wozwo Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Witam Szanowni Jakiś czas temu zaadoptowałem zaciski czterotłoczkowe z WRXa do mojego Forestera. Mam w nich na ukończeniu klocki Hawk Performance HP Plus. Hamują bdb, jednak niesamowicie pylą i stosunkowo szybko się ścierają. Proszę o doradę na co wymienić? jaki model z TRW, Ferodo, hawk zwykły, może inne? Nie chcę co chwila "zdrapywać" z felg nalotu (bez chemii się nie da), nawet kosztem skuteczności hamowania. Wiem że aby klocek dobrze hamował musi się odp. i szybko ścierać, itp... Jeżdżę raczej "cywilnie", dębowych hamulców nie potrzebuję Pozdrowy dla Wszystkich Wojtek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 ATE Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Ferodo Link to comment Share on other sites More sharing options...
wozwo Posted February 12, 2022 Author Share Posted February 12, 2022 ATE, Ferodo... a jakie modele? Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Może jeszcze BREMBO XTRA tylko odpowiedni model przykładowy link https://allegro.pl/oferta/brembo-xtra-klocki-przod-subaru-forester-sg-sh-8920461661 MI FERODO w Fordzie pyliły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel.wro Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 Ferodo premier odradzam bo niesamowicie piszczą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 Ja nie polecam Brembo hamuje średnio i strasznie pyli, jestem zadowolony z TRW które mam z tyłu nie piszczy i pyłu praktycznie nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel.wro Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 A z Textarami ktos ma jakies doswiadczenia? Kupilem na tyl ale jeszcze nie montowałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kukson Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 Brembo szybko się kończą i pylą. W Foresterze HAWK HPS takie w niebieskim opakowaniu dają radę i na sporo starczają przynajmniej u mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 (edited) Proszę nie mieszajcie do tego tyłu, tam może być praktycznie cokolwiek firmowego... Autor pyta o przód i do tego 4 tłoczek. Jak piszecie o jakiejś marce to konkretny typ klocka podajcie... Bo samo BREMBO, TRW, JURID nic nie oznacza, są różne typy klocków, np zwykłe, ceramiczne, z mniejszym współczynnikiem lub z większym, bardziej odporne na ciepło lub zwyczajne, duuużo zmiennych Edited February 13, 2022 by artaa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ernil Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 Cześć, od wielu lat, w różnych autach (S8, Phaeton W12, stary Outback), z różnymi tarczami, w różnych zaciskach, używam klocków Ferodo DS2500. Np. do OBK w seryjny zacisk idzie FCP1327H. Jest to klocek zachowujący się znacznie lepiej niż jakakolwiek seria/OEM/dostępny zamiennik, nie leci jakoś przesadnie, w zasadzie nie piszczy, będąc zimnym łapie lepiej niż zwykły, że o rozgrzanym nie wspomnę. Cenowo - różnie, ale nie ma dramatu. Jeżdżę bardzo dużo i raczej szybciej, niż wolniej - z moich doświadczeń jest to wybór optymalny. Proszę oczywiście pamiętać, że istotny jest również stan zacisków, płyn, przewody itp... Jak zaciski/tłoczki stoją dęba, to nic nie pomoże :D I tak ogólnie bardzo, w uproszczeniu - dobry klocek ma lecieć i ma pylić. Taka jego rola Zdrowia! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 9 godzin temu, ernil napisał: dobry klocek ma lecieć i ma pylić. Taka jego rola Zdrowia! dokładnie tak. Jeżeli kloc jest twardy to zzera i niszczy ( bicie na kierownicy i pedale hamulca) tarcze hamulcową. Ja mam bardzo dobre wspomnienia z hawk hps Link to comment Share on other sites More sharing options...
buc niskopienny Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 W dniu 12.02.2022 o 19:24, wozwo napisał: Witam Szanowni Jakiś czas temu zaadoptowałem zaciski czterotłoczkowe z WRXa do mojego Forestera. Mam w nich na ukończeniu klocki Hawk Performance HP Plus. Hamują bdb, jednak niesamowicie pylą i stosunkowo szybko się ścierają. Proszę o doradę na co wymienić? jaki model z TRW, Ferodo, hawk zwykły, może inne? Nie chcę co chwila "zdrapywać" z felg nalotu (bez chemii się nie da), nawet kosztem skuteczności hamowania. Wiem że aby klocek dobrze hamował musi się odp. i szybko ścierać, itp... Jeżdżę raczej "cywilnie", dębowych hamulców nie potrzebuję Pozdrowy dla Wszystkich Wojtek Może masz na myśli jakieś klocki pokroju Jurd white lub Ate ceramic? Producenci reklamują je jako mało pylące. Weź tylko pod uwagę że mało pylące ceramiczne nie będą tak skuteczne jak zwykłe, coś za coś. Zwłaszcza po przesiadce z hp+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now