Skocz do zawartości

Największe rozczarowanie w Twoim Outbacku


niXon

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Gregorius napisał:

Jeszcze bym dodal czujniki cisnienia w oponach. Z kazdym razem, przy wymianie kol z letnimi oponami na zimowe konieczna jest synchronizacja czujnikow

Jak dobrze ,że istnieją wersje tylko z archaicznym systemem "kontroli ciś".poprzez czujniki ABS:yahoo:

Można mieć i 3 komplety kół:mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Gregorius napisał:

Jeszcze bym dodal czujniki cisnienia w oponach. Z kazdym razem, przy wymianie kol z letnimi oponami na zimowe konieczna jest synchronizacja czujnikow. Komputer zapamietuje tylko cztery czujniki.

 

A nie da się programowo wyłączyć systemu TPMS w OBK?

W FXT MY16 miałem do dziadostwo wyłączone z apośrednictwem kompa serwisowego i bardzo się z tego cieszyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2022 o 17:11, spawalniczy napisał:


W ogóle pewne braki są zadziwiające, w zderzeniu z przekazem marketingowym producenta. Subaraki to samochody na biwak, do lasu, w góry itd. Krótko mówiąc do jeżdżenia z dała od cywilizacji.

Brak koła zapasowego, gniazda w bagażniku, fabrycznej siatki/kraty odzielający bagaż, trójdzielnego siedzenia tylnego z możliwością wygodnego przewożenia 4 osób i długiego bagażu kłuci się z tą ideą. Duży prześwit, to nie wszystko.

Powinno być też simply clever.

 

oszczędności ze strony producenta, "narzucone przez księgowych" - inaczej nie potrafię sobie tego wytłumaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka - po OBK został mi kompresor od zestawu naprawczego koła. Niedawno ratując znajomego zużyłem fabryczny zestaw z Kijanki (ze skutkiem pozytywnym). Pomyślałem sobie, że dokupię tylko nową butelkę do zestawu Subaru i będę miał na godzinę "W". Zadzwoniłem więc do ASO z pytaniem o dostępność i cenę. Odpowiedź zwaliła mnie z nóg - sama butelka 560 zł, komplet z kompresorem grubo powyżej 1000 zł. A ja myślałem, że cena kompletu w Kijance jest z kosmosu 250 zł (kompresor + butelka).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt programowania czujników TPMS w ASO 300 zł – kosmos

A to że w samochodzie nie można wczytać kilku kompletów kół to też jest dosyć żałosne.

Trzeba się bawić w klony lub zwyczajnie tracić czas i pieniądze.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2022 o 13:49, spawalniczy napisał:

Taka ciekawostka - po OBK został mi kompresor od zestawu naprawczego koła. Niedawno ratując znajomego zużyłem fabryczny zestaw z Kijanki (ze skutkiem pozytywnym). Pomyślałem sobie, że dokupię tylko nową butelkę do zestawu Subaru i będę miał na godzinę "W". Zadzwoniłem więc do ASO z pytaniem o dostępność i cenę. Odpowiedź zwaliła mnie z nóg - sama butelka 560 zł, komplet z kompresorem grubo powyżej 1000 zł. A ja myślałem, że cena kompletu w Kijance jest z kosmosu 250 zł (kompresor + butelka).

Przeciez taki spray naprawczy do opon kupisz na kazdej stacji benzynowej, a kompresor kazdy sie nadaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/18/2022 at 5:48 PM, Gregorius said:

Jeszcze bym dodal czujniki cisnienia w oponach. Z kazdym razem, przy wymianie kol z letnimi oponami na zimowe konieczna jest synchronizacja czujnikow. Komputer zapamietuje tylko cztery czujniki.

 

A myślałeś o tym, aby mieć np. w zimówkach zamontowany komplet czujników sklonowanych z kompletu z opon letnich? Sklonowane czujniki przedstawiają tak jak czujniki z których zostały skopiowane, komputer pokładowy w aucie widzi, że cały czas są zamontowane te same czujniki, co zmianę kół na sezon nie trzeba nic przeprogramowywać. Prawdopodobnie trzeba mieć opony letnie i zimowe w tych samych rozmiarach, profilach itd, ale warto zapytać się o szczegóły własnego wulkanizatora. Jedynie trzeba pamiętać, aby letnie lewe koło i zimowe lewe koło montować w tym samym miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2022 o 17:39, kriskristoffers napisał:

U mnie w Foresterze czujniki same się kalibrują po kilku kilometrach

A jesteś pewien że nie masz czujników sklonowanych.

Mam dwa komplety kół, oba zestawy z czujnikami oryginalnymi drugiego kompletu po zmianie nie wczytuje.

, a może  wersja Special Edition jest bardziej rozbudowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2022 o 15:00, ivo napisał:

 

A myślałeś o tym, aby mieć np. w zimówkach zamontowany komplet czujników sklonowanych z kompletu z opon letnich? Sklonowane czujniki przedstawiają tak jak czujniki z których zostały skopiowane, komputer pokładowy w aucie widzi, że cały czas są zamontowane te same czujniki, co zmianę kół na sezon nie trzeba nic przeprogramowywać.

