Jump to content

Podpory ee20z regeneracja


Wergulec111
 Share

Recommended Posts

Witam kupiłem subaru diesel z pękniętym wałem, po rozebraniu okazało się że podpory tez sa popękane postanowiłem wykonać nowe podpory co sądzicie o takiej robocie i czy będzie to działać jak widać jedna podpora ma troche rozfrezowane otwory, zamocno i miejsce pod zamek panewki moim zdaniem Nie bedzie to przeszkadzało jednak co wy sądzicie na ten temat nie jestem mechanikiem. Co można jeszcze poprawić i prawdzic jutro moge dodac więcej fotek20220401_191401.thumb.jpg.b48d420b78f12b1b0b3509e045e4f87f.jpg20220401_191404.thumb.jpg.f462b37b8609864498eb818e638f95b5.jpg20220401_191409.thumb.jpg.f9319059499c85246e97355265775b9d.jpg

20220401_191401.jpg

Edited by Wergulec111
Nie wiem jak zmienić kategorie
Link to comment
Share on other sites

Gdyby nie te niedoróbki byłoby OK. Podcięcie na zamek dobrze byłoby wykonać z maksymalną precyzją. Ja bym jeszcze dołożył do każdej podpory kołki ustalające takie jak na pierwszej i ostatniej podporze. Jeśli jest zachowana osiowość i wymiary, to powinno działać lepiej niż oryginał.  W ten sposób naprawiają podpory Słoweńcy w King's Boxer diesel. Za przygotowanie shortblocku z wałem i tłokami liczą sobie coś ok. 2000euro.

Link to comment
Share on other sites

Dziekuje za odpowiedz jeżeli chodzi o kolki to sa przewidziane tulejki bazujące na każdą wstawkę po 2 sztuki coś na zasadzie pasowania glowicy na bloku.

A jeżeli chodzi o zamki panewek czy jest możliwość ze panewka przesunie się wzdłuż ( czyli lewo prawo ) jeżeli będzie zbyt duży luz czy jest to niemożliwe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolejne pytanko może ktoś pomoże 

Jaka srednice powinien mieć otwor podpór walu tam gdzie przychodzą panewki czy powinien być wykonany na ''zero'' czyli 71.00mm

Czy delikatnie w plus z moich pomiarów wynika ze terazfabrycznie jest 71.04mmczyli w plus czy to poprawny wymiar?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam kolejne pytanie składam silnik.

Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy?

Link to comment
Share on other sites

To jest francowaty diesel, może dobić tłokiem do głowicy... Może grubsza uszczelka?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.05.2022 o 14:19, Wergulec111 napisał:

Witam kolejne pytanie składam silnik.

Bloki sa złożone i mierze ile wystaje tlok z bloku i okazuje się że wystaje 0.50mm wiec o 0.10 za dużo w stosunku do tego co mowi producent myslisxie ze konieczne jest obniżanie tloka czy ta dyszka nie zrobi różnicy?

 

Musisz obniżył tłoki o minimum 0,1. Wystawanie 0,4 to limit dla najgrubszej uszczelki, po przekroczeniu tłok może walić w głowicę. Najlepiej jakbyś obniżył tłoki o 0,2mm, łatwiej będzie kupić uszczelkę, bo głównie zakłada się 1,0mm(średnią).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow.

Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze 

Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko  wywnioskowałem to jest to z odmy.

Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Wergulec111 napisał:

Witam ostatecznie skończyło się obniżeniem tlokow.

Auto jest po pierwszym odpaleniu wszystko prwcuje bardzo dobrze 

Jednak jest jeden problem pojawiła się duża ilość oleju w dolocie z tego co na szybko  wywnioskowałem to jest to z odmy.

Jak sprawdzic czy odma dziala i na jakiej zasadzie działa poprawnie gdzie szukać ewentualnie przyczyny.

 

Separator jest pod kołem zamachowym.
Czerwona strzałka na wyjście odmy z separatora do układu dolotowego przed turbosprężarką

Zielona strzałka łączy się z lewą pokrywą zaworów. Pod pokrywą też jest niewielki separator. 

To jest całe odpowietrzenie, nic więcej nie ma. 

Duży przedmuch przez odmę oznacza za duże luzy na pierścieniach albo jest za dużo oleju w misce i separator jest częściowo utopiony w oleju. Ewentualnie uszkodzone turbo pluje olejem w dolot. 
Trzeba sprawdzić, czy ten olej pojawia się w odmie przed turbo, czy problem jest za turbo. 
Najprościej odłączyć odmę i puścić ją do butelki. 
 

Schowek02.jpg

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...