Skocz do zawartości

Outback VI z USA


Lema

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w pierwszej kolejności chciałem się przywitać.

Odbyłem ostatnio jazdę próbną nowym Outbackiem i się zakochałem. Jednak cena nowego auta jest zabójcza i silnikowi w wersji Eu trochę brakuje pary. Bardzo chciałbym się stać szczęśliwym posiadaczem Outbacka. Przymierzam się do zakupu VI generacji z USA i chciałem zasięgnąć porady w sprawie przeróbek i ewentualnych mankamentów. 

Po pierwsze natknąłem się na opinie, że auta produkowane w Stanach są gorszej jakości. Czy to prawda i czy, rzeczywiście ten uszczerbek na jakości jest odczuwalny?

Po drugie to czy światła wymagają zmiany, czy może już w stanach są asymetryczne? Jeżeli wymagają przeróbki to czy trzeba wymieniać całe reflektory czy może jest na to jakiś patent? Wiem, że stanowe egzemplarze nie mają tylnego światłą przeciwmgłowego a u nas jest wymagane. Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie.

Po trzecie, poszukuje samochodu delikatnie uszkodzonego i problematyczne wydają się drzwi i plastikowe wstawki na karoserii nad nadkolami. Drzwi w wersji US mają przetłoczenie po obrysie nadkola a plastikowa osłona ma zupełnie inny kształt. Czy jak będę musiał wymieniać te osłony to jak wymienię wszystkie 4 nadkola na Eu to będą zakrywały i pasowały na amerykański kształt drzwi? Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA?

Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM.  Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować? Może ktoś ma taką wersję i chciałby się podzielić opiniami na temat tej jednostki. 

Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek? Czy tak w u innych producentów kwestia zmiany czegoś w ustawieniach w komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kwestie elektryki/elektroniki to podobnie jak w każdym samochodzie sprowadzonym z USA.

Światło przeciwmgielne tylne należy dodać.

Silnik 2,4T był/jest dostępny w Outback/Legacy i ASCENT.

Jeśli chodzi o kwestie konwersji systemu to niestety jest totalnie zupełnie inaczej niż w poprzednich subaru i totalnie inaczej niż w innych markach.  pozycji użytkownika można tylko wybrać mile > km. 

Trochę rzeczy udało mi się ogarnąć. 
- zmiana Farentheit na Celciusze
- wrzuciłem język polski 

- reszta jak na zdjęciu.

- tarczki na wzór europejskich po małych adaptacjach ale też można założyć
Ogólnie zabawy trwają ale ostatnio średnio z czasem. 

20220312_140023.jpg

20220326_135130.jpg

20220326_135151.jpg

20220326_135620.jpg

20211229_121213.jpg

20220326_135350.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Czy może od razu zamawiać komplet części potrzebnych do naprawy z USA?

To bardzo rozsądne rozwiązanie, dające pewność ,że wszystko będzie pasować.

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Po zdjęciach wersji Eu wnioskuję, że to światło jest na dole w zderzaku w związku z tym trzeba wymieniać cały zderzak, czy może jest inne tańsze rozwiązanie

Masz trzy opcje, przerabiasz odblask ( "rear reflector") na tylne przeciwmgielne LED albo dokładasz osobna lampę pod zderzak lub w zderzak, albo wymieniasz cały zderzak na wersję EU, która może nie pasować z mocowaniem.

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Po czwarte to kwestia silnika 2.4T. Nie jest on dostępny u nas w kraju i różni się znacząco od wolnossaka 2.5. Ma nawet inną skrzynię o zwiększonej wytrzymałości na NM.  Czy ktoś wie czy u nas w kraju można to jakoś rozsądnie serwisować

Nie widzę tutaj żadnego problemu,do ogarnięcia.

 

W dniu 25.04.2022 o 20:35, Lema napisał:

Ostatnia sprawa to elektronika i cały infotainment. Czy jest problematyczne przerobienie radia, map, jednostek?

Tutaj mogę jedynie polecić kolegę @bombelllooo, jak zresztą widać kilka postów wyżej , u mnie w V gen.ogarnął temat, a widzę, że i VI gen. jest już na "tapecie":ok:

Edytowane przez olo11
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sartek napisał:

A przednie lampy? Są asymetryczne czy to też jest do ogarnięcia?

Nie wiem, nie wypowiadam się na temat VI gen.Mogą być  symetryczne i bez rozklejania lampy wiele się nie zdziała.Powiem tak,jak chcesz mieć wszytko "prawilnie" to trzeba przerobić;)Symetryczne nikomu krzywdy na drodze nie robią,jedynie diagnoście mogą humor popsuć,ale na to też są sposoby:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zbieram potencjalne info na przyszłość - dopóki mój OBK jeździ, a jeździ bez zarzutu, nie będę go zmieniał. Tak tylko po cichu liczę, że może Subaru montuje w tym modelu asymetryczne światła na cały świat i tym samym wszystko byłoby u nas jednocześnie prawilne i bez grzebania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Lampy są ok. U mnie diagnosta przyczepił się umieszczenia nr VIN, który jest na podszybiu. 
Elementy blacharskie to nie problem, jest już sporo tego w kraju. 
Z silnika 2.4 na pewno będziesz zadowolony a skrzynia CVT jedzie jak normalny automat, tzn czuć ze zmienia „biegi”. 
Reasumując outback to duże auto, które zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie, pozwoli wjechać w trudniejszy teren i nie zawstydzi ruszając żwawo spod świateł :) 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Homologacji raczej nie ma.