Zrobiłem ten zabieg za wiosnę. Mam klony na letnim zestawie i hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jesli chodzi o mojego OBK, najwiekszym rozczarowaniem jest algorytm automatycznej klimatyzacji. NP: jesli auto stoi w sloncu przy powiedzmy 15 stopniach, wnetrze nagrzewa sie szybko do ponad 30. Klimatyzacje wlaczam na 22 stopnie Auto, i wtedy wlacza sie obieg wewnetrzny. Bez sensu, powietrze z zewnatrz ma 15 stopni i szybciej schlodzi wnetrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Legacy96 napisał:

Jesli chodzi o mojego OBK, najwiekszym rozczarowaniem jest algorytm automatycznej klimatyzacji. NP: jesli auto stoi w sloncu przy powiedzmy 15 stopniach, wnetrze nagrzewa sie szybko do ponad 30. Klimatyzacje wlaczam na 22 stopnie Auto, i wtedy wlacza sie obieg wewnetrzny. Bez sensu, powietrze z zewnatrz ma 15 stopni i szybciej schlodzi wnetrze...

Klimatyzacja w tym aucie żyje własnym życiem, ja już przestałem usiłować ją zrozumieć :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku latach czytania lamentów na TF i następnie dwóch miesiącach posiadania Obka trudno mi wyobrazić sobie coś, co by mnie mogło rozczarować :D Miał mieć przyspieszenie parowozu, krótkie zydelki i palić kilkanaście litrów, a okazał się nader miłym wozidłem. Grubość lakieru w normie, więc pod spodem raczej nie ma wyszpachlowanej Škody :P

 

No dobra, rozczarowało mnie właściwie tylko jedno - ale za to sromotnie: ten piszczyk zmontowany w miejsce prawdziwych klaksonów :facepalm:  Na szczęście to łatwy mod :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał:

Wozidłem jest przemiłym, pomimo różnych ekhm... ekscentrycznych swoich cech :)

 

Nie mówię, że nie ma wad (w tym jedna nienaprawialna: brak większego szyberdachu), tylko że są tak nagłośnione, że po lekturze Forum trudno się rozczarować, bo wszystkie okazały się błahe w stosunku do tego, czego się obawiałem :)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, DonLeon napisał:

Jestem posiadaczem od miesiąca Outbecka . Rozczarował mnie brak gniazda 12V w bagażniku.

 

Niby mam Legacy, ale też tego nie mam (brak tego gniazda w takim modelu jak OBK to już jakieś totalne niedopatrzenie) i pisałem już o tym chyba w tym wątku.

Dla mnie to olbrzymie rozczarowanie, a miałem takie gniazdo w Nissanie Primera kombi z '99 roku -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Neutrino33 napisał:

 

Niby mam Legacy, ale też tego nie mam (brak tego gniazda w takim modelu jak OBK to już jakieś totalne niedopatrzenie) i pisałem już o tym chyba w tym wątku.

Dla mnie to olbrzymie rozczarowanie, a miałem takie gniazdo w Nissanie Primera kombi z '99 roku -_-

Ni wspomniałem że autko jest z 2018 roku . Gdzieś znalazłem że kable są poprowadzone ale to gniazdo to ekstra opcja chyba.

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, DonLeon napisał:

Ni wspomniałem że autko jest z 2018 roku . Gdzieś znalazłem że kable są poprowadzone ale to gniazdo to ekstra opcja chyba.

Niestety ale w Europie (nie wiem jak w USA) kultura motoryzacyjna w kwestii extrasów opiera się na "benchmarku" jakim na tym kontynencie jest VW Golf...dlatego na rynek europejski mamy wyposazone auta tak jak VW...z wyjątkiem Szwajcarii może.

W Japonii od lat 90-tych standardem jest klimatyzacja, elektryczne szyby (wszystkie), elektrycznie sterowane i składane lusterka oraz fakt, że niemal każdy model występował w wariancie 4x4 ze względu na tzw. snowy areas. Dlatego między innymi rozważałem zakup tej Primery z napędem AWD, ale ostatecznie zdecydowałem sie na specjalny silnik niedostępny poza Japonią.

Jestem absolutnym fanem japońskiej motoryzacji, ale to co trafia na europejski rynek to "popłuczyny" po prawdziwych samochodach.

Nie ma co narzekać na Subaru bo w przypadku pozostałych marek nie jest lepiej...a nawet gorzej bym powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Neutrino33 napisał:

Niestety ale w Europie (nie wiem jak w USA) kultura motoryzacyjna w kwestii extrasów opiera się na "benchmarku" jakim na tym kontynencie jest VW Golf...dlatego na rynek europejski mamy wyposazone auta tak jak VW...z wyjątkiem Szwajcarii może.

W Japonii od lat 90-tych standardem jest klimatyzacja, elektryczne szyby (wszystkie), elektrycznie sterowane i składane lusterka oraz fakt, że niemal każdy model występował w wariancie 4x4 ze względu na tzw. snowy areas. Dlatego między innymi rozważałem zakup tej Primery z napędem AWD, ale ostatecznie zdecydowałem sie na specjalny silnik niedostępny poza Japonią.

Jestem absolutnym fanem japońskiej motoryzacji, ale to co trafia na europejski rynek to "popłuczyny" po prawdziwych samochodach.

Nie ma co narzekać na Subaru bo w przypadku pozostałych marek nie jest lepiej...a nawet gorzej bym powiedział.

Ja nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Ten brak mnie zaskoczył bo jeszcze niedawno miałem Honde Accord 2008 i miała wtyczke 12 v w bagażniku.Miała tez lusterko ktore pokazywało tylnie kolo przy cofaniu i czujniki z przodu i z tyłu i dodatkowo kamere cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...