Jump to content

SF - przegrzewa się


Bobek666
 Share

Recommended Posts

Witam. Zwracam się do Was z prośbą rozpoznania przyczyny mego problemu.
SF 122km manual 98'' 421k nalotu, 2.0, LPG
Problem: przegrzewanie się silnika, czasowe braki ogrzewania
Wstęp: 
Zdarzyło się, że dwa razy wyrzucił płyn ponad zbiorniczek wyrównawczy, a wraz z nim żółto-pomarańczowe grudki (kamień?). Temperatura ok, nic poza tym, więc w zasadzie zapomniałem o temacie. 
Rozwinięcie :
Kilka tys km później zaczął się grzać, w mieście, trasie - bez różnicy. 
Górny wąż od chłodnicy miękki, brak ciśnienia w układzie - korek chłodnicy przepuszczał. Wymieniony korek - górny wąż twardy, auto dalej się grzeje.
Wymieniłem termostat na bodajże (78c). Przy okazji płukanka układu i wymiana płynu. Kolor płynu przepełniony rdzą, bez oleju itp. Z kolei pod korkiem wlewu oleju wszystko w  normie. Brak poprawy.
Wykonany test na obecność spalin - ujemny.
Zakończenie:
Troszkę zbrakło mi pomysłów. Dlatego przeprowadziłem analizę występowania problemów. 
Auto zimne, "rozgrzewane na mieście" jeździ całkiem normalnie, nie kopci na biało, temperatura trzyma się w ryzach, ale brak ogrzewania.
Auto przechodzi na lpg, jednak poszarpuje, gdy gaz jest w podłodze - ten problem ujawnił się gdzieś w okolicach wymiany termostatu i płukania układu. Na benzynie grzeje się tak samo.
Dopiero jak wyjadę za miasto i jadę tak 90km/h   pojawia się ogrzewanie, temperatura rośnie aż do czerwonego pola. Wracam na miasto temperatura trochę maleje, ogrzewanie sukcesywnie znika. Płynu nie wyrzuca. Nie ma wycieków. Stan płynu taki sam. Kolor taki jak wlany, już bez nalotu.

 


I teraz pomysły....
Upg? Padnięta pompa wody? (Nie była wymieniana przy ostatnim rozrządzie więc ma już pewnie 150k) Padnięty reduktor LPG (czy on mogły blokować jakoś ciecz chłodzącą?)
Ktoś może miał coś podobnego?
Będę wdzięczny za każdy trop.

Edited by Bobek666
Link to comment
Share on other sites

Przyczyna może być każda z tych, które wymieniłeś. UPG (test na obecność CO2 w płynie mógł być zrobiony niewłaściwie albo użyty płyn wskaźnikowy był np. przeterminowany), LPG w układzie chłodzenia (walnięty reduktor). Nie wiem czy uszkodzona pompa chłodzenia i na ile może tu być przyczyną. Brak ogrzewania raczej wskazuje na "zapowietrzony" układ w rozumieniu gazy w układzie, np. spaliny (UPG) lub LPG (reduktor) czy też powietrze (nieszczelność układu chłodzenia na stronie ssącej pompy).

Na trasie warunki do chłodzenia układu są o wiele korzystniejsze niż w mieście (niskie prędkości i słabe chłodzenie chłodnicy cieczy powietrzem). W mieście się "nie przegrzewa" bo nie dajesz ciągle, przez długi czas "w palnik" jak na trasie.

 

Pozdrawiam,

   

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Bobek666 napisał:

Padnięta pompa wody? (Nie była wymieniana przy ostatnim rozrządzie więc ma już pewnie 150k)

Chyba najprościej zacząć od tego. 

Ja wymieniłem pompę po sporo mniejszym nalocie, mechanik powiedział, że po jej przeglądnięciu wskazywała już na swoje zużycie. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj fajna pogoda, podziałałem i chyba problem wykryty. Pompa ma pourywane łopatki. Dwie, które zostały ledwo się trzymają, a więc kręciła, ale prawie nic to nie dawało. 

Zamawiam i dam znać czy zażegnano to usterki. 

 

IMG_20220214_173523.jpg

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.02.2022 o 21:25, Bobek666 napisał:

421k nalotu

To koledzy mieli "czuja" :).

Ciekawe czy kiedykolwiek była wymieniana? Przy tym przebiegu o ile nie była wymieniana to chyba miała prawo tak wyglądać jak na  obrazku :o.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...