Lema Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Cześć, w pierwszej kolejności chciałem się przywitać. Odbyłem ostatnio jazdę próbną nowym Outbackiem i się zakochałem. Jednak cena nowego auta jest zabójcza i silnikowi w wersji Eu trochę brakuje pary. Bardzo chciałbym się stać szczęśliwym posiadaczem Outbacka. Przymierzam się do zakupu VI generacji z USA i chciałem zasięgnąć porady w sprawie przeróbek i ewentualnych mankamentów. Po pierwsze natknąłem się na opinie, że auta produkowane w Stanach są gorszej jakości. Czy to prawda i czy, rzeczywiście ten uszczerbek na jakości jest odczuwalny? Po drugie to czy światła wymagają zmiany, czy może już w stanach są asymetryczne? Jeżeli wymagają przeróbki to czy trzeba wymieniać całe reflektory czy może jest na to jakiś patent? Wiem, że stanowe egzemplarze nie mają tylnego światłą przeciwmgłowego a u nas jest wymagane. Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie. Po trzecie, poszukuje samochodu delikatnie uszkodzonego i problematyczne wydają się drzwi i plastikowe wstawki na karoserii nad nadkolami. Drzwi w wersji US mają przetłoczenie po obrysie nadkola a plastikowa osłona ma zupełnie inny kształt. Czy jak będę musiał wymieniać te osłony to jak wymienię wszystkie 4 nadkola na Eu to będą zakrywały i pasowały na amerykański kształt drzwi? Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA? Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM. Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować? Może ktoś ma taką wersję i chciałby się podzielić opiniami na temat tej jednostki. Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek? Czy tak w u innych producentów kwestia zmiany czegoś w ustawieniach w komputerze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bombelllooo Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Jeśli chodzi o kwestie elektryki/elektroniki to podobnie jak w każdym samochodzie sprowadzonym z USA. Światło przeciwmgielne tylne należy dodać. Silnik 2,4T był/jest dostępny w Outback/Legacy i ASCENT. Jeśli chodzi o kwestie konwersji systemu to niestety jest totalnie zupełnie inaczej niż w poprzednich subaru i totalnie inaczej niż w innych markach. pozycji użytkownika można tylko wybrać mile > km. Trochę rzeczy udało mi się ogarnąć. - zmiana Farentheit na Celciusze - wrzuciłem język polski - reszta jak na zdjęciu. - tarczki na wzór europejskich po małych adaptacjach ale też można założyć Ogólnie zabawy trwają ale ostatnio średnio z czasem. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lipton Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 @bombelllooo Samochód ściągałeś sam czy korzystałeś z pomocy jakiejś firmy zajmującej się importem samochodów z USA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lema Posted April 26, 2022 Author Share Posted April 26, 2022 @bombellloooZajmujesz się taką przeróbką zawodowo czy może hobbystycznie przerabiałeś swoje auto? Jeżeli oferujesz taką usługę konwersji to poprosiłbym o jakiś kontakt do Ciebie. Jak sprowadzę auto to chętnie się odezwę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo11 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 (edited) W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał: Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA? To bardzo rozsądne rozwiązanie, dające pewność ,że wszystko będzie pasować. W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał: Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie Masz trzy opcje, przerabiasz odblask ( "rear reflector") na tylne przeciwmgielne LED albo dokładasz osobna lampę pod zderzak lub w zderzak, albo wymieniasz cały zderzak na wersję EU, która może nie pasować z mocowaniem. W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał: Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM. Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować Nie widzę tutaj żadnego problemu,do ogarnięcia. W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał: Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek? Tutaj mogę jedynie polecić kolegę @bombelllooo, jak zresztą widać kilka postów wyżej , u mnie w V gen.ogarnął temat, a widzę, że i VI gen. jest już na "tapecie" Edited April 26, 2022 by olo11 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 A przednie lampy? Są asymetryczne czy to też jest do ogarnięcia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo11 Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 12 minut temu, sartek napisał: A przednie lampy? Są asymetryczne czy to też jest do ogarnięcia? Nie wiem, nie wypowiadam się na temat VI gen.Mogą być symetryczne i bez rozklejania lampy wiele się nie zdziała.Powiem tak,jak chcesz mieć wszytko "prawilnie" to trzeba przerobićSymetryczne nikomu krzywdy na drodze nie robią,jedynie diagnoście mogą humor popsuć,ale na to też są sposoby Link to comment Share on other sites More sharing options...
sartek Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Bardziej zbieram potencjalne info na przyszłość - dopóki mój OBK jeździ, a jeździ bez zarzutu, nie będę go zmieniał. Tak tylko po cichu liczę, że może Subaru montuje w tym modelu asymetryczne światła na cały świat i tym samym wszystko byłoby u nas jednocześnie prawilne i bez grzebania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukosek Posted May 9, 2022 Share Posted May 9, 2022 Lampy są ok. U mnie diagnosta przyczepił się umieszczenia nr VIN, który jest na podszybiu. Elementy blacharskie to nie problem, jest już sporo tego w kraju. Z silnika 2.4 na pewno będziesz zadowolony a skrzynia CVT jedzie jak normalny automat, tzn czuć ze zmienia „biegi”. Reasumując outback to duże auto, które zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie, pozwoli wjechać w trudniejszy teren i nie zawstydzi ruszając żwawo spod świateł 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Wijata Posted September 12, 2022 Share Posted September 12, 2022 (edited) @bombelllooo Czy udało się coś jeszcze ogarnąć w temacie konwersji Outbacka VI? Może lektora PL w nawigacji albo fale radiowe? Edited September 12, 2022 by Michał Wijata oznaczenie użytkownika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now