Jump to content

Outback VI z USA


Lema
 Share

Recommended Posts

Cześć, w pierwszej kolejności chciałem się przywitać.

Odbyłem ostatnio jazdę próbną nowym Outbackiem i się zakochałem. Jednak cena nowego auta jest zabójcza i silnikowi w wersji Eu trochę brakuje pary. Bardzo chciałbym się stać szczęśliwym posiadaczem Outbacka. Przymierzam się do zakupu VI generacji z USA i chciałem zasięgnąć porady w sprawie przeróbek i ewentualnych mankamentów. 

Po pierwsze natknąłem się na opinie, że auta produkowane w Stanach są gorszej jakości. Czy to prawda i czy, rzeczywiście ten uszczerbek na jakości jest odczuwalny?

Po drugie to czy światła wymagają zmiany, czy może już w stanach są asymetryczne? Jeżeli wymagają przeróbki to czy trzeba wymieniać całe reflektory czy może jest na to jakiś patent? Wiem, że stanowe egzemplarze nie mają tylnego światłą przeciwmgłowego a u nas jest wymagane. Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie.

Po trzecie, poszukuje samochodu delikatnie uszkodzonego i problematyczne wydają się drzwi i plastikowe wstawki na karoserii nad nadkolami. Drzwi w wersji US mają przetłoczenie po obrysie nadkola a plastikowa osłona ma zupełnie inny kształt. Czy jak będę musiał wymieniać te osłony to jak wymienię wszystkie 4 nadkola na Eu to będą zakrywały i pasowały na amerykański kształt drzwi? Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA?

Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM.  Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować? Może ktoś ma taką wersję i chciałby się podzielić opiniami na temat tej jednostki. 

Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek? Czy tak w u innych producentów kwestia zmiany czegoś w ustawieniach w komputerze.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o kwestie elektryki/elektroniki to podobnie jak w każdym samochodzie sprowadzonym z USA.

Światło przeciwmgielne tylne należy dodać.

Silnik 2,4T był/jest dostępny w Outback/Legacy i ASCENT.

Jeśli chodzi o kwestie konwersji systemu to niestety jest totalnie zupełnie inaczej niż w poprzednich subaru i totalnie inaczej niż w innych markach.  pozycji użytkownika można tylko wybrać mile > km. 

Trochę rzeczy udało mi się ogarnąć. 
- zmiana Farentheit na Celciusze
- wrzuciłem język polski 

- reszta jak na zdjęciu.

- tarczki na wzór europejskich po małych adaptacjach ale też można założyć
Ogólnie zabawy trwają ale ostatnio średnio z czasem. 

20220312_140023.jpg

20220326_135130.jpg

20220326_135151.jpg

20220326_135620.jpg

20211229_121213.jpg

20220326_135350.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

@bombellloooZajmujesz się taką przeróbką zawodowo czy może hobbystycznie przerabiałeś swoje auto? Jeżeli oferujesz taką usługę konwersji to poprosiłbym o jakiś kontakt do Ciebie. Jak sprowadzę auto to chętnie się odezwę.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA?

To bardzo rozsądne rozwiązanie, dające pewność ,że wszystko będzie pasować.

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie

Masz trzy opcje, przerabiasz odblask ( "rear reflector") na tylne przeciwmgielne LED albo dokładasz osobna lampę pod zderzak lub w zderzak, albo wymieniasz cały zderzak na wersję EU, która może nie pasować z mocowaniem.

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM.  Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować

Nie widzę tutaj żadnego problemu,do ogarnięcia.

 

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek?

Tutaj mogę jedynie polecić kolegę @bombelllooo, jak zresztą widać kilka postów wyżej , u mnie w V gen.ogarnął temat, a widzę, że i VI gen. jest już na "tapecie":ok:

Edited by olo11
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, sartek napisał:

A przednie lampy? Są asymetryczne czy to też jest do ogarnięcia?

Nie wiem, nie wypowiadam się na temat VI gen.Mogą być  symetryczne i bez rozklejania lampy wiele się nie zdziała.Powiem tak,jak chcesz mieć wszytko "prawilnie" to trzeba przerobić;)Symetryczne nikomu krzywdy na drodze nie robią,jedynie diagnoście mogą humor popsuć,ale na to też są sposoby:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bardziej zbieram potencjalne info na przyszłość - dopóki mój OBK jeździ, a jeździ bez zarzutu, nie będę go zmieniał. Tak tylko po cichu liczę, że może Subaru montuje w tym modelu asymetryczne światła na cały świat i tym samym wszystko byłoby u nas jednocześnie prawilne i bez grzebania :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lampy są ok. U mnie diagnosta przyczepił się umieszczenia nr VIN, który jest na podszybiu. 
Elementy blacharskie to nie problem, jest już sporo tego w kraju. 
Z silnika 2.4 na pewno będziesz zadowolony a skrzynia CVT jedzie jak normalny automat, tzn czuć ze zmienia „biegi”. 
Reasumując outback to duże auto, które zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie, pozwoli wjechać w trudniejszy teren i nie zawstydzi ruszając żwawo spod świateł :) 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...