Jump to content

Subaru Crosstrek Hybrid


Wel
 Share

Recommended Posts

5 godzin temu, Wel napisał:

Czy ten model będzie kiedyś dostępny w PL ?

Ale wiesz, że on ma pojemność bagażnika prawie jak Fiat Cinquecento? Moim zdaniem to eksperyment na rynek amerykański - w EU raczej Plugin Hybrid już tak łatwo nie przejdzie bo w końcu ktoś się zorientował, że palą znacznie więcej niż normalne auta, jeżeli nikt ich nie doładowuje (a mało jest tak świadomych użytkowników). Szykują się nowe regulacje dla PHEV, które skutecznie mogą wyeliminować te auta z rynku:

https://ev.auto-swiat.pl/wiadomosci/testy-hybryd-plug-in-unia-europejska-szykuje-nowe-procedury-koniec-nierealnych/vt5tv0j

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, aflinta napisał:

Szykują się nowe regulacje dla PHEV, które skutecznie mogą wyeliminować te auta z rynku

No to może e-XV na dojazdy do pracy.

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, aflinta napisał:

Na razie Solterra nas czeka, a potem zobaczymy :)

Za duży, poza tym mamy salon Toyoty na sąsiedniej "ulicy" ;) a do Rzeszowa jest kawałek. Obawiam się, że @Sabaru ucieknie w inną markę :(

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Wel napisał:

W Toyotę jedynie.

To nie jest złe rozwiązanie, kiedy można wykorzystać wyniki pracy innych - szczególnie jak się ma ograniczony budżet na rozwój. Jestem ciekaw jak będzie wyglądała kolejna generacja napędu w e-boxerach. Pewnie jeszcze rok-dwa będzie trzeba poczekać. 

Link to comment
Share on other sites

Obecne trendy w technice i przepisach sprawiają że Subaru traci to co stanowiło o wyjątkowości tej marki. 

Silniki boxer, napęd AWD. 

Najpierw centralny mechanizm różnicowy zastąpiło sprzęgło wielopłytkowe. Teraz już z konieczności boxera zastąpi elektryk +bateria - rozwiązanie takie jak w innych autach. Subaru utraci swoją tożsamość. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, mechanik napisał:

Najpierw centralny mechanizm różnicowy zastąpiło sprzęgło wielopłytkowe.

Ale to nastąpiło kilkadziesiąt lat temu wraz z wprowadzeniem skrzyni automatycznej. Co ciekawe, to rozwiązanie lepiej sprawuje się poza drogą niż centralny mechanizm różnicowy montowany w innych zwykłych modelach Subaru.

1 godzinę temu, mechanik napisał:

Teraz już z konieczności boxera zastąpi elektryk +bateria - rozwiązanie takie jak w innych autach. Subaru utraci swoją tożsamość. 

Nie tak szybko. Elektryfikacja będzie postępować stopniowo (EU nie jest głównym rynkiem). Natomiast w Subaru ponownie zadali sobie pytanie what makes a Subaru a Subaru - z okazji Solterry. Jakiś przekaz zbudowano, niedługo będzie można zobaczyć efekty i się dowiemy jak to wyszło :)

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, mechanik napisał:

Subaru traci to co stanowiło o wyjątkowości tej marki.

Nic straconego, może zostać manufakturą produkującą e-potwory dla oligarchów, zawsze to coś :upside-down-face_1f643-small:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.04.2022 o 07:30, aflinta napisał:

Natomiast w Subaru ponownie zadali sobie pytanie what makes a Subaru a Subaru - z okazji Solterry. Jakiś przekaz zbudowano, niedługo będzie można zobaczyć efekty i się dowiemy jak to wyszło :)

biorąc pod uwagę ze to to samo co toyota bZ4X to imo ciężko będzie . Bark własnej technologii produkcji aut w pełni elektrycznych, silnik w układzie bokser który jest droższy w produkcji od coraz to bardziej popularnych 3 rzędowych nie wróżą imo szansy na sprzedaż aut w krajach EU. Być może się mylę ale jedyna szansa na przetrwanie marki spod znaku plejad w EU  to tylko mariaż z jakimś potężnym koncernem jak np Toyota. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...