Jump to content

Jakie klocki do czterotłoczka w Foresterze?


wozwo
 Share

Recommended Posts

Witam Szanowni

Jakiś czas temu zaadoptowałem zaciski czterotłoczkowe z WRXa do mojego Forestera.  Mam w nich na ukończeniu klocki Hawk Performance HP Plus. Hamują bdb, jednak niesamowicie pylą i stosunkowo szybko się ścierają.

Proszę o doradę na co wymienić? jaki model z TRW, Ferodo, hawk zwykły, może inne? Nie chcę co chwila "zdrapywać" z felg nalotu (bez chemii się nie da), nawet kosztem skuteczności hamowania. Wiem że aby klocek dobrze hamował musi się odp. i szybko ścierać, itp... Jeżdżę raczej "cywilnie", dębowych hamulców nie potrzebuję :)

 

Pozdrowy dla Wszystkich

Wojtek

 

Link to comment
Share on other sites

Proszę nie mieszajcie do tego tyłu, tam może być praktycznie cokolwiek firmowego...

 

Autor pyta o przód i do tego 4 tłoczek.

 

Jak piszecie o jakiejś marce to konkretny typ klocka podajcie...

Bo samo BREMBO, TRW, JURID nic nie oznacza, są różne typy klocków, np zwykłe, ceramiczne, z mniejszym współczynnikiem lub z większym, bardziej odporne na ciepło lub zwyczajne,

duuużo zmiennych

Edited by artaa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć,
od wielu lat, w różnych autach (S8, Phaeton W12, stary Outback), z różnymi tarczami, w różnych zaciskach, używam klocków Ferodo DS2500. Np. do OBK w seryjny zacisk idzie FCP1327H. Jest to klocek zachowujący się znacznie lepiej niż jakakolwiek seria/OEM/dostępny zamiennik, nie leci jakoś przesadnie, w zasadzie nie piszczy, będąc zimnym łapie lepiej niż zwykły, że o rozgrzanym nie wspomnę.
Cenowo - różnie, ale nie ma dramatu.
Jeżdżę bardzo dużo i raczej szybciej, niż wolniej - z moich doświadczeń jest to wybór optymalny.
Proszę oczywiście pamiętać, że istotny jest również stan zacisków, płyn, przewody itp... Jak zaciski/tłoczki stoją dęba, to nic nie pomoże :D
I tak ogólnie bardzo, w uproszczeniu - dobry klocek ma lecieć i ma pylić. Taka jego rola :)
Zdrowia!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, ernil napisał:

dobry klocek ma lecieć i ma pylić. Taka jego rola :)
Zdrowia!

dokładnie tak. Jeżeli kloc jest twardy to zzera i niszczy ( bicie na kierownicy i pedale hamulca) tarcze hamulcową.  Ja mam bardzo dobre wspomnienia z hawk hps 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.02.2022 o 19:24, wozwo napisał:

Witam Szanowni

Jakiś czas temu zaadoptowałem zaciski czterotłoczkowe z WRXa do mojego Forestera.  Mam w nich na ukończeniu klocki Hawk Performance HP Plus. Hamują bdb, jednak niesamowicie pylą i stosunkowo szybko się ścierają.

Proszę o doradę na co wymienić? jaki model z TRW, Ferodo, hawk zwykły, może inne? Nie chcę co chwila "zdrapywać" z felg nalotu (bez chemii się nie da), nawet kosztem skuteczności hamowania. Wiem że aby klocek dobrze hamował musi się odp. i szybko ścierać, itp... Jeżdżę raczej "cywilnie", dębowych hamulców nie potrzebuję :)

 

Pozdrowy dla Wszystkich

Wojtek

 

Może masz na myśli jakieś klocki pokroju  Jurd white lub Ate ceramic? Producenci reklamują je jako mało pylące. Weź tylko pod uwagę że mało pylące ceramiczne nie będą tak skuteczne jak zwykłe, coś za coś. Zwłaszcza po przesiadce z hp+ :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...