Skocz do zawartości

Podpory ee20z regeneracja


Wergulec111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem subaru diesel z pękniętym wałem, po rozebraniu okazało się że podpory tez sa popękane postanowiłem wykonać nowe podpory co sądzicie o takiej robocie i czy będzie to działać jak widać jedna podpora ma troche rozfrezowane otwory, zamocno i miejsce pod zamek panewki moim zdaniem Nie bedzie to przeszkadzało jednak co wy sądzicie na ten temat nie jestem mechanikiem. Co można jeszcze poprawić i prawdzic jutro moge dodac więcej fotek20220401_191401.thumb.jpg.b48d420b78f12b1b0b3509e045e4f87f.jpg20220401_191404.thumb.jpg.f462b37b8609864498eb818e638f95b5.jpg20220401_191409.thumb.jpg.f9319059499c85246e97355265775b9d.jpg

20220401_191401.jpg

Edytowane przez Wergulec111
Nie wiem jak zmienić kategorie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie te niedoróbki byłoby OK. Podcięcie na zamek dobrze byłoby wykonać z maksymalną precyzją. Ja bym jeszcze dołożył do każdej podpory kołki ustalające takie jak na pierwszej i ostatniej podporze. Jeśli jest zachowana osiowość i wymiary, to powinno działać lepiej niż oryginał.  W ten sposób naprawiają podpory Słoweńcy w King's Boxer diesel. Za przygotowanie shortblocku z wałem i tłokami liczą sobie coś ok. 2000euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz jeżeli chodzi o kolki to sa przewidziane tulejki bazujące na każdą wstawkę po 2 sztuki coś na zasadzie pasowania glowicy na bloku.

A jeżeli chodzi o zamki panewek czy jest możliwość ze panewka przesunie się wzdłuż ( czyli lewo prawo ) jeżeli będzie zbyt duży luz czy jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne pytanko może ktoś pomoże 

Jaka srednice powinien mieć otwor podpór walu tam gdzie przychodzą panewki czy powinien być wykonany na ''zero'' czyli 71.00mm

Czy delikatnie w plus z moich pomiarów wynika ze terazfabrycznie jest 71.04mmczyli w plus czy to poprawny wymiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolejne pytanie składam silnik.

Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2022 o 14:19, Wergulec111 napisał:

Witam kolejne pytanie składam silnik.

Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy?

 

Musisz obniżył tłoki o minimum 0,1. Wystawanie 0,4 to limit dla najgrubszej uszczelki, po przekroczeniu tłok może walić w głowicę. Najlepiej jakbyś obniżył tłoki o 0,2mm, łatwiej będzie kupić uszczelkę, bo głównie zakłada się 1,0mm(średnią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow.

Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze 

Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko  wywnioskowałem to jest to z odmy.

Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Wergulec111 napisał:

Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow.

Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze 

Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko  wywnioskowałem to jest to z odmy.

Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny.

 

Separator jest pod kołem zamachowym.
Czerwona strzałka na wyjście odmy z separatora do układu dolotowego przed turbosprężarką

Zielona strzałka łączy się z lewą pokrywą zaworów. Pod pokrywą też jest niewielki separator. 

To jest całe odpowietrzenie, nic więcej nie ma. 

Duży przedmuch przez odmę oznacza za duże luzy na pierścieniach albo jest za dużo oleju w misce i separator jest częściowo utopiony w oleju. Ewentualnie uszkodzone turbo pluje olejem w dolot. 
Trzeba sprawdzić, czy ten olej pojawia się w odmie przed turbo, czy problem jest za turbo. 
Najprościej odłączyć odmę i puścić ją do butelki. 
 

Schowek02.jpg

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...