Jump to content

Problem z wstecznym i jedynką


damiano16
 Share

Recommended Posts

Cześć. Im dłużej jeżdżę subaru tym częściej nie chce wchodzić wsteczny. Ostatnio mam problem nawet żeby zaparkować. Za każdym razem chce go wbić a tu taka blokada jakby. Na 1 biegu tez podobne z tym że ciutke mniej. Pompowanie pedałem i wkładanie nic nie pomaga. Też np sytuacja że wejdzie raz po czym jeszcze raz próbuje ale 10x nie wejdzie, za jedenastym wejdzie i tak znowu podobnie. Pomaga lekkie popuszczenie pedalu sprzegla ale nie zawsze ta metoda dziala. Tocząc się lekko do tyłu tez coś pomaga ale tez jest problem żeby wszedl. Na światłach nieraz macham tym lewarkiem żeby ruszyć.

Podsumowując: pompa minimalnie tylko się poci (przez w lata nie dolewałem płynu i dalej jest w normie. Sprzeglo oem subaru nowe, skrzynia zeobila może z kilkaset km po rewizji w block motorsport u Przemka. Pedal sprzęgła wydaje się normalny, ani nie wpada ani jakiś super twardy nie jest. Ktos ma propozycje?

Edited by damiano16
Link to comment
Share on other sites

Czyli masz tak samo jak ja, starość...

ja od ok 200kkm obserwuje zdychanie kolejnych podzespołów, skrzynia również ma coraz większe problemy ze wstecznym

Link to comment
Share on other sites

Od zawsze tak śmiesznie te biegi chodziły a teraz od niedawna zaczynam zauwazac ze coś zaczyna bardziej go bolec. Na starym skrzynia chodziła tak samo.

Edited by damiano16
Link to comment
Share on other sites

Ciagle coś blokuje wbicie biegu. Inne biegi czasem tak śmiesznie wchodzą że nie 0-1dynkowo tylko tak jakby na 2-3 wklikniecia. Czasem coś bloknie np 2 bieg ale mocniej pchne i wejdzie. To nie wklikuje biegów jak japonczyk tylko trzeba się siłować z nią. 

Link to comment
Share on other sites

  • damiano16 changed the title to Problem z wstecznym i jedynką

 Zacząłbym od wymiany łożyska na kole zamachowym. Kiedyś miałem podobny problem i zniknął po takim zabiegu. 
(łożysko pilotujące czy coś podobnego, ale element jest montowany w kole zamachowym )

Edited by Michałwrx2002
Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie że to lozysko bardzo bardzo glosno "rzezi". Przy naciśniętym pedale sprzegla az strzela wręcz jak gazuje a jak sprzeglo puszczone to bardziej cisza aczkolwiek slysze na niskich obrotach jak chrabocze lozysko. Przy przeglądzie sprzegla i wysyłaniu skrzyni do roboty warsztat jak juz mial poskładane i oddali mi auto zarzekał się że to lozysko wymienil (po tym jak spytałem czy to zrobili) ale mam spore wątpliwości. Wiadomo że nawet jak nie wymienił nie będzie skrzyni ściągał spowrotem dla tego łożyska. Aczkolwiek nie zarzucam 100% ze tego nie zrobili ale bardzo duże mam podejrzenia ze jednak lozysko juz prawie rozsypane tam jednak jest..

Edited by damiano16
Link to comment
Share on other sites

Łożysko wyciskowe sprzęgła, nawet jak hałasuje to raczej takiego efektu nie robi (ale nigdy do takiego stanu go nie zajeździłem)

Ja miałem właśnie wymienione przy robocie zaworów (demontaż silnika), przy okazji bo hałasowało, ale na starym i na nowym skrzynia działa tak samo...

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, artaa napisał:

Łożysko wyciskowe sprzęgła, nawet jak hałasuje to raczej takiego efektu nie robi (ale nigdy do takiego stanu go nie zajeździłem)

Ja miałem właśnie wymienione przy robocie zaworów (demontaż silnika), przy okazji bo hałasowało, ale na starym i na nowym skrzynia działa tak samo...

