Marcin Jurgowian Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Witam. Od jakiegoś czasu nasila się problem ze skrzynią, że po dynamicznej jeździe potrafi wyrzucać przez odpowietrzenie olej. Aktualnie mam zalany RAVENOL SU5 ATF FLUID SUBARU, wczensiej był Motul ATF. Poziom oleju odpowiedni, po przejechaniu 15k km, czuć po zapachu że jest już trochę przypalony. Czy ktoś regenerował skrzynie, jakie mogą być koszta ? Czy ryzykować i szukać używki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Dużo go wyrzuca? Sprawdzałeś poziom na zagrzanej skrzyni podczas pracy silnika? Zakładam że tak. Dolej tak aby było max w takich warunkach jak podałem wyżej. Minimum też nie jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Może nie jakoś dużo, ale jak się zatrzymam to wyraźnie idzie dym spod maski, bo leci po skrzyni i na wydech. Olej mam na maksa i dołożona dodatkowa mała chłodnica z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jabberkonto Opublikowano 19 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2022 U mnie w 4eat podciekał olej przekładniowy, a nie ATF(bagnet z prawej strony - od pasazera). Tez kapalo na wydech i smierdzialo. Stary oring sam zdjąłem bo wydawał mi sie za twardy i dobrałem cos z zestawu uniwersalnych oringów....Od tego momentu zaczeło się pocenie. Sprawe rozwiązał dopiero orginalny oring Subaru. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jurgowian Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 12 godzin temu, jabberkonto napisał: U mnie w 4eat podciekał olej przekładniowy, a nie ATF(bagnet z prawej strony - od pasazera). Tez kapalo na wydech i smierdzialo. Stary oring sam zdjąłem bo wydawał mi sie za twardy i dobrałem cos z zestawu uniwersalnych oringów....Od tego momentu zaczeło się pocenie. Sprawe rozwiązał dopiero orginalny oring Subaru. Dzięki, sprwdze jeszcze dokładnie w tym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 20 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2022 (edytowane) 14 godzin temu, jabberkonto napisał: U mnie w 4eat podciekał olej przekładniowy, a nie ATF(bagnet z prawej strony - od pasazera). Miałem to samo, z tym że u mnie było jedynie pocenie się, do kapania nie dochodziło. Problem rozwiązała oryginalna uszczelka subaru. Edytowane 20 Kwietnia 2022 przez sartek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2023 U mnie zapach w kabinie pojawił się jakieś 3 tygodnie temu, ostatnio w końcu odkryłem źródło - wycieki przy odpowietrzeniu skrzyni i pompy oleju ATF. W rezultacie skapuje na katalizator. Najbardziej smrodek czuć po szybszej jeździe. Jazda w warunkach miejskich nie generuje tego zjawiska, więc zakładam, że wyższa temperatura i ciśnienie ATF powoduje, że wypluwa go przez odpowietrzenie. Ilości nie są raczej duże, bo na bagnecie jeszcze tego nie widać. Praca skrzyni normalna, może czasem na zimnym szarpnie jak coś mnie zmusi do gwałtowniejszego manewru, ale ten typ tak ma i dlatego zawsze delikatnie jeżdżę przez pierwsze kilka kilometrów. Tak więc nie doszukałem się na razie nieprawidłowości w działaniu skrzyni. ATF kontroluję regularnie, a w ostatnim czasie nie był wymieniany, więc to nie problem przelania - możemy to odkreślić. Muszę jeszcze to powycierać i ustalić czy przypadkiem coś nie kapie na te odpowietrzenia, ale wydaje się, że mokro jest od odpowietrzeń w dół, a w górę jest wszędzie czysto i sucho, więc raczej nic innego na to nie napluło. Rozumiem, że warto jeszcze sprawdzić poziom płynu w dyfrze, żeby wyeliminować problem na uszczelnieniu dyfer - skrzynia. Jakieś jeszcze pomysły co warto sprawdzić, albo co zacząć na początek wymieniać? @ewemarkamMoże masz jakieś sugestie?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2023 (edytowane) Może się pienić, ale to mało prawdopodobne. Bo nie ma z czego za bardzo. Mi kapało na katalizator z reduktora od LPG. I to też tak dziwnie po skrzyni. Edytowane 5 Sierpnia 2023 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2023 @ewemarkamNa dzień dzisiejszy jak tylko będę mógł na kanał podjechać wszystko powycieram i jeszcze raz rozejrzę się za potencjalnym punktem początkowym wycieku/kapania. Dziś jechałem 50-60 km (codzienna poranna trasa) nieco wolniej i do kabiny nic nie zaciągnęło. Jak wysiadłem to czułem delikatnie ten dziwny zapach, ale dopóki wszystko jest upaćkane to pewnie wciąż odparowuje i śmierdzi. Niemniej do kabiny smrodek się dostawał zawsze po szybszej jeździe, jak dziś jechałem trochę wolniej to już nie. Stąd obawiam się, że jednak problem leży gdzieś w skrzyni (ew. uszczelnieniu z dyfrem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2023 (edytowane) W dniu 20.04.2022 o 00:08, jabberkonto napisał(a): U mnie w 4eat podciekał olej przekładniowy, a nie ATF(bagnet z prawej strony - od pasazera). Tez kapalo na wydech i smierdzialo. Stary oring sam zdjąłem bo wydawał mi sie za twardy i dobrałem cos z zestawu uniwersalnych oringów....Od tego momentu zaczeło się pocenie. Sprawe rozwiązał dopiero orginalny oring Subaru. + Połączenie przedni dyfer-4EAT "puszczało" i smród palonego czułem w kabinie. Wymylem wszystko, poobserwowałem, potwierdziłem co jest grane. Skrzyni mi się nie chciało zrzucać, to dolałem Liqui Moły, do tego typu wycieków(musisz poszukać dokładnie taki, jak trzeba, bo tam są dwa podobne, więc miej to na uwadze). Najlepiej zrobić to jak należy, ale tu akurat nie chciało mi się skrzyni zrzucać. Od dolania LM sucho na pieprz... Może ewentualnie też lać uszczelniacz półosi i też ten sam smród poleci... Okolica podobna. Obmyć, jeździć, obserwować... (Jak wciskałem mocniej, żeby się lepiej odepchnąć, to wtedy mocniej czułem zapach palonego oleju z dyfra) Edytowane 8 Sierpnia 2023 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Ja na kanał podjadę i powycieram dopiero w sobotę. Na razie zrobiłem zdjęcia na tyle na ile mogłem na leżąco. Może to pozwoli na jakieś wnioski. Wczoraj za to coś usłyszałem, nie wiem czy to w ogóle ma jakiś związek. Otóż po jeździe (rano cisza, po południu jak ruszałem po odstaniu kilka godzin również cisza) jak zaczynam kręcić na parkingu w miejscu, to mniej więcej przy 3/4 obrotu od wyprostowanych kół w prawo i w lewo (w obie strony mam wrażenie ten dźwięk jest taki sam) coś skrzypi, jak dokręcę dalej to cisza, podobnie przy powrocie do pozycji na wprost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 19 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2023 (edytowane) Wg mnie, to to, co ja miałem i opisywałem wyżej, z tą różnicą, że chyba długo u Ciebie ten stan się utrzymywał, bo usmarowane konkretnie, ale co tam... Ja to mam parownicę do tapet, generuję parę, rozpuszczam/podgrzewam w takich sytuacjach olej, potem K2 "Akra", szmaty i czyszczę "na błysk" . Tam są ryflowania, więc trochę cieżko idzie, ale parownica z najmniejszych zakamarków wypłukuje/rozpuszcza ten olej, więc da się żyć. Trzeba uwazać, żeby rozgrzany olej/woda/płyn nie parzył. Metoda, jak metoda, może być inna, ale para nie włazi w kostki itd, jak woda z Karchera. Po wymyciu na błysk będzie widać skąd dokładnie leci. Ps olej z dyfra mocno ucieka? Ps2 tak jak mówiłem. U mnie Liqui Moły zalatwił sprawę(na ile to zobaczymy, bo jednak to doraźna metoda, na dlużej, ale to jak z wyrobami czekoladopodobnymi nie ma tego smaku... Wolałbym zrzucić skrzynię i zrobić to fajnie, ale czas i warunki tech nie pozwalają zbytnio ). Póki co, to ponad rok jeżdżę z tym uszczelniaczem i dyfer chodzi normalnie i zero wycieków. Koszt około 50zł był. Ps oby to było, bo wiem, że ten smród wkurza, a tak zalatwilbys temat w 1dzień i prawie bez kosztowo Ps2 obecnie mam uszczelniacz prawy do wymiany, smród ten sam, jak chlapnie tu i tam, bo ten sam olej ;). Edytowane 19 Sierpnia 2023 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 26 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2023 (edytowane) @Qubu666-BajaWydaje się, że to nie kwestia tego połączenia, bo w dyfrze i skrzyni poziom płynów jest ok...Sam próbowałem ustalić źródło, ale poddałem się, bo wszystko zafajdane. Powycierałem, poczyściłem na ile się dało w małym kanale i po niedzieli podjadę do mechanika na podnośnik i będziemy szukać potencjalnego winowajcy. To skrzypienie przy skręcaniu kół na parkingu mi tylko spać nie daje, bo mało prawdopodobne, żeby dwie rzeczy niemal jednocześnie się pojawiły i nie miały ze sobą jakiegoś związku. Edytowane 26 Sierpnia 2023 przez Lipton Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2023 15 godzin temu, Lipton napisał(a): @Qubu666-BajaWydaje się, że to nie kwestia tego połączenia, bo w dyfrze i skrzyni poziom płynów jest ok...Sam próbowałem ustalić źródło, ale poddałem się, bo wszystko zafajdane. Powycierałem, poczyściłem na ile się dało w małym kanale i po niedzieli podjadę do mechanika na podnośnik i będziemy szukać potencjalnego winowajcy. To skrzypienie przy skręcaniu kół na parkingu mi tylko spać nie daje, bo mało prawdopodobne, żeby dwie rzeczy niemal jednocześnie się pojawiły i nie miały ze sobą jakiegoś związku. Gumy stabilizatora sprawdź, u mnie gdy były do wymiany to trzeszczało jakby auto było z drewna. Po wymianie cisza, a też w głowie miałem różne dziwne scenariusze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2023 W dniu 27.08.2023 o 08:51, Orear napisał(a): Gumy stabilizatora sprawdź, u mnie gdy były do wymiany to trzeszczało jakby auto było z drewna. Po wymianie cisza, a też w głowie miałem różne dziwne scenariusze. Sprawdzę z mechanikiem. Dzięki za sugestię:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się