Jump to content

SF diagnostyka poprzez złącze OBD II


kris16
 Share

Recommended Posts

Witam

Po przekopaniu archiwów forum oraz wertowaniu kilkunastu stron na google przychodzę dopytać o to jak podpiąć do kompa SF 125 KM 99r .

Zaczynając po kolei 

1. Jaki kabel jest mi potrzebny czy zwykłe obd II-> USB styknie ? 

2. W jakim protokole pracuje SF ? 

3. Jakim softem do obsługi warto się zainteresować ? 

W sumie te 3 pytania mnie nurtują w tej sprawie gdyż czytanie archiwalnych tematów spowodowało więcej wątpliwości niż pewności co z tym robić . 

Link to comment
Share on other sites

Mam Kabel VAG-KKL na FTDI i BT to moge Ci podpiąć i zobaczysz czy bedzie smigać :) 

Kabel - FreeSSM/EcuExplorer i BT Carscanner PRO

Edited by morosek
Link to comment
Share on other sites

Jeśli na 7 pinie w gnieździe OBD masz coś to VAG-KKL zagada. Jak pin jest wolny to daj znać. Chociaż ten 125km powinien normalnie się dogadać tak jak koledzy piszą.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jeśli na 7 pinie w gnieździe OBD masz coś to VAG-KKL zagada. Jak pin jest wolny to daj znać. Chociaż ten 125km powinien normalnie się dogadać tak jak koledzy piszą.

 

gdzieś czytałem że viakena ktoś używał, to dość przystępny samodzielny interface, znasz może temat?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy masz ten 7 pin zajęty. Jeśli masz to będzie gadał kabel od VAG, jeśli nie masz pinu 7 to będzie gadał z samochodem zwykły rs232 ale TTL, czytaj międzymordzie np do gazu STAG. 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, ewemarkam napisał:

Chociaż ten 125km powinien normalnie się dogadać tak jak koledzy piszą.

Chyba dopiero w polifcie z dwiema lambdami, w przedliftach kkl się nie łączył, natomiast działał z każdym s-turbo. Muszę w końcu wypróbować Twój patent :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Update vag kkl od viakena i free ssm nie robi obstawiam kabel . (Zwory serwisowe rozpięte ) więc z chęcią posłucham podpowiedzi co do kabla . 

Link to comment
Share on other sites

Dla potomnych dodam zajęte piny na podstawie numerologii złącza obd 2 to 4,5,8,12,13. Już wiem także co kryje się pod tym złączem interfejs się zwie Subaru Select monitor I . Tak naprawde jest tam zasilanie i wysłka odbiór danych .

Edited by kris16
Link to comment
Share on other sites

Tak, ale pamiętaj o standardzie TTL. Aby gadał z lapkiem z fizycznym portem RS232, musisz mieć konwerter napięć. Prościej kupić ftdi, albo ch340 i na tym to zrobić.

Tu masz stronkę z softem i nie tylko:

http://www.alcyone.org.uk/ssm/software.html

 

Wrx select monitor działał u mnie jak i jecsnan.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Podeslesz link do ftdi bym nie  kupił kolejnego przycisku do papieru ? Niestety nie dysponuję lapkiem z fizycznym rs232 . Czy jest szansa to zrobić po usb ? Jedyny pc z tym złączem jaki mam jest z 91 r xD

 

 

Link to comment
Share on other sites

spróbowałem dziś to spiąć używając adaptera od viakena niby do lpg ale niestety nie udało mi się skomunikować będę myślał dalej 

Link to comment
Share on other sites

Tak musisz do gniazda OBD użyć konkretnych pinów. 

https://pinoutguide.com/CarElectronics/subaru_obd2_diagnostic_pinout.shtml

Tu masz rozpiskę. Do 12 RX do 13 TX jeśli się nie mylę no i masa na 4 i 5.

 

Druga sprawa to mi udało się dogadać tylko w/w dwoma programami, po wcześniejszym ustawieniu portu na com 1 w menadżerze urządzeń windows.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...