Jump to content

Legacy V 2.0 turbo diesel 2010


Corsaro20
 Share

Recommended Posts

Witam, zastanawiam się nad kupnem takiego auta. Możecie doradzić, odradzić ? To jest moja pierwsza styczność z tym pojazdem. Czy prawdą jest że przy jakiś naprawach konieczny jest demontaż silnika ? Czy jest coś na co szczególnie zwrócić uwagę ?

Link to comment
Share on other sites

Te silniki miały wadę fabryczną i urywało wał korbowy. Jeżeli auto jest świeżo albo kilka lat po wymianie silnika na nowy (udokumentowanej), można kupić do spokojnej jazdy. Inaczej nawet kijem nie dotykać..

Link to comment
Share on other sites

Silniki diesla w Subaru często mają usterkę bloku silnika, jeśli nie był wymieniany jest duże prawdopodobieństwo, że wystąpi taka konieczność wymiany, koszt w granicach 25tys. zł.

Link to comment
Share on other sites

@Corsaro20, nie jesteś pierwszym który o to pyta i na pewno nie ostatni. Z dieslem tak naprawdę przestały być problemy jak wprowadzili automat do oferty. 

Poczytaj o SBD bo to tak w skrócie więcej Ci się informacji pojawi.

 

W zeszłym roku, przypomnę to historię

 Jeden tak pytał bo jego dziewczynie się podobało Legacy w dyszlu. Odradzalismy itd. Ale kupił, pół roku później wał pękł bo chyba go zablokowało. Jakoś tak. Generalnie pojawił się temat co tam można wsadzić zamiast niego. 

Generalnie temat do zamknięcia bo chyba wszystko zostało już na forum opisane. Wiem może tekst rodem z elektrody, ale to już było wiele razy poruszane. Jak dobrze pogrzebiesz po forum znajdziesz informacje że jakieś oznaczenie silnika informowało o poprawionym bloku. A swoją drogą nie bez powodu się Subaru wycofało z diesli.

 

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, ewemarkam napisał:

A swoją drogą nie bez powodu się Subaru wycofało z diesli.

Przyczyną nie była jednak zła sława silników, bo te poprawiono, ale zbyt wysoki koszt dostosowania ich do nowych norm emisji (były sprzedawane tylko w Europie, a to nie jest zbyt duży rynek dla Subaru), spadek zainteresowania pośród klientów (ogólny trend po dieselgate). W tym samym czasie wielu innych producentów też wycinało diesla z oferty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.05.2022 o 07:45, ManoLEE napisał:

Silniki diesla w Subaru często mają usterkę bloku silnika, jeśli nie był wymieniany jest duże prawdopodobieństwo, że wystąpi taka konieczność wymiany, koszt w granicach 25tys. zł.

 

Teraz ponad 30tyś. Sam blok kosztuje już 20tyś +robota, uszczelki, sprzęgło, dwumas, jakieś pierdoły i przekroczy 30tyś.  Wcześniej kosztował 13tyś. 
 

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...