Jump to content

Przekładnia elektryczna kierownicy


mrk2607

Recommended Posts

Pewnego dnia usłyszałem trzaski przy skręcaniu kołami w skrajne położenia na postoju oraz cięższe opory kręcenia kierownicą. Doszło nawet do sytuacji po przejechaniu 40 km, że silnik wspomagania się przegrzał ale ostygł i działał ponownie. Traf chciał, że byłem w Aso Radom i tam też się przegrzał silnik od wspomagania. Popatrzyliśmy razem na przednie zawieszenie i nie było wątpliwości, że zapiekły się  dolne sworznie zwrotnicy i to powoduje problem. Tak czy inaczej miałem robić remont zawieszenia i wymieniłem wszystko. No i to nic nie dało nadal były trzaski. No to wymieniłem na używaną przekładnie i efekt jest taki. Nie ma trzasków ale kierownica obraca się z lekkim oporem tzn. pierwotnie jak kręciłem na postoju to dwoma palcami teraz całą dłonią ale to nie duży problem. Problem jest jak jadę w trasie kierownica nie za bardzo chce wracać na wprost. Wraca ale nie tak ochoczo jak powinna. Przy małym ruchu w lewo lub w prawo nie wraca, auto skręca. Geometria zrobiona w Aso Lublin.

Jak smarowałem przekładnie to praca przekladni jeden i drugiej nie budziła zastrzeżeń.  Może ta pierwsza nie nasmarowana była w miejscu kulowym pod osłoną i dlatego trzeszczała. Obie jak kręciłem łącznikiem krzyżakowym nie pracowały ciężko, kręciłem jedną ręką.

 

Mam dwa pytania.

Jaki opór przy kręceniu ręką stawia taka przekładnia zdemontowana z auta?

Czy coś mogłem skręcić źle w przednim zawieszeniu?

 

Uwagi mile widziane zanim kupie następną przekładnie.

Link to comment
Share on other sites

Raczej mało prawdopodobne żeby 2 przekładnie były wadliwe, a jak kupisz 3 i też będzie lipa to co zrobisz przekładni założonej nie zwrócisz koszty wymiany w błoto.

Nie wiem jak jest realizowany moment wspomagający ale w A5 jest tak, że jest tam takie łożysko orbitalne które współpracuje mechanizmem kulowym na listwie zębatej

i to leci na potęgę zwłaszcza przy jakimś uderzeniu.

A moment w stanie swobodnym powinien wynosić mniej niż 7,3N od kolumny i 3,8N od silnika elektrycznego i jeżeli aso nie potrafi postawić diagnozy poza wymianą przekładni

za kilka koła $ to słabo to wygląda ale już aso dało popis swoich dekompetencji- patrz wiązka XV z tarnowski gór.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma co sprawdzać teraz poprzeglądałem forum SF.org i na te przekładnie SOA wydało notę techniczną w której pisze,

że w obszarach o dużym śniegu i zasoleniu dróg dochodzi do pęknięcia obudowy na styku silnika z obudową prawdopodobnie wdaje się

wilgoć lub sól i jest pozamiatane. Z uwagi na powyższe i że jest to element odpowiedzialny za bezpieczeństwo w stanach rozszerzono gwarancję

do 10lat ponieważ było sporo takich przypadków . W Polsce nie uwierzę jak nie zobaczę ale działaj skrobnij list do dyrekcji może tak odpowiedzialny

podzespół ich ruszy i partycypują w kosztach a to zawsze coś.

 

PS. Raczej to nie jest usterka mechaniczna a elektryczna. W przekładni jest czujnik momentu obr. i jego przetwornik a to żeby sprawdzić trzeba

mieć wielką wiedzę .

Moment sprawdzisz raczej wagą elektroniczną przeliczając kgm na N.

Edited by Gustaf
Link to comment
Share on other sites

Najpierw wypytam w Aso czy były jakieś akcje naprawcze. 

 

Nikt z forumowiczów nie miał problemów z przekladnią? Bo myślę, że to gdzieś indziej jest problem w moim przypadku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...