Jump to content

Żywotność silnika Forester IV 2.0 150 KM


gr00by
 Share

Recommended Posts

Cześć.

 

Ktoś się orientuje ile może wytrzymać motor 2.0 150 KM z forka IV?

Mój 2.0 158KM z II generacji zdycha przy 324tys i szykuję się do kapitalnego remontu. 

Z nowszą jednostką może być podobnie zakładając, że jest normalnie eksploatowany i serwisowany?

Link to comment
Share on other sites

Pali olej, głośno chodzi, słychać już układ korbowy, nie rozwija już tak płynnie mocy.

U  mnie podobnie 367kkm, to nie są stare amerykańskie pancerne V8

Edited by artaa
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dużą rolę odgrywa rodzaj zamontwowanej pompy olejowej. W wielu modelach jest "7",tak było u mnie. Zmieniłem na "10" i sądzę,że dzięki temu przedłużyłem życie swojego Forestera. Chodzi o budowanie ciśnienia oleju w układzie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.03.2022 o 15:32, Michał Zygmunt napisał:

Jakie są objawy zdychania? Na mobile.de cześć samochodów jest > 300k km.

 

 

@artaa

 

Na wstępie sorki za późną odpowiedź. Nie dostaję powiadomień. Zaraz sprawdzę o co chodzi.

 

Na zimnym się tłucze jak opętany, po rozgrzaniu jest ciszej, ale klekot i tak słychać.

Co do mocy trudno mi się odnieść. Nie bardzo go już kręcę. Pewnie spadek jakiś jest.

 

Olej bierze, ale nigdy nie był specjalnie nasycony, więc w granicach normy kilku ostatnich lat.

Choć ostatnio na sondzie to już nie wiem ile tego oleju w końcu jest.

Ze trzy lata temu przeszedłem na półsyntetyk.

 

 

 

Marcin

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, rybakmj napisał:

Dużą rolę odgrywa rodzaj zamontwowanej pompy olejowej. W wielu modelach jest "7",tak było u mnie. Zmieniłem na "10" i sądzę,że dzięki temu przedłużyłem życie swojego Forestera. Chodzi o budowanie ciśnienia oleju w układzie.

 

Dzięki. Poruszę ten temat jak uratuję mojego SG.

Link to comment
Share on other sites

Bo tak jest...

 

Kiedyś pisałem jak u mnie przy 220kkm zaczęło się zdychanie, wpierw znikło "soft turbo" i nikt z ASO włącznie nie miał pomysłu jak je wrócić, a potem to już z górki,

zamulanie, palenie oleju, głośna praca itp rzeczy których nie mam w VW i Mercedesie...

 

 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, artaa napisał:

Bo tak jest...

 

Kiedyś pisałem jak u mnie przy 220kkm zaczęło się zdychanie, wpierw znikło "soft turbo" i nikt z ASO włącznie nie miał pomysłu jak je wrócić, a potem to już z górki,

zamulanie, palenie oleju, głośna praca itp rzeczy których nie mam w VW i Mercedesie...

silniki Subaru są bezawaryjne i można na nich robić duże przebiegi ale pod jednym warunkiem . Nie mogą mieć turbo. Tym o to pogrubionym wpisem możemy  chyba zakończyć dyskusję o awaryjności. A czy przejedzie 200 czy 500 k km w dużej mierze zależy od właściciela - czy katuje auto, czy dba o interwały wymiany oleju , chłodziwa, swiec, rozrządu itp itd. 

Link to comment
Share on other sites

Przecież piszę o NA bez Turbo... ;)

 

I nie chodzi o to żeby jakoś chodził (bo to spełnia), tylko by chodził nadal choć tak dobrze jak do 200kkm...

Edited by artaa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...