Niby u jednego diagnosty przegląd przeszedł a u drugiego przy zakładaniu haka wspomniał o pomarańczowych obrysówkach. 

 

Przegląd to nie problem. Bardziej policja może zabrać dowód i przywalić mandat. 

Na razie z tylnych wyciągnąłem żarówki dla świętego spokoju. 

 

Przednie pewnie zawiozę do przeróbki bo niestety samemu chyba się nie da. 

Wygląda że dzienne i obrysówki są na tym samym kablu i łączone są wewnątrz lampy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, coocer napisał(a):

Na razie z tylnych wyciągnąłem żarówki dla świętego spokoju. 

No właśnie nie do końca,bo obrysówki nie są nielegalne i mogą być w pojeździe używane. Jeżeli są zamontowane fabrycznie, to dlaczego mają być niesprawne/wyłączone? Kilkukrotnie miałem już kontrolę policji wieczorem i nigdy nie było żadnych pytań w tej kwestii.

Diagności nawet słowem o tym nie wspomnieli.

 

7 godzin temu, coocer napisał(a):

Przegląd to nie problem. Bardziej policja może zabrać dowód i przywalić mandat

Kolejne kurizum polskiego systemu prawnego, np.światła zmienione na asymetryczne,ustawine prawidłowo,sprawdzone i urzędowo potwierdzone przez diagnostę mają być zakwestionowane przez policję, bo co? Bo nie ma znaczka E?

Nie ma i nie będzie miał, bo samochód nie ma europejskiej homologacji, jak i każda jego część.

Mieć nie musi, jako auto z importu indywidualnego. Spełnia warunki dopuszczenia do ruchu przewidziane w ustawie i jest legalnie zarejstrowany.

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poczytałem rozporządzenie (i muszę się napić), i wg mnie możemy jak najbardziej posiadać światła obrysowe. 

Link: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-17009712/par-12

 

Dodatkowo gdzieś jest napisane że światła obrysowe z przodu mogą mieć barwę pomarańczową a z tyły czerwoną.

 

Idę założyć żarówki do tyłu :D

info.png

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

Wreszcie płynie do mnie Outback VI 2,4T :) Zanim dopłynie to mam trochę czasu aby się zorientować w sprawie części które będę potrzebować:

  • Światła przednie - czy w USA są symetryczne i muszę je wymienić na wersję europejską? Czy mocowania są identyczne usa/eu ? Czy może reflektory przednie można przerobić na asymetryczne?
  • Światła tylne - czytałem że w poprzednich modelach są kierunkowskazy pomarańczowe, nic nie trzeba zmieniać, w nowym też nic nie trzeba przerabiać?
  • Tylne przeciwmgielne - dołożyć zamiast odblasku albo błotnik z wersji eu? Tył mam nieuszkodzony, ale chętnie bym hak od razu dołożył… czy opcja wymiany błotnika na wersje eu + belka z mocowaniem na hak byłaby dobrym rozwiązaniem? Czy może mechanicznie nie będzie pasować…
  • Wymienić potrzebuję na pewno: zderzak przód, belkę zderzak, maskę i nadkole prawe  - czy części z EU będą identyczne?

 

Trochę jest na ten temat wątków na forum, ale nie udało mi się znaleźć konkretnych odpowiedzi. Będę bardzo wdzięczny za sprawdzone informację, np. ktoś to u siebie już przerabiał i dokładnie wie jak jest. Albo informacje gdzie sprawdzić różnice w częściach usa/eu.

Na lokalnych portalach części jak na lekarstwo, gdyby ktoś mógł polecić jakąś firmę/osobę z dobrym asortymentem i cenami to również będę wdzięczny za informację!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sprawa jest jednoznaczna. Legalnie auta z usa u nas nie zarejestrujesz z uwagi na oświetlenie.

 

Lampy EU nie pasują do przodu USA. Nie pasują również elektrycznie. To lampy matrycowe aktywne sprzeżone z eyesight więc nie tak hop to wszystko dograć.

 

Lampy amerykańskie są symetryczne wiec niezgodne z naszymi wymaganiami, na nich też nie pojezdzisz.

 

Lamp amerykańskich nie przerabia się na asymetryczne bo jest to technicznie niemożliwe.

 

Czyli w skrocie. Jest bardzo trudne bądź wręcz niemożliwe przejść prawdziwy przegląd autem z lampami usa u nas a przeszczepić europejskich się sensownie nie da.

