gr00by Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Cześć. Ktoś się orientuje ile może wytrzymać motor 2.0 150 KM z forka IV? Mój 2.0 158KM z II generacji zdycha przy 324tys i szykuję się do kapitalnego remontu. Z nowszą jednostką może być podobnie zakładając, że jest normalnie eksploatowany i serwisowany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 tak jak napisałeś może być podobnie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Zygmunt Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 2 godziny temu, gr00by napisał: Mój 2.0 158KM z II generacji zdycha przy 324tys i szykuję się do kapitalnego remontu. Jakie są objawy zdychania? Na mobile.de cześć samochodów jest > 300k km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 (edited) Pali olej, głośno chodzi, słychać już układ korbowy, nie rozwija już tak płynnie mocy. U mnie podobnie 367kkm, to nie są stare amerykańskie pancerne V8 Edited March 22, 2022 by artaa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rybakmj Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 Dużą rolę odgrywa rodzaj zamontwowanej pompy olejowej. W wielu modelach jest "7",tak było u mnie. Zmieniłem na "10" i sądzę,że dzięki temu przedłużyłem życie swojego Forestera. Chodzi o budowanie ciśnienia oleju w układzie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr00by Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 W dniu 22.03.2022 o 15:32, Michał Zygmunt napisał: Jakie są objawy zdychania? Na mobile.de cześć samochodów jest > 300k km. @artaa Na wstępie sorki za późną odpowiedź. Nie dostaję powiadomień. Zaraz sprawdzę o co chodzi. Na zimnym się tłucze jak opętany, po rozgrzaniu jest ciszej, ale klekot i tak słychać. Co do mocy trudno mi się odnieść. Nie bardzo go już kręcę. Pewnie spadek jakiś jest. Olej bierze, ale nigdy nie był specjalnie nasycony, więc w granicach normy kilku ostatnich lat. Choć ostatnio na sondzie to już nie wiem ile tego oleju w końcu jest. Ze trzy lata temu przeszedłem na półsyntetyk. Marcin Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr00by Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 10 godzin temu, rybakmj napisał: Dużą rolę odgrywa rodzaj zamontwowanej pompy olejowej. W wielu modelach jest "7",tak było u mnie. Zmieniłem na "10" i sądzę,że dzięki temu przedłużyłem życie swojego Forestera. Chodzi o budowanie ciśnienia oleju w układzie. Dzięki. Poruszę ten temat jak uratuję mojego SG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart81 Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Ja mam wrażenie, że ludzie myślą tak jak jest już więcej niż 200 tys. km w Subaru to już silnik kończy swój żywot a w przypadku Mercedesa, Audi to dopiero został dotarty… Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Bo tak jest... Kiedyś pisałem jak u mnie przy 220kkm zaczęło się zdychanie, wpierw znikło "soft turbo" i nikt z ASO włącznie nie miał pomysłu jak je wrócić, a potem to już z górki, zamulanie, palenie oleju, głośna praca itp rzeczy których nie mam w VW i Mercedesie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 45 minut temu, artaa napisał: Bo tak jest... Kiedyś pisałem jak u mnie przy 220kkm zaczęło się zdychanie, wpierw znikło "soft turbo" i nikt z ASO włącznie nie miał pomysłu jak je wrócić, a potem to już z górki, zamulanie, palenie oleju, głośna praca itp rzeczy których nie mam w VW i Mercedesie... silniki Subaru są bezawaryjne i można na nich robić duże przebiegi ale pod jednym warunkiem . Nie mogą mieć turbo. Tym o to pogrubionym wpisem możemy chyba zakończyć dyskusję o awaryjności. A czy przejedzie 200 czy 500 k km w dużej mierze zależy od właściciela - czy katuje auto, czy dba o interwały wymiany oleju , chłodziwa, swiec, rozrządu itp itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 (edited) Przecież piszę o NA bez Turbo... I nie chodzi o to żeby jakoś chodził (bo to spełnia), tylko by chodził nadal choć tak dobrze jak do 200kkm... Edited March 26, 2022 by artaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now