Wergulec111 Posted April 3, 2022 Share Posted April 3, 2022 (edited) Witam kupiłem subaru diesel z pękniętym wałem, po rozebraniu okazało się że podpory tez sa popękane postanowiłem wykonać nowe podpory co sądzicie o takiej robocie i czy będzie to działać jak widać jedna podpora ma troche rozfrezowane otwory, zamocno i miejsce pod zamek panewki moim zdaniem Nie bedzie to przeszkadzało jednak co wy sądzicie na ten temat nie jestem mechanikiem. Co można jeszcze poprawić i prawdzic jutro moge dodac więcej fotek⁸ Edited April 3, 2022 by Wergulec111 Nie wiem jak zmienić kategorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted April 3, 2022 Share Posted April 3, 2022 Gdyby nie te niedoróbki byłoby OK. Podcięcie na zamek dobrze byłoby wykonać z maksymalną precyzją. Ja bym jeszcze dołożył do każdej podpory kołki ustalające takie jak na pierwszej i ostatniej podporze. Jeśli jest zachowana osiowość i wymiary, to powinno działać lepiej niż oryginał. W ten sposób naprawiają podpory Słoweńcy w King's Boxer diesel. Za przygotowanie shortblocku z wałem i tłokami liczą sobie coś ok. 2000euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted April 3, 2022 Author Share Posted April 3, 2022 Dziekuje za odpowiedz jeżeli chodzi o kolki to sa przewidziane tulejki bazujące na każdą wstawkę po 2 sztuki coś na zasadzie pasowania glowicy na bloku. A jeżeli chodzi o zamki panewek czy jest możliwość ze panewka przesunie się wzdłuż ( czyli lewo prawo ) jeżeli będzie zbyt duży luz czy jest to niemożliwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted April 3, 2022 Author Share Posted April 3, 2022 Blok ogólnie bedzie jeszcze wysłany do specjalisty na osiowanie aby wszystkie wstawki byly współosiowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted April 5, 2022 Author Share Posted April 5, 2022 Czy ktoś zna firmę w okolicy wroclawia ktora robi osiowanie bloku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted April 13, 2022 Author Share Posted April 13, 2022 Kolejne pytanko może ktoś pomoże Jaka srednice powinien mieć otwor podpór walu tam gdzie przychodzą panewki czy powinien być wykonany na ''zero'' czyli 71.00mm Czy delikatnie w plus z moich pomiarów wynika ze terazfabrycznie jest 71.04mmczyli w plus czy to poprawny wymiar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted May 22, 2022 Author Share Posted May 22, 2022 Witam kolejne pytanie składam silnik. Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted May 22, 2022 Share Posted May 22, 2022 To jest francowaty diesel, może dobić tłokiem do głowicy... Może grubsza uszczelka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted May 24, 2022 Share Posted May 24, 2022 W dniu 22.05.2022 o 14:19, Wergulec111 napisał: Witam kolejne pytanie składam silnik. Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy? Musisz obniżył tłoki o minimum 0,1. Wystawanie 0,4 to limit dla najgrubszej uszczelki, po przekroczeniu tłok może walić w głowicę. Najlepiej jakbyś obniżył tłoki o 0,2mm, łatwiej będzie kupić uszczelkę, bo głównie zakłada się 1,0mm(średnią). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted June 15, 2022 Author Share Posted June 15, 2022 Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow. Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko wywnioskowałem to jest to z odmy. Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 (edited) 15 godzin temu, Wergulec111 napisał: Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow. Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko wywnioskowałem to jest to z odmy. Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny. Separator jest pod kołem zamachowym. Czerwona strzałka na wyjście odmy z separatora do układu dolotowego przed turbosprężarką Zielona strzałka łączy się z lewą pokrywą zaworów. Pod pokrywą też jest niewielki separator. To jest całe odpowietrzenie, nic więcej nie ma. Duży przedmuch przez odmę oznacza za duże luzy na pierścieniach albo jest za dużo oleju w misce i separator jest częściowo utopiony w oleju. Ewentualnie uszkodzone turbo pluje olejem w dolot. Trzeba sprawdzić, czy ten olej pojawia się w odmie przed turbo, czy problem jest za turbo. Najprościej odłączyć odmę i puścić ją do butelki. Edited June 15, 2022 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wergulec111 Posted June 17, 2022 Author Share Posted June 17, 2022 Sprawdziłem wszystko jak się należy i wnasek jest taki ze faktycznie leje turbina i to dosyć mocno wiec czekam mnie regeneracja lub kupno dobrej używki jak ktoś ma to proszę o info na priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now