Jump to content

Problem z chyba z EGR


JoeJames
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie 
Od 2 miesięcy męczę się z usterką w Subaru XV 2013, samochód jeździł normalnie pewnego dnia zaświeciła się "Check Engine", po skończeniu trasy zaprowadziłem samochód do mechanika, który wskazał że to błędy:
P0401 - Za mały przepływ w układzie recyklingu EGR

P0403 - Usterka w układzie recyrkulacji EGR 

Po dostaniu się do Egr'a okazało się że działa prawidłowo i miał na sobie trochę nagaru ale nie tyle by był za mały przepływ, wiec został wyczyszczony i ponownie założony. Po kilku dniach problem powrócił z innymi skutkami widocznymi tutaj  ( https://streamable.com/we525x ), auto po odpaleniu wyświetla "Check Engine" i działa normalnie bez żadnych niepokojących dźwięków, po kilkunastu minutach jazdy załącza się ikonka "Kontroli trakcji" i samochód momentalnie nie umnie utrzymać obrotów na postoju jak i w czasie jazdy. Mechanik rozłożył znowu wszystko co idzie do EGR'a ale nic nie wskazywało że może być tam problem, wiec rozłożył ręce i powiedziała że nie wie. 

Pojechałem ostatnio do diagnostyki samochodowej, by sprawdzili jakie błędy wyświetla pokazało następujące błędy: 
P0108 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/czujnik ciśnienia atmosferycznego - usterka obwodu prądowego zwarcie z akumulatorem(czujnik działa poprawnie i podaje wartości)

P0098 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza 2 - obwodu prądowego zwarcie z akumulatorem 
P0401  -  Ukłąd recyklingu spalin - usterka obwodu prądowego  Obwód otwarty 
P0403 - Układ recyklingu spalin - usterka dawni przepływu Niski/Niewystarczający przepływ 
 


Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub miał jakieś podobne problemy.
Z góry dziękuje.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, JoeJames napisał:

Witam serdecznie 
Od 2 miesięcy męczę się z usterką w Subaru XV 2013, samochód jeździł normalnie pewnego dnia zaświeciła się "Check Engine", po skończeniu trasy zaprowadziłem samochód do mechanika, który wskazał że to błędy:
P0401 - Za mały przepływ w układzie recyklingu EGR

P0403 - Usterka w układzie recyrkulacji EGR 

Po dostaniu się do Egr'a okazało się że działa prawidłowo i miał na sobie trochę nagaru ale nie tyle by był za mały przepływ, wiec został wyczyszczony i ponownie założony. Po kilku dniach problem powrócił z innymi skutkami widocznymi tutaj  ( https://streamable.com/we525x ), auto po odpaleniu wyświetla "Check Engine" i działa normalnie bez żadnych niepokojących dźwięków, po kilkunastu minutach jazdy załącza się ikonka "Kontroli trakcji" i samochód momentalnie nie umnie utrzymać obrotów na postoju jak i w czasie jazdy. Mechanik rozłożył znowu wszystko co idzie do EGR'a ale nic nie wskazywało że może być tam problem, wiec rozłożył ręce i powiedziała że nie wie. 

Pojechałem ostatnio do diagnostyki samochodowej, by sprawdzili jakie błędy wyświetla pokazało następujące błędy: 
P0108 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/czujnik ciśnienia atmosferycznego - usterka obwodu prądowego zwarcie z akumulatorem(czujnik działa poprawnie i podaje wartości)

P0098 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza 2 - obwodu prądowego zwarcie z akumulatorem 
P0401  -  Ukłąd recyklingu spalin - usterka obwodu prądowego  Obwód otwarty 
P0403 - Układ recyklingu spalin - usterka dawni przepływu Niski/Niewystarczający przepływ 
 


Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub miał jakieś podobne problemy.
Z góry dziękuje.

 

EGR do wymiany. Nie drąż tematu dalej, wymieniłem z 50 takich EGRów. Wytrzymują 150-200tyś km. EGR musi działać prawidłowo, bo ubijesz na śmierć DPF. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...