: Stukanie na skręconych kołach powodują przeguby. Możesz coś więcej powiedzieć ? Jeździłem po dużym płaskim placu robiąc 8 i żadnych dziwnych dźwięków. Jest opcja aby przeguby stukały tylko podczas skręcania na wybojach ? Edited May 8, 2022 by dbdgonzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 53 minuty temu, dbdgonzo napisał: Jest opcja aby przeguby stukały tylko podczas skręcania na wybojach ? Teoretycznie jest, i jest strasznie trudne do namierzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbdgonzo Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Dziękuję za wszystkie sugestie. Dam znać, co było przyczyną jeśli ja znajdę Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Jak wyżej ktoś już napisał, szukał bym problemu w maglownicy a ściślej w listwie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 (edited) Drążek kierowniczy w początkowej fazie destrukcji będzie wydawać dźwięki (stuki metaliczne) podczas pracy zaś luz na jabłuszku (wyczuwalny/widoczny) pojawi się po czasie. Edited May 11, 2022 by SubaruLPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subary Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 ASO zaleciło wymianę drążka i klocków- nic to nie zmieniło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 11, 2022 Share Posted May 11, 2022 Bo to maglownicaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamski Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 21 godzin temu, Dracula napisał: Bo to maglownica Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Tak myślałem! Do wymiany, czy da się regenerować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Tak myślałem! Do wymiany, czy da się regenerować?Na to pytanie nie znam odpowiedziWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbdgonzo Posted May 29, 2022 Author Share Posted May 29, 2022 Witam ponownie, Od ostatniego wpisu, sprawdziłem kilka rzeczy. Zmienione prowadnice zacisku, ponowne sprawdzenie zawieszenia, wyszedł sworzen wahacza do wymiany, wymiana ww sworznia. Stuki jak były tak są. Postanowiłem sam wcisnąć się pod samochod i odkryłem jedna rzecz. Wydaje mi się, że łożyska w dyfrzne mają luz. Nagaralem krotki film, który wyjaśnia o co mi chodzi. 20220528_191115.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted May 31, 2022 Share Posted May 31, 2022 W dniu 29.05.2022 o 18:46, dbdgonzo napisał: Witam ponownie, Od ostatniego wpisu, sprawdziłem kilka rzeczy. Zmienione prowadnice zacisku, ponowne sprawdzenie zawieszenia, wyszedł sworzen wahacza do wymiany, wymiana ww sworznia. Stuki jak były tak są. Postanowiłem sam wcisnąć się pod samochod i odkryłem jedna rzecz. Wydaje mi się, że łożyska w dyfrzne mają luz. Nagaralem krotki film, który wyjaśnia o co mi chodzi. 20220528_191115.mp4 30 MB · 0 pobrań Tak ma być. W każdym samochodzie jest delikatny luz w tym miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek1988 Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 Mam dokładnie ten sam problem. W zawieszeniu z przodu wymieniłem już wszystko oprócz maglownicy. Amortyzatory górne mocowania zaciski klocki tarcze drążki końcówki drążków łączniki sworznie. Została maglownica.... bo stuki nadal są. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zdartapodeszwa Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 U mnie przy podobnych objawach winna okazała się pęknięta sprężyna. Widziałem, że napisałeś, że sprężyna jest cała, ale u mnie pęknięcie było przy samej dolnej podporze-ciężko było to wypatrzyć. Polecam jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się sprężynom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek1988 Posted June 14, 2022 Share Posted June 14, 2022 ja np mam całe sprężyny bo były wymieniane amortyzatory i wszystko było rozbierane... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 a oglądałeś czy sprężyna na ostatnim zwoju nie uderza o siebie? u mnie w OBK tak było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now