Arcteryx Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Hej, Samochód: 2008 Forester SG N/A MT 158KM; LPG (STAG) założony 5.000 km temu. Dziś zaświecił mi się ("na stałe") CEL + miga cruise. Nie ma żadnych innych objawów - nie szarpie, nie ma falowania obrotów, wszystko jest jak zwykle. Wyłączenie silnika, przegazowanie nic nie daje - objawy są jak były. Odłączyłem teraz na noc akumulator - może to coś pomoże? Wiadomo, że trzeba podjechać do serwisu i podpiąć samochód pod komputer; problem polega na tym, że jestem 1800 km od domu, we Włoszech, a do Polski wracam dopiero w niedzielę wieczorem. Było dużo jazdy autostradowej, teraz ciągle po górach i zakrętach. Dzisiaj leje deszcz cały dzień i jest 99% wilgotności powietrza, więc może to jakieś elektryczne kłopoty? Olej jest, regulacja zaworów + rozrząd z pompą wody robione były tuż przed instalacją gazu (przy okazji świece, wszystkie płyny itp). Martwić się? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Mnie czek spać nie dawał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Hej, Samochód: 2008 Forester SG N/A MT 158KM; LPG (STAG) założony 5.000 km temu. Dziś zaświecił mi się ("na stałe") CEL + miga cruise. Nie ma żadnych innych objawów - nie szarpie, nie ma falowania obrotów, wszystko jest jak zwykle. Wyłączenie silnika, przegazowanie nic nie daje - objawy są jak były. Odłączyłem teraz na noc akumulator - może to coś pomoże? Wiadomo, że trzeba podjechać do serwisu i podpiąć samochód pod komputer; problem polega na tym, że jestem 1800 km od domu, we Włoszech, a do Polski wracam dopiero w niedzielę wieczorem. Było dużo jazdy autostradowej, teraz ciągle po górach i zakrętach. Dzisiaj leje deszcz cały dzień i jest 99% wilgotności powietrza, więc może to jakieś elektryczne kłopoty? Olej jest, regulacja zaworów + rozrząd z pompą wody robione były tuż przed instalacją gazu (przy okazji świece, wszystkie płyny itp). Martwić się?Bedziesz sie martwil lub nie po diagnostyce. Obstawiam blad lambdy ktory nie wplynie znaczaco na Twoj powrot poza tym ze tempomat nie bedzie dzialal. Narazie wrozenie z krysztalowej kuli ktorej na forum nikt nie maWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
LosioDriver Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 (edited) CEL + Cruise miga zawsze razem, przy jakimkolwiek błędzie. Nikt nic Ci nie doradzi, bo to może być albo jakaś totalna głupota albo coś poważnego (co pewnie byś jednak poczuł). Pojedź do jakiegoś sklepu i kup za 5-10 eur czytnik OBD na Bluetooth. Odczytaj błąd telefonem, skasuj i ciesz się Italią Może to być przykładowo coś z oznaczeniem ELM 327. Edited May 5, 2022 by LosioDriver 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 5, 2022 Author Share Posted May 5, 2022 Dzięki, Panowie! Z kupieniem czytnika będzie problem, bo jutro ostatni dzień tutaj, a od soboty rano powrót. Na pewno pierwsze co zrobię w poniedziałek, to serwis Na razie: nie ma żadnych innych objawów - przyspiesza, hamuje, nic nie wyje, nic nie szarpie. Dzięki za ten pomysł z sondą lambda - miałem coś takiego w poprzednim Forku z 10 lat temu - skończyło się wypruciem sondy i problem z CEL zniknął na zawsze. Zobaczymy co będzie jutro po podpięciu akumulatora po nocnej przerwie (cruise by się bardzo przydał w drodze powrotnej....). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 W imprezie GH miałem podobny problem, początkowo wykazywało uszkodzenie zaworu zmiennej fazy, później się silnik wykorbił :v nie wiem czy było to powiązane, błąd po odłączeniu aku powinien zniknąć, ale pytanie czy nie wróci i czy za kilometr lub dwa nie zapali się ponownie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 5, 2022 Author Share Posted May 5, 2022 4 minuty temu, Paweł Wojtkiewicz napisał: uszkodzenie zaworu zmiennej fazy, Oby to nie to... Tak jak pisałem - wymiana rozrządu (a przy okazji regulacja zaworów) była 5.000 km temu - zakładam, że wszystko było sprawdzone wtedy. Ale, ale... Przypomniała mi się jedna rzecz: przy okazji zaświecenia się CEL zauważyłem też, że wskaźnik temperatury silnika jest lekko poniżej normy, tj. jeśli strzałka w "równym poziomie" oznacza 90', to teraz jest tak na - umownie - 85'.... Może to tylko złudzenie, ale mam wrażenie, jakby lekko opadła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Wiesz ja Ci podałem jeden jedyny przykład, sam tempomat może wyłączać każdy inny błąd po powrocie kup dla własnej wygody chociażby elm237 i pobierz apkę torque na smartphone, możesz sprawdzić błędy i parametry silnika, koszt niewielki na aledrogo bo około 20 ziko a pasuje do wielu aut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 5, 2022 Author Share Posted May 5, 2022 Dzięki! Na pewno tak zrobię! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 6, 2022 Author Share Posted May 6, 2022 Stan na rano, po 12 godzinach resetu akumulatora: CEL świeci się od razu, cruise miga. Silnik nie szarpie, nie trzęsie się, pracuje równo i miarowo. nie ma żadnego falowania obrotów - ani na benzynie, ani na LPG. Po rozgrzaniu się do "prawie 85'C" trzyma obroty na poziomie ok. 700. Olej OK. WTF..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Obstawiam malo znaczacy blad 2 sondy lambda. Tej za katemWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 6, 2022 Author Share Posted May 6, 2022 28 minut temu, Dracula napisał: Obstawiam malo znaczacy blad 2 sondy lambda. Tej za katem Oby, oby! Dzięki za uspokojenie! Spróbuję gdzieś podjechać teraz, żeby sprawdzić kod błędu - wieczorem dam znać co wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Wojtkiewicz Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 29 minut temu, Dracula napisał: Obstawiam malo znaczacy blad 2 sondy lambda. Tej za katem Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Z obstawianiem w internecie jest tak żeby lepiej tego nie robić, po prostu jedź na diagnostykę i tyle 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 A czy we wersji N/A jest też ta głupia pompa powietrza wtórnego co dogrzewa spaliny przy uruchamianiu auta ? Jeśli jest to może ona padła i wtedy też zapalają się kontrolki i nie działa tempomat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morosek Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 (edited) Dokładnie to może być to! jak napisał ipsx82. Miałem tak samo przy dużej wilgotności powietrza(zwłaszcza zimą jak padał deszcz) - P2441 czyli zamknięty zawór powietrza wtórnego. A i silnik działał tak samo. OBD2 Bluetooth, kasujemy i po sprawie. Edited May 6, 2022 by morosek Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Na szybko możesz też spróbować kod błędu wypikać: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Jeżeli auto jeździ normalnie to najczęściej przyczyną checka jest albo lambda albo właśnie SAI. Jak pali się check to automatycznie tempomat jest niedostępny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrk2607 Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Sondy lambda do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 6, 2022 Author Share Posted May 6, 2022 11 godzin temu, Dracula napisał: Obstawiam malo znaczacy blad 2 sondy lambda. Tej za katem No więc byłem rano w serwisie, podpięli komputer i wyszła właśnie 2 sonda lambda. Błąd został skasowany, przejechałem 200 km i na razie problem nie wrócił.... W poniedziałek, po powrocie do Polski, zabieram się za to. Wielkie dzięki dla wszystkich za rady i pomoc! 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 No więc byłem rano w serwisie, podpięli komputer i wyszła właśnie 2 sonda lambda. Błąd został skasowany, przejechałem 200 km i na razie problem nie wrócił.... W poniedziałek, po powrocie do Polski, zabieram się za to. Wielkie dzięki dla wszystkich za rady i pomoc! Przed wymiana zalej to jakims odkutasiaczem. Niech penetruje. Pryskaj co jakis czas a po 2-3h odkrecajWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trzytki Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Z tym, że błąd drugiej sondy może być spowodowany jeszcze kilkoma innymi czynnikami i nie oznacza on awarii samej sondy Jeżeli był to P0420 Przed wymiana sondy warto poczytać kilka wątków o P0420... Szerokości ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dracula Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Z tym, że błąd drugiej sondy może być spowodowany jeszcze kilkoma innymi czynnikami i nie oznacza on awarii samej sondy Jeżeli był to P0420 Przed wymiana sondy warto poczytać kilka wątków o P0420... Szerokości !Wlasnie mialem pisac ze tu bedzie czescie problem z katem a nie z sondaWysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrk2607 Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Obstawiam sondy nie katalizator. sam tak miałem i mam do sprzedania nowy katalizator zamiennik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trzytki Posted May 9, 2022 Share Posted May 9, 2022 W dniu 7.05.2022 o 16:00, mrk2607 napisał: Obstawiam sondy nie katalizator. sam tak miałem i mam do sprzedania nowy katalizator zamiennik. Właśnie dlatego warto poczytać... Później wszystko posprawdzać... A wymiana kata to już sama końcówka tej żmudnej drogi Jego sprawdzić się niestety nie da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcteryx Posted May 9, 2022 Author Share Posted May 9, 2022 W weekend przejechałem w sumie prawie 2000 km i problem nie wrócił. Samochód jechał normalnie. Spróbuję podjechać w tym tygodniu na diagnostykę i zastanowię się co z tym dalej zrobić - pewnie wyprucie sondy zamknie temat na lata 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now