Jump to content

Szarpniecie


Kario

Recommended Posts

Uporalem sie juz z problemem kiepskiego prowadzenia (lacznki, nowe amorytyzatory) i szarpan podczas ruszania (kolo dwumasowe + komplet sprzegla) i moj samochod jezdzi juz naprawde fajnie. Zostala ostatnia rzecz, do ktorej mam zastrzezenia. Podaje zestaw objawow, ktore wydaje mi sie sa polaczone.

 

1. Kiedy tocze sie wolno na jedynce z puszczonym gazem i dodam nagle gazu, po chwili jest mocne szarpniecie do przodu (zawsze) , lekkie wyhamowanie (nie zawsze) i dalej juz ciagnie

 

2. Wyzszy bieg, niska predkosc obrotowa ~1500 obrotow, dodaje / puszczam gaz czuc szarpniecie.

 

3. Podczas hamowanie silnikiem glownie 2gi bieg, troche 3ci, silnik nie hamuje plynnie, tylko troche falami (czasem plynniej, czasem mniej)

 

4. Przy szarpnieciach przewaznie przesowa sie lewarek zmiany biegow.

 

5. Redukcje przy niskich predkosciach 3->2, 2->1 musze naprawde delikatnie operowac gazem i sprzeglem, zeby nie bylo szarpniecia (a przewaznie i tak jakies tam lekkie jest)

 

6. Drgania na postoju (to mi nie przeszkadza)

 

7. kiedy szybko dodam gazu na jalowym znim obroty skocza czuc lekkie szarpniecie. Kiedy obroty spadaja obrotomierz zatrzymuje sie na chwilke w okolicach 1000 obrotow i pozniej dalej spada do jalowych.

 

8. kiedy przyspieszam (niskie biegi, na wyzszych ida za wolno :) ) obroty nie ida plynnie do gory tylko widac w ruchu obrotomierza lekkie falowanie

 

Do pracy silnika generlanie nie mam zastrzezen, idzie dobrze, ma moc. Wiekszosc tych efektow mozna ominac poprzez bardzo delikatne operowanie sprzeglem / gazem.

 

Czekam na pomysly w ASO znowu mowia: jezdzic....

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...