Nie wyciskowe tylko mowilem o tym "prowadzacym" w kole zamachowym czy jakoś tak :P

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Michałwrx2002 napisał:

Nauczyłem się, że subaru serwisuje się trochę jak samolot, jak coś już jest tam długo to zaczyna być z tym problem. Ja bym wymieniał wszystkie łożyska mając do nich dostęp które maja więcej niż 5 lat ;)

Oddałem skrzynie do przeglądu z takim zamiarem. Sprzeglo nowe weszlo i prosiłem że coś będzie podejrzane to wymiana. Silnik tez mial remont. Dalej jest jak jest, coś rzęzi i tak od warsztatu do warsztatu i więcej auto u mechaników niz w domu. Zawsze oddawane do ludzi którzy specjalizują się marka subaru a i tak kwiatki są. Albo mam pecha albo pech :cry:

Link to comment
Share on other sites

Problem może leżeć w:

Nieprawidłowym rozłączaniem napędu z wału korbowego na skrzynie

Nieprawidłowym pilotażu zasuwek w skrzyni biegów

 

W przypadku 2 opcji należy sprawdzić np tuleje amortyzujące/mocujące wybierak.(te pod lewarkiem w środku samochodu oraz te pod karoserią)

Od strony skrzyni przyjrzeć się dokładnie połączeniu wybieraka z skrzynią ponieważ tam lubi się wybić (otwór na tuleję rozprężną krzyżaka)

 

Od wewnątrz zdejmij mieszek i sprawdź jaki luz jest na wybieraku i czy czasem nie haczy o coś.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.04.2022 o 19:26, damiano16 napisał:

Sprzeglo oem subaru nowe

 

Jak ruszali sprzęgło to na 99% zapowietrzyli, a odpowietrzenie nie jest samoczynne...

Link to comment
Share on other sites

Auto padło całkiem. 1 bieg zakleszczony pod domem. Usłyszałem tylko uderzenie na powolnym cofaniu z górki na 1 biegu na sprzegle. Nie dało się na zapalonym wysprzęglić wogole. Przy puszczonym sprzegle auto mimo to stało w miejscu. Zgasiłem i szarpałem za karoserie, udało się na siłę wybić jedynke. Po odpaleniu auto niby działa, biegi wchodzą ale z oporem 1 i wsteczny. Pierd**i się to jak sasha grey :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam po dłuższej przerwie :) . Auto wróciło po kolejnej przygodzie <_< w warsztacie wymieniony został wysprzeglik na oryginalny jdm nowy. Wyregulowany tak żeby jak najbardziej się da wysprzeglał. Naprawa przyniosła pozytywny efekt ale nie na tyle ile bym chciał. O ile już 1bieg wchodzi, rzadko kiedy zdarzy się żeby nie chciał wejść to wsteczny zato ma fochy chodź już wchodzi ale nie zawsze. Częściej nie ma ochoty wejść niz jedynka pomimo to już da się autem jeździć. 5bieg wypadał dalej jak było, nic się w tej kwestii nie zmieniło. W tamtym tygodniu kupilem lewarek z gf8 aczkolwiek wolnossaka myślę będzie pasował.. Niestety myślenie nie jest moja mocna strona i nie pasuje:biglol: próbowałem go dopasować żeby zrobić z niego cywilny lewarek a nie jak dotychczas na shorcie, drga cały jak wsciekly od wibracji ponieważ połączony jest z wybierakiem na lozysku a w srodku tuleja metalowa. Zrobilem z tego którego kupilem pasującego, przespawalem tą kulkę bo byly inne wielkością, zrobilem ciut wieksza "dźwignie" starając się żeby wybierak skrzyni zeszedł niżej niż teraz jest myśląc że coś pomoże. (Wydawalo mi się że wybierak zbyt mocno skierowany jest w górę, foto niżej o ile pójdzie). Pojezdzilem trochę, niby już tak nie drga na zrobionym ale 5 bieg i tak dziwnie wyrywa do tyłu pod ręką jak daje gazu i odpuszczam.. niby po 40km 5tka nie wypadała ale nie mam dobrego przeczucia co do tego.. 

20220519_201645.jpg

Screenshot_20220530-162941_Messenger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...