KunaKunowicz Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2022 Cześć Nie mogę nigdzie znaleźć podobnego problemu:/ Pacjent forester -09 2.0bifuel manual z elektryczną przekładnią kierowniczą. W trakcie skręcania w prawo, niezależnie czy na postoju czy podczas jazdy słychać odgłos tarcia metal o metal lub metal o gumę. Nie ma problemu na podniesionym aucie (jest cichutko). Co ciekawe po dłuższej jeździe (500 km na raz) hałasuje też przy skręcaniu w lewo. Odgłos sprawia wrażenie jakby wałek z prawej strony przy wysuwaniu się z korpusu przekładni o coś tarł. Kierownica chodzi bardzo lekko, nie stuka przy szybkim skręcaniu i przy pełnym obrocie. Na szarpakach usłyszałem że zawieszenie jest w porządku. Wymienione niedawno poduszki amortyzatorów i gumy stabilizatora z przodu. Dodatkowo lekko znosi w prawo ale nie robiłem jeszcze zbieżności, nie wiem czy to może mieć związek Czy komuś też się to zdarzyło? Dostaję już z tym szału, a nie chcę wymieniać w ciemno maglownicy. Regulacja napięcia ( backlash) wystarczy? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Na razie nie wymieniaj maglownicy. I jej nie reguluj. Opowiem moją przygodę. Jak kupiłem auto kierownica obracała się bardzo lekko, wszystko było ok. Pewnego dnia usłyszałem trzaski tarcie przy skręcaniu kołami w skrajne położenia. A jak podniosłem przód auta to było ok jak u Ciebie. Nie długo po tym zaczęła ciężko pracować do tego stopnia, aż silnik elektryczny się przegrzewał. Uznałem, że odgłosy pochodzą z zawieszenia bo było w tragicznym stanie. Wydałem 3 koła na zawieszenie kompletne i odgłosy nie zniknęły. No to regeneracja maglownicy u specjalisty. Wydałem 8 paczek i po trzech miesiącach (a bardziej po 1000 km) trzaski powróciły. No to kupiłem używaną maglownice tanio za 4 paczki. Zamontowałem po oczyszczeniu i smarowaniu i odgłosów niema ale za to kierownica z trudem wraca na na pozyje jazdy na wprost. Nie dotykałem już do regulacji docisku listwy by zobaczyć jak ułoży się po XXX km. Mój wniosek to (w moim przypadku) należy zdemontować maglownice. Wyczyścić ze starego smaru listwe zębatą oraz miejsca kulowe czyli drążki kierownicze w miejscu przykręcanym do listwy. Bo chyba w tym miejscu u mnie skrzypiało. I nasmarować dobrze od nowa. Mam maglownice kompletną do sprzedania a bardziej części bo zepsułem czujnik ruchu obrotu No i skrzypiała bo specjalista nie posmarował łączeń kulowych. Moja rada to wyjąć, dobrze wyczyścić, dobrze nasmarować i sprawdzić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KunaKunowicz Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2022 Dzięki:D Nawet nie wiesz ile szukałem jakiejkolwiek odpowiedzi, a tu na tyle rzeczowa. Jak ogarnę temat zapiszę w temacie swoje obserwacje. Ciekawe że przy gwałtownym skrecie nie hałasuje tak bardzo, a przy powolnym trze jak pojebana. Coś tak czułem że to kwestia smarowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KunaKunowicz Opublikowano 23 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Ok, update po robocie. Wymieniłem sworznie i całe drążki kierownicze, w trakcie przesmarowałem gdzie się dało smarem molibdenowym. Dalej cholera skrzypi. Za to tylko przy skrecie w prawo, więc obstawiam że to wykonane z tworzywa sztucznego prowadzenie wału z prawej strony. Tam jest znacznie dłuższy odcinek niż z lewej i na oko było tam raczej sucho. Na razie będę jeździł obserwował, i szukał taniej uszkodzonej maglownicy żeby ją rozebrać i obejrzeć. Jak do czegoś dojdę to opiszę tu temat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 Tak samo czy mniej skrzypi? A kierownica lekko się obraca tzn. dasz radę obracać przysłowiowym jednym palcem oczywiście przy uruchomionym silniku? A listwę zębatą smarowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KunaKunowicz Opublikowano 25 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 Kierownica zawsze da się skręcić paluszkiem. Wcześniej też się dało. Nawet lżej chodzi niżw jakimkolwiek innym aucie którym jeździłem. Smarowałem, do listwy było niezłe dojście. Tak też zauważyłem że chromonikiel na wale się wyciera, ale nie ma biedy. To jest tak na prawdę tylko odgłos i drgania kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Dokładnie tak samo miałem. Tylko ja wymieniłem na inną. I się tą starą nie zajmowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KunaKunowicz Opublikowano 30 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 Wspomniałeś że masz poprzednią maglownicę. To jest ta uszkodzona? Nie chciałbyś się z nią rozstać za pewną kwotę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrk2607 Opublikowano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Tak to ta uszkodzona. Jak chcesz dogadamy się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się