Skocz do zawartości

Największe rozczarowanie w Twoim Outbacku


niXon

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, kriskristoffers napisał:

Ale w Black Bandit też mam fabryczne. Coś mi się nie chce wierzyć, że w Outbacku nie ma :facepalm:

Pamiętaj, że ty masz super, extra doposażony egzemplarz z dilerskimi dodatkami ...tak wyjątkowy, że przez pół Polski po niego jechałeś (a może to nawet dalej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

Pamiętaj, że ty masz super, extra doposażony egzemplarz z dilerskimi dodatkami ...tak wyjątkowy, że przez pół Polski po niego jechałeś (a może to nawet dalej).

Nie. To standard, gniazdo 12V mam dołożone przez dilera koło nóg pasażera, pod stałe zasilanie kamer wideorejestratora :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy V nie mam gniazdka, ale za lewym boczkiem bagaznika...

image.thumb.png.402fe1d9731f11edeb5b35349233a69d.png

takze wystarczy dorobic samo gniazdko zapalniczki.

Widzialem w ogloszeniach rozpadnietych dyszli OBK na czesci, ze niektore mialy, czyli pewnie odpowiednia wersja lub doposazenie.

Nie powinna to w kazdym razie byc trudna operacja, jesli jest juz okablowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam outback US 2,5 XT my05 i gniazdo w bagażniku jest:mrgreen:, ale drażnią mnie mikre hebelki przy mocy chyba 180kW, mam wrażenie że Citroen Berlingo lepiej hamuje:wacko:.

Edytowane przez Nerqo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Największym nieporozumieniem jest skrzynia CVT i zawieszenie jak budyń, rocznik 2011 ma pełne wyposażenie, w pełni tego słowa znaczeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rob C napisał(a):

Największym nieporozumieniem jest skrzynia CVT i zawieszenie jak budyń, rocznik 2011 ma pełne wyposażenie, w pełni tego słowa znaczeniu

 

Czy to jest ta skrzynia gdzie zamiast zostawić ją jako prawilną CVT wprowadzili "udawaną" zmiane biegów?

Bo wtedy rozumiem.

Miałem kiedyś CVT i uważam, że to rozum i godność człowieka ...pod warunkiem, że jest niezawodna i dobrze dobrana do reszty napędów.

 

Tak to przyspieszało, tryb standardowy i tryb z wirualnymi biegami

 

 

filmik nie mó...ja miałem niższy przebieg :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Neutrino33 napisał(a):

albo nie miał do czynienia z dobrym tego typu zastosowaniem, albo nie rozumiejąc zasady działania tego rozwiązania nie był w stanie wykorzystać w pełni jego zalet

No bo na logikę to jest rozwiązanie optymalne, w sensie największej efektywności. Problemy są z nim dwa:

1. Inny dźwięk pracy zespołu napędowego od tego, do czego przywykliśmy od dekad.

2. Koszmarna implementacja w niektórych samochodach. (Kiedyś na wakacjach miałem z wypożyczalni Micrę z CVT - okropieństwo, koszmar, dramat...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Neutrino33 napisał(a):

Jak na razie to każdy z kim dyskutowałem na temat CVT, albo nie miał do czynienia z dobrym tego typu zastosowaniem, albo nie rozumiejąc zasady działania tego rozwiązania nie był w stanie wykorzystać w pełni jego zalet.

 

Miałem nowego 2019 Pathfindera z CVT i to był dramat, auto prawie 2tony, 5 osób na pokładzie z bagażem i weź tym wyprzedź nie tracąc przy tym słuchu. Spalanie tez dupy nie urywa. Sprzedałem 2,5 latka z przebiegiem 13tys mil i kupiłem 2022 Pathfindera z 9cio biegowym automatem. Nawet nie wiedziałem, jaki potencjał ma ten silnik. 
Na szczęście outbackiem jezdzi żona a syn ma 6cio biegowy manual i jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Rob C napisał(a):

Miałem nowego 2019 Pathfindera z CVT i to był dramat, auto prawie 2tony, 5 osób na pokładzie z bagażem i weź tym wyprzedź nie tracąc przy tym słuchu. Spalanie tez dupy nie urywa. Sprzedałem 2,5 latka z przebiegiem 13tys mil i kupiłem 2022 Pathfindera z 9cio biegowym automatem. Nawet nie wiedziałem, jaki potencjał ma ten silnik. 
Na szczęście outbackiem jezdzi żona a syn ma 6cio biegowy manual i jest dobrze

 

Bywa, że efekt "naciąganiagumy" przy przyspieszaniu jest wk..doskwierający. Jest to wada tych skrzyń.

Mierzyłeś mu czas do setki z jedną i drugą skrzynią? Choc pewnie lepszym testem byłbaby próba od 80 do 150, czy coś w ten deseń.

Ja u siebie też miałem takie wrażenie, że nie rpzyspiesza tak jak obiecuje producent i zmierzyłem. Trzymał katalogowo. Przyspieszanie natomiast jest pozbawione tej dynamiki, do której przywykliśmy za to jest optymalne dla silnika. Zresztą w skuterach drogowych, czy snieżnych rozwiązanie to doskonale się sprawdza więc wszystko zależy od zbudowania skrzyni, która będzie kompatybilna z resztą układu napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Neutrino33 napisał(a):

 

Bywa, że efekt "naciąganiagumy" przy przyspieszaniu jest wk..doskwierający. Jest to wada tych skrzyń.

Mierzyłeś mu czas do setki z jedną i drugą skrzynią? Choc pewnie lepszym testem byłbaby próba od 80 do 150, czy coś w ten deseń.

Ja u siebie też miałem takie wrażenie, że nie rpzyspiesza tak jak obiecuje producent i zmierzyłem. Trzymał katalogowo. Przyspieszanie natomiast jest pozbawione tej dynamiki, do której przywykliśmy za to jest optymalne dla silnika. Zresztą w skuterach drogowych, czy snieżnych rozwiązanie to doskonale się sprawdza więc wszystko zależy od zbudowania skrzyni, która będzie kompatybilna z resztą układu napędowego.

Nie mierzyłem ale silnik wył niemiłosiernie a efekt na wskazówce mizerny. Teraz o ile się nie mylę to ma 6.9 do 60mil/h, w dodatku ma funkcje sport. Poza tym spalanie w starym najlepsze miałem 24.7m/gal w trasie na Florydę i z powrotem 4500km a teraz mój syn na pusto wykręcił 30,5 mil/gal. Czyli jest różnica. Skrzynie w nissanie potrafią się zes.ac nawet przy przebiegu 60tys mil. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
19 godzin temu, kriskristoffers napisał(a):

Chcesz zamienić Outbacka na Forestera?

si :)

19 godzin temu, kriskristoffers napisał(a):

Co tam masz pokaż :D

Czarny OBK. 2.5 z lpg. Uszczelki głowicy do roboty jeszcze są, ale to już wyłącznie kwestia terminu u mechanika (sądzę, że skończy się na większym remoncie jednostki). Skóra, jakaś elektryka, przód hamulcowanie 316 mm. 

IMG20230410191311.jpg

Edytowane przez czort
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...