 

Good deal tak sobie ściągnąć furkę za 150kpln ktorą nie można legalnie jezdzić albo jezdzić z tą nutką dreszczyku że w przypadku zdarzenia rzeczoznawca ubezp dostanie na tacy amunicję do egzekucji.

 

A że niektorym jakimś cudem udaje się zarejestrować auto to można się tylko domyślić jak. No i zobaczymy na jak długo taki stan bedzie tolerowany przez system.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne przeciwmgielne - dołożyć zamiast odblasku albo błotnik z wersji eu?  

pomyliłeś błotnik ze zderzkiem ,a i tego drugiego też nie dotykasz ,Lampe przeciwmgielną montuje sie w lewym wstecznym, tzn zmieniasz tylko żarówke.

Kolega DIRKDIGGLER mając szczątkową wiedzę w temacie albo antagonistyczne podejście nie powinien się wypowiadać a tym bardziej straszyć .

przegłąd przechodzi bez problemu ,chyba ,ze masz przyciemnione przednie szyby boczne ,reflektory świecą prawidłowo.

Nowych Outbacków  jeżdzi już bardzo dużo jak również innych Subaru z USA od wielu lat ,osobiście od kilkunastu lat jeżdże Subarami z tamtego rynku i nigdy nie miałem problemu z policją i na przegłądach bez zadnego załatwiania jak kolega wyżej sugeruje.

 

 

  • Zdrówko! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, car1961 napisał(a):

Tylne przeciwmgielne - dołożyć zamiast odblasku albo błotnik z wersji eu?  

pomyliłeś błotnik ze zderzkiem ,a i tego drugiego też nie dotykasz ,Lampe przeciwmgielną montuje sie w lewym wstecznym, tzn zmieniasz tylko żarówke.

Kolega DIRKDIGGLER mając szczątkową wiedzę w temacie albo antagonistyczne podejście nie powinien się wypowiadać a tym bardziej straszyć .

przegłąd przechodzi bez problemu ,chyba ,ze masz przyciemnione przednie szyby boczne ,reflektory świecą prawidłowo.

Nowych Outbacków  jeżdzi już bardzo dużo jak również innych Subaru z USA od wielu lat ,osobiście od kilkunastu lat jeżdże Subarami z tamtego rynku i nigdy nie miałem problemu z policją i na przegłądach bez zadnego załatwiania jak kolega wyżej sugeruje.

 

 

Wszystko prawda tyle że tu nie jest mowa o starych subarakach tylko nowym o modelu z matrycowymi lampami.

Jako inżyniera zastanawia mnie fakt jak to możliwe że to miałoby przejść nasz przegląd skoro świeci pod krechę a to dyskwalifikuje przejscie przeglądu.

No więc jak? Jak to zrobić by być full na legalu?

 

Może ktoś "oświeci"?:P

Chętnie uzupełnię swoją szczątkową wiedzę, a nawet odszczekam co wcześniej napisałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@car1961

Faktycznie, pomyliłem zderzak z błotnikiem :) Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że przeciwmgielne standardowo tak się w amerykańskich robi i pewnie ogarnięty elektryk nie będzie miał z tym problemu. Przycisk i dodatkową wiązkę przez całe auto i tak trzeba poprowadzić?

 

Co do lamp to mam dwie skrajne opinie...

 

A odnośnie elementów karoserii to coś z europejskiego OBK pasuje, czy raczej nie liczyć i szukać używanych części z aut z usa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dirkdiggler napisał(a):

Wszystko prawda tyle że tu nie jest mowa o starych subarakach tylko nowym o modelu z matrycowymi lampami.

Jako inżyniera zastanawia mnie fakt jak to możliwe że to miałoby przejść nasz przegląd skoro świeci pod krechę a to dyskwalifikuje przejscie przeglądu.

No więc jak? Jak to zrobić by być full na legalu?

 

Może ktoś "oświeci"?:P

Chętnie uzupełnię swoją szczątkową wiedzę, a nawet odszczekam co wcześniej napisałem.

 

No własnie nie swieci pod krechę ,jak w Cadillacu Escalade pokazywanym na naszym YUOTUBE ,a żeby być full na legalu trzeba by jeszcze wymienić boczne szyby ,ponieważ nie mają wytłoczonej literki E 

(znajoma ,która kupiła ode mnie Outbacka 2017 USA miała problem z diagnostą gdzies na południu Polski bo tej literki brakowało)czy to nie idiotyczny przepis ?czy ktoś takowe wymienia ?także w innych markach ? wątpie. No moze mniejsze przewinienie jak reflektory tzw,symetryczne .bo z przodu są REFLEKTORY a  Lampy z tyłu ,prawda?:D

Reasumując wg,obowiązujących przepisów niewiele aut z USA porusza sie,, legalnie'' po naszych drogach ale osobiście wole oglądać na drodze te ,,nielegalne " ktore w niczym nie przeszkadzją ani nie oślepiają niż stare legalne z zachodu Europy mające bardzo często oświetlenie przypominające płonącą gromnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...