Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Który silnik subaru ma naj leprzy stosunek mocy do masy. Chciał bym uzyskać po tuningu około 200 koni z możliwie jak naj lżejszego silnika. Silnik ma posłużyć do konwersji lotniczej .Czytałem o konwersjach silnika ej22 ale czy da się osiągnąć 200hp? Oczywiście musi być też wytrzymały moc jest potrzebna głównie do startu i szybszych przelotów przeważnie będzie pracował na 50 do 70 procęt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Motyla noga! Poważny projekt! @Oktan , masz jakiś pomysł w tej kwestii? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5. Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu. Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 8 minut temu, Maniek95 napisał: Silniki nie różnią się praktycznie niczym niezależnie od pojemności 1.6 ma z wyglądu taki sam blok jak 2.5. Najlżejszy będzie 2.5 w wersji SOHC. W bloku są tłoki dużej średnicy z lekkiego aluminium i głowice na pojedyńczym wałku rozrządu. Myślę że bez problemu osiągnie 200km. Fabrycznie miały 167km Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Oglądałem filmik o tuningu silnika ej20 .Stwierdzili tam że ten model jest odporniejszy na modyfikację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 18 minut temu, Neutrino33 napisał: Ale to musi być bezawaryjne...w powietrzu raczej nie zjedzie na pobocze by poczekać na lawetę NA 2.5 nie ma większych problemów poza UPG które można skutecznie naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mly96 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 50 minut temu, Czy Mark IV napisał: W przyszłym roku chce zacząć budowę cozy Mark IV jest to konstrukcja kompozytowa zajmie kilka lat budowy ale technika jest mi znajoma i nie wymaga specjalnych narzędzi jednak silnik lotniczy 200 km to koszt około 150000 zł jest to zdecydowanie cena zaporowa dlatego najpierw muszę znaleźć odpowiedni silnik A jaką wagę ma taki silnik lotniczy ze wszystkim co potrzebuje do pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Są różne jednostki o tej mocy do cozy jest w projekcie silnik o wadze 117 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Lasota Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Z tą mocą kojarzy mi się tylko BRZ ale znowu bardziej skomplikowany silnik. To tego co podałeś jednak wybrałbym coś z turbo lub H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotolot Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 (edytowane) trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie. Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku Edytowane 10 Kwietnia 2022 przez Kotolot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotolot Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Lasota Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Silnik lotniczy ma inną konstrukcję dużo prostszą co za tym idzie bardziej bezawaryjną. Lycoming to V 180⁰ mają zdwojony układ zaplonowy, chłodzone powietrzem i olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 5 minut temu, Kotolot napisał: Dochodzi jeszcze kwestia redundancji elementów w takim silniku, z czego pewnie wynika cena silników lotniczych. Jednak można na nich trochę bardziej "polegać" w razie ewentualnej awarii. Cena silników lotniczych wynika raczej z certyfikacji . Jeżeli chodzi o redudecje to dochodzi jedynie drugi zapłon i układ paliwowy , co w przypadku konwersji jest dodawane do silników samochodowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 7 minut temu, Krystian Lasota napisał: Silnik lotniczy ma inną konstrukcję dużo prostszą co za tym idzie bardziej bezawaryjną. Lycoming to V 180⁰ mają zdwojony układ zaplonowy, chłodzone powietrzem i olejem. lycoming o-360 jest bokserem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 23 minuty temu, Kotolot napisał: trochę offtop, ale w ostatnim roku aeroklub w Lesznie nabył nowy samolot i to właśnie Fuji Aero Subaru FA-200-180 - tutaj wykorzystali klasycznego lycominga (co też daje do myślenia:)) Konstrukcje z silnikami od subaru były na rynku i wykorzystany był np silnik Subaru EA-81. Jeśli dobrze szukam to tu są jego spec. http://www.zenithair.com/zodiac/6-subaru.html moc jednak za mała na Twoje potrzeby, ale za to waga była ok 83kg co w porównaniu do EJ20 (140kg? jak coś to poprawcie) tłumaczy wykorzystanie w samolocie. Kilka przykładów wrzucałem kiedyś w tym wątku Silnik EA-81 z tego co wiem był pierwotnie zaprojektowany jako lotniczy potem dopiero zaadoptowany do aut. Co do wagi silników subaru to jest to około 120 kg , tak mi się wydaje bo ciężko coś wyszperać w internecie, ale myślę że dało by się jeszcze zejść z wagi po odpowiednich modyfikacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 EA 81 miał 2 gaźniki, czy któryś Subaru z mocą około 200 km ma tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Może to być też silnik który osiągnie te 200 koni po tuningu ,dodaniu turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kotolot Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 (edytowane) Godzinę temu, Czy Mark IV napisał: Może to być też silnik który osiągnie te 200 koni po tuningu ,dodaniu turbiny. na ile się orientuję to turbiny w silnikach lotniczych montowane są nie w celu podniesienia mocy, a umożliwienia odpowiedniego sprężu na dużych wysokościach z których wynika obniżona gęstość powietrza. Wzrost mocy raczej jako skutek uboczny, zależy jak przełożyłoby się na pracę jednostki na dużych wysokościach przelotowych. Edytowane 10 Kwietnia 2022 przez Kotolot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czy Mark IV Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Chyba można to rozwiązać za pomocą mocniejszej sprężarki z zaworami bezpieczeństwa . Na ziemi nadmiar ciśnienia uchodzi zaworami a na dużych wysokościach niskie ciśnienie kompensuje zbyt duże doładowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2022 EJ20 2.0R na plastikowym kolektorze powinien mieć ok 165hp i 115-120kg wagi. Praktycznie pozbawiony wad silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 15 godzin temu, 133699 napisał: EJ20 2.0R na plastikowym kolektorze powinien mieć ok 165hp i 115-120kg wagi. Praktycznie pozbawiony wad silnik. Ta, a za chwilę wątek: Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys m.n.p.m. Coś nowego? Szybko bo tracę wysokość 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Ale wiesz, że to problem w ECU? Postaw go na standalone i zapomnisz o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 50 minut temu, 133699 napisał: Ale wiesz, że to problem w ECU? Postaw go na standalone i zapomnisz o tym. Fakt, ale uznałem, że żart jest za dobry żeby go logiką psuć 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystian Lasota Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Ja tu widzę inny problem czyli przekładnię, bez niej wykorzystasz silnik do jakiś 3k rpm później prędkość śmigła będzie za